CP to FP conversion of beginners CP

...Ik ga van de maand de dx7s bestellen, die is 3x zo duur maar ik vind die devo zenders niks. Persoonlijk dan...

Ervaring met Devention, of "van horen zeggen" ;)

Ik heb wél ervaring (met beide) en dan is Devention zijn geld (veel meer dan Spektrum) absoluut waard.

Maar zoals altijd: "er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden" :cool:

Ervaring met Devention, of "van horen zeggen" ;)

Ik heb wél ervaring (met beide) en dan is Devention zijn geld (veel meer dan Spektrum) absoluut waard.

Maar zoals altijd: "er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden" :cool:

Van horen zeggen, persoonlijke voorkeur, vertrouwen wat ik mis maar geen ervaring. . Ik kijk wel uit[emoji6]

Het upgraden van de devention naar deviation zal niet zorgen voor een minder stabiele zender. Hetmodden kan daar wel voor zorgen afhankelijk van je eigen knutselkunsten.

Ik heb mijn devo 7e destijds open gehad om een module bij te plaatsen. Mijn spektrum dx4 heb ik ooit open om een schakelaar te vervangen. Mijn dx6i heb ik open gehad om het scherm backlightte maken. Ik heb deze zenders intern aardig kunnen vergelijken en zal heel eerlijk zijn, ik zie het verschil bijna niet. Op mijn dx6i heb ik een aantal soldeerpunten opnieuw aangezet met de soldeerbout, omdat ze er in mijn ogen ietwat slordig uitzagen. ze leken op een koude las, maar dat is met modern soldeer niet altijd even goed te zien. Toch het zekere voor het onzekere genomen.De tx modules die ze gebruiken, zijn op het oog identiek. Het is ook niet voor niets dat je met alleen firmware ineens dsm beschikbaar hebt. Qua betrouwbaarheid doet een hedendaagse walkera niets onder voor een hedendaagse spektrum. Nog sterker, software matig is het protocol van walkera stabieler dan het dsm2 protocol van spectrum. In het verleden heeft walkera helaas en volkomen terecht een slechte reputatie opgebouwd.

Qua elektronica denk ik dat de bekende merken ondertussen wel aardig op dezelfde lijn zitten. Waar ontstaat dan het verschil tussen bijv een futaba en walkera zender? Gebruiksgemak, instelmogelijkheden, vorm, gebruikte materialen van de behuizing, kwaliteit van de schakelaars en gimbals, gesproken commando's of waarschuwingen, modelmemory, etc, etc, etc.

Ik vertrouw de devo wel.

Ik snap het niet zo goed...

Maar je wilt een Devention 7e zender (omdat deze goedkoper is, op zich een legitieme reden), en dan wil je die gaan voorzien van Deviation software om andere modellen dan Walkera te kunnen vliegen, en ook nog gaan sleutelen aan de hardware (extra knoppen/schakelaars) :confused: ???

Waarom dan niet meteen een Devo10 ???
Kun je eventueel ook voorzien van Deviation, en kun je ook DSM2/DSMX aansturen, voor E-Flite/Blade.

Van Walkera is er een heel leuke micro-quad, de Ladybird, een érg goed vliegende micro, de SuperCP, een ook érg goed vliegende grotere, de V120D02S, en wil je een "rambestendige" heli, die hebben ze ook, de MasterCP. Kun je allemaal perfekt besturen met een Devo10 (30 geheugenplaatsen, dus mocht er gezinsuitbreiding komen :mrgreen: )

Mijn mening :D

+1

De devo10 is de zender die in de devo lijn het meest geadviseerd wordt en dat is zoals ik hiervoor al uitgelegd heb, niet zomaar.

Geen ervaring met walkera heli's, op de positieve ervaringen die ik lees na dan.

Ik snap het niet zo goed...

Maar je wilt een Devention 7e zender (omdat deze goedkoper is, op zich een legitieme reden), en dan wil je die gaan voorzien van Deviation software om andere modellen dan Walkera te kunnen vliegen, en ook nog gaan sleutelen aan de hardware (extra knoppen/schakelaars) :confused: ???

Waarom dan niet meteen een Devo10 ???
Kun je eventueel ook voorzien van Deviation, en kun je ook DSM2/DSMX aansturen, voor E-Flite/Blade.

Van Walkera is er een heel leuke micro-quad, de Ladybird, een érg goed vliegende micro, de SuperCP, een ook érg goed vliegende grotere, de V120D02S, en wil je een "rambestendige" heli, die hebben ze ook, de MasterCP. Kun je allemaal perfekt besturen met een Devo10 (30 geheugenplaatsen, dus mocht er gezinsuitbreiding komen :mrgreen: )

Mijn mening :D
Goede vraag. Omdat ik vroeger zelf al een DX6i heb gehad en die en eigenlijk elke zender van dat formaat te groot vindt. Ik vind ze niet lekker in de hand liggen.
Omdat ik niet goed weet wat ik moet die extra kanalen moet en de 7e een stuk kleiner is leek die zender beter geschikt voor mij.
Dat sleutelen aan de hardware is in eerste instantie niet nodig, ik heb het in ieder geval niet nodig maar als ik er ooit de Blade 200 SR X mee wil vliegen die een 3 standen? schakelaar nodig heeft dan zou het wel handig zijn als ik die gewoon kan inbouwen.

