@Dim, the pond which I showed in my latest post, is actually connected to the pond where I normally run my boats [emoji6].
Dit weekend ga ik een 44mm 1.6 pitch 2 blad prop proberen. Mijn prop collectie groeit [emoji6]
Ik heb het vaarklaar gewicht van de T800 gereduceerd met 50 gram, door materiaal weg te halen van de outboard en van de kap (binnenkant geschuurd). Zal dat te merken zijn? Ik denk het niet! Maar ik wil de boot zo optimaal mogelijk hebben en ik houd van lichtgewicht bouwen. Daarnaast ben ik weer lekker met de hobby bezig geweest.
In de toekomst wil ik ook naar een grotere 6S lipo, voor langere vaartijd en meer Amp. reserve. Scheelt die 50gram toch weer iets op het grotere lipogewicht [emoji6]
RTR met GPS weegt de romp nu 3091gram.
Alle beetjes helpen! Procentueel gezien een dikke besparing [emoji28]
Kapje woog origineel 197gram, nu 179gram.
Ook heb ik de teflon flexas huls vervangen, omdat de originele gescheurd was. Ik heb nieuwe teflon buis bij TFL Duitsland gekocht, maar de buitendiameter bleek net wat groter. Ik heb met de dremel de baan voor de teflon voering in het staartstuk dus wat ruimer gefreesd. Het geheel past nu weer prima en loopt mooi soepel.
En weer klaar voor de volgende run!