cox 049 diesel generator

ik heb er test metingen mee gevoed
ik heb namelijk nog geen tijd gehad om mijn buck converter aan te sluiten
ik heb wel

OK, je maakt mij nieuwsgierig. Wat is de uitkomst van je meetingen en een buckconverter... wat ga je er mee voeden?

voor de mensen die denken dat ik niks kan fuck jullie

ik zie jullie hier nooit iets nieuws experimenteren
aleeen maar het standaart spul

Gelieve normaal reageren, Mensen zijn nu eenmaal kritiesch als ze het nut er niet van in zien, daarom is iets meer uitleg van wat je doelstelling is wel zo prettig.
En wat het experimenteren betreft, als je ook mij bedoeld zit je goed fout, zoek maar even op de topics die ik ooit gestart heb.

@Roelof

het spijt me dat ik zo reageerde

maar de mensen hier hebben me best wel lopen afkraken
op de americaanse en brise forums zijn ze namelijk erg positief en krijg ik erg veel complimenten voor de generator

en over het gebruik

mijn uiteindelijke doel is voor de v1 generator is helemaal niks
beetje opscheppen en mogelijk mijn oplader aansturen

over de metingen

ik meet onbelast 16-26V
en de buck converter maakt er een stabiele 12V van

deze zorgt er ook voor dat het amperage iets omhoog gaat
(het voltage wat teveel is word omgezet in amperes)

Hoi Robot,

Een leuk experiment, kun je alleen maar van leren en zelf hands-on ervaring mee opdoen. Er zijn inderdaad weinig mensen die dit soort experimenten doen, wat heel jammer is. Dus in plaats van je af te kraken, zouden mensen er - denk ik - juist blij mee moeten zijn.

Je loopt tegen exact dezelfde mensen aan als ik hier, ook op exact dezelfde manier. IPV die discussie aan te gaan (wat ik ook gedaan heb), dit forum kent een negeer filter. In je profiel kun je mensen aan dat filter toevoegen, en daarna zie je niets meer van ze. Doe dat, en dan zul je zien dat er ook nog genoeg mensen zijn op dit forum die je wel in je waarde kunnen laten en je bijdrages waarderen. Doe je dat niet, zullen ze je alleen maar melden bij de moderatie, en krijg je vanzelf een ban. Waar je alleen jezelf mee hebt. Of wordt er iets ingesteld waar het forum ontzettend traag van wordt. Ik spreek uit ervaring :)

Gewoon lekker door-experimenteren en je niet gek laten maken!

Waar ik nieuwsgierig naar ben; heb je het ding ook al eens belast? Het voltage vind ik zelf minder interessant, het vermogen is interessanter. En daarmee ook het rendement, voor dat Cox motortje is ongetwijfeld iets van een vermogen opgegeven, het is dan interessant te zien in hoeverre je generatorretje dat rendement haalt.

Amerikanen zijn veel positiever. In Amerika mag je je hoofd wel onder of boven het maaiveld uitsteken. In Nederland mag dat niet.

Een buckconverter naar 12v klinkt goed maar zo'n kleine electromotor zal niet echt het vermogen leveren om er iets serieus mee te doen en hou er rekening mee dat al het vermogen + alle verliezen door je diesel geleverd moet worden. De spanning zal drastisch inzakken als je er een goede belasting op zet. Probeer bv even een 23w autolamp aan te sluiten (achterlicht/knipperlicht), als je dat brandend krijgt ben je aardig op weg maar ik betwijfel het.

ik heb de generator wel eens belast maar dit was met een best wel overdreven belasting

ik had namelijk niks anders een 12V 36W peltier
hij bleef net niet lopen

als ik moet schatten zou ik dus maximaal 20W eruit moeten kunnen halen

en dank je eenpitter
ik snap wat je bedoeld
en het zou wel beter zijn als ik dat filter aan zet
ik heb namelijk niet een van de netste reacties als ik sagerijnig ben

Als ik je gedemotiveerd heb, dan sorry!

Ik vind het wel een gaaf project, gewoon om te doen omdat het leuk is, niet met een specifieke reden :)
Dus als ik het goed zie gebruik je de electro motor om de motor te starten, en als de brandstof motor loopt gebruik je hem als generator?

ja daar heb je gelijk in ruud

ik dacht ik kan wel een veerstarter maken of iets anders speciaal
maar waarom niet gewoon starten met de dynamo

als de generator helemaal klaar is
dan laad ie ook zijn eigen start accu op

op dit moment is hij te starten op een lege 7.2V accu (deze krijgt de motor net door zijn compressie)
en sins kort heb ik een 8.4V accu om mee te starten
en dit gaat een stuk prettiger

Goedemiddag,

je kan waarschijnlijk mijn reactie hier niet lezen maar ik wou dit toch hier even melden omdat er misschien nog andere personen deze fratsen willen imiteren; Een dieselmotortje start je NOOIT met een startmotor! Neen, zelfs niet met het een eenvoudig electromotortje. De enige starthulp die je kan gebruiken is een startveertje, en dan enkel nog als deze standaard op het motortje zat, zoals op de ED's, de DC merlin en DC dart.

ik heb genoeg diesel rc booten gezien waar het wel mee gebeurt

het kan prima

maar je mag dan niet primen
want als de motor verzuipt heb je alles kapot

ik vind het zeer vreemd
ik ben eerlijk en probeer fouten te voorkomen

maar dan krijg ik rot reacties en reageer ik rot terug

robot797,

je bent altijd welkom om eens te komen volgen hoe ik met mijn diesels omga. Zonder enige verplichting en je mag bij alles wat ik dan doe bedenkingen hebben en vragen stellen maar weet wel dat ik dan altijd een antwoord klaar zal hebben.
Als jij schrijft dat je diesel gerust met een een startmotor kan starten, zolang je maar niet primet, dan zeg ik je dat je onzin schrijft. Dat komt hard aan omdat jij er in gelooft, maar het is wel zo. Denk je dat een diesel enkel door primen in fuel lock kan gaan? Je experimentje is leuk, maar het zou veel beter zijn moest je je eerst een beetje verdiepen in het omgaan met dieselmotortjes.

ach
ik doe deze hobby nog maar 7 jaar
en heb nog nooit een motor kapot gemaakt
mischien moet ik wel stoppen omdat iemand anders vind dat ik het niet goed doe

ik kan goed omgaan met deze diesels ik heb zelf trouwens ook meerdere malen motoren omgebouwd naar diesel
kijk dat ik nog maar 25 ben betekend dat ik dus nog niet zo lang ervaring kan hebben
maar door mijn technies inzicht kan ik zien hoe dingen werken
en hierdoor sloop ik dus niks

Ik herinerer mij de tijd bij de luchtscouting op Ypenburg, crashen was zelf mototorje schoonmaken, zo kritisch waren ze niet. De motortjes waren altijd weer vlug aan de praat.

Back