Die ladybird van Walkera ken ik en tijdens het schrijven van deze post kom ik er net achter dat niet elke heli protocol wordt ondersteund door devention.
Ik begreep al niet helemaal waarom je een ladybird adviseerde terwijl een soortgelijke quad de HJ-997 een keer zo goedkoop is.
Maar ik zie dus net dat je 3 verschillende RF chips hebt:
CYRF6936 module voor DSM2/DSMX de J6PRO en de walkera WK2801 en DEVO protocollen
A7105 Module voor Flysky en Husban x4 protocol
CC2500 Module voor Skyartec en Frsky protocollen

Mocht je dus met je standaard DEVO zender met een Husban x4 quad willen vliegen dan moet je er een extra A7105 transmitter in solderen.
(dit wist ik dus niet)

De andere reden is dat ik onder de 150euro wil zitten ivm extra kosten van douanerechten.

Laatst bewerkt:
De Devo 10 is een prima zender,
makkelijke menu structuur en heeft twee 3-standen switches waar ik ook m'n atom mee vlieg.

een voor de normal - idle 1 - idle 2 en een voor de D/R / Expo "scenes" van de brain.

En met een verloopje ( die het ophangpunt wat naar onder brengt) op de zender voor je neckstrap is de zender prima te handelen.

Goed ik heb de knoop doorgehakt en heb de DEVO 10 en de ZMR X-Power - MWC MultiWii Lite besteld.

Als alles binnen is zal ik proberen om een uitgebreide review te schrijven inclusief foto´s en filmpjes.

Ik zal even een nieuw topic openen over de Blade 200SRX want dit topic loopt een beetje
warrig zo.

Bedankt voor al jullie tips en op en aanmerkingen! toppie

Goede keus, fijne zender de Devo 10 :-) en echt mooi spul die ZMR. Ik heb er 2 en de hexa nu ook. Bestel ook gelijk genoeg props mee :-)

Goede keus, fijne zender de Devo 10 :-) en echt mooi spul die ZMR. Ik heb er 2 en de hexa nu ook. Bestel ook gelijk genoeg props mee :-)
Dat wou ik zeker doen maar dan zat ik over de 150euro.
Dus die bestel ik even los via Ebay

Ik open ook even een nieuw topic over de ZMR dus als je daar ook nog even zou willen kijken ;)

Ik zou even een beetje rondkijken in andere topics..
Ik geloof dat we nu 4 keer dezelfde vraag hebben, recht onder elkaar nota bene
En bedenk dan meteen wat je eigenlijk wilt.. Wat je er voor over hebt..

Ik heb een beetje rondgekeken hier en op rcgroups en ik heb vanmiddag ook een Walkera Super CP gekocht.
Ik zat nog lang te twijfelen tussen de WL Toys V933, WL Toys V977 de Walkera Mini CP en de Super CP.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt omdat de Walkera's direct te vliegen zijn met de DEVO10 en de WL Toys moet je eerst een extra zender toevoegen aan de DEVO.

Nu blijft het wachten op paketjes van myrcmart en Banggood.
Ik zal wel weer dubbel pech hebben en voor beide pakketjes moeten aftikken.

Gefeliciteerd

Toch wel geluisterd :mrgreen:

Goede keuzes, Devo10 mét SuperCP. Waarom heb ik al aangegeven.

Veel plezier ermee :D

Tipje voor als je onderdelen gaat bestellen: de hoofdmotor van de SuperCP gaat niet erg lang mee. Tussen de vluchten goed laten afkoelen helpt wel, maar desondanks is deze snel op zijn einde.

Wat Douane betreft: áls je moet betalen, is dit heel vaak niet over het werkelijke aanschafbedrag, maar (flink) daaronder. Misschien valt het mee!

en let erop dat als je motors besteld, dat het je het type van de genius cp neemt. En niet het type zoals RCholland ze verkoopt orgineel voor de Super CP, die zijn namelijk groot, zwaar en batterijen vretend.

Onderstaande motor moet je hebben, die zal er nu waarschijnlijk ook al opzitten.

images

Ok, die van de Genius en Mini CP zijn beide ook hetzelfde?

Ik dacht juist dat de motor van de Super CP beter was...?

Ik heb trouwens ook 5 extra lipo's besteld:
http://www.ebay.com/itm/261302390428?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Walkera 3.7v 240mAh 25c LiPo Battery 5pcs
$T2eC16R,!)IFId-o7kTjBSUtDV7ekw~~60_57.JPG

Deze zijn speciaal voor de:
Mini CP
Super FP
Genius CP
Genius FP
QR Ladybird

Dus ik neem aan dat deze wel goed zijn, ik las dat bij sommige lipo de polariteit omgedraaid moest worden. Ik weet niet meer helemaal welke lipos dat waren die van Hobbyking - turnigy lipo's misschien?

...Ok, die van de Genius en Mini CP zijn beide ook hetzelfde?

Ik dacht juist dat de motor van de Super CP beter was...?

...Dus ik neem aan dat deze wel goed zijn, ik las dat bij sommige lipo de polariteit omgedraaid moest worden. Ik weet niet meer helemaal welke lipos dat waren die van Hobbyking - turnigy lipo's misschien?...

De hoofdmotor van de GeniusCP en SuperCP zijn gelijk, en zien er zo uit als in de post van Sven75.
De motor van de MiniCP is wél anders.

Wat de lipo's betreft, ze lijken op de originele Walkera's.
Er is inderdaad wel een puntje met de polariteit (volgens mij is dat met WLToys lipo's) maar zowel de originele Walkera alsook de HK/Turnigy hebben dezelfde polariteit.
Gewoon even goed kijken als de lipo's binnenkomen.

Denk er wel aan dat je beter niet lipo na lipo gaat vliegen; hoewel de verleiding erg groot kan zijn. De hoofdmotor wordt erg warm (kan bloedheet zijn!), en als je hem tussen twee lipoladingen niet laat afkoelen, is het écht zo einde hoofdmotor...

Orgineel beweert Walkera dat onderstaande de motor is voor de Super CP. Zo verkoopt RCholland ze ook. Ben er 1x mee de mist in gegaan. Is geen succes deze motor