Hoi Robot,
Een leuk experiment, kun je alleen maar van leren en zelf hands-on ervaring mee opdoen. Er zijn inderdaad weinig mensen die dit soort experimenten doen, wat heel jammer is. Dus in plaats van je af te kraken, zouden mensen er - denk ik - juist blij mee moeten zijn.
Je loopt tegen exact dezelfde mensen aan als ik hier, ook op exact dezelfde manier. IPV die discussie aan te gaan (wat ik ook gedaan heb), dit forum kent een negeer filter. In je profiel kun je mensen aan dat filter toevoegen, en daarna zie je niets meer van ze. Doe dat, en dan zul je zien dat er ook nog genoeg mensen zijn op dit forum die je wel in je waarde kunnen laten en je bijdrages waarderen. Doe je dat niet, zullen ze je alleen maar melden bij de moderatie, en krijg je vanzelf een ban. Waar je alleen jezelf mee hebt. Of wordt er iets ingesteld waar het forum ontzettend traag van wordt. Ik spreek uit ervaring
Gewoon lekker door-experimenteren en je niet gek laten maken!
Waar ik nieuwsgierig naar ben; heb je het ding ook al eens belast? Het voltage vind ik zelf minder interessant, het vermogen is interessanter. En daarmee ook het rendement, voor dat Cox motortje is ongetwijfeld iets van een vermogen opgegeven, het is dan interessant te zien in hoeverre je generatorretje dat rendement haalt.
Amerikanen zijn veel positiever. In Amerika mag je je hoofd wel onder of boven het maaiveld uitsteken. In Nederland mag dat niet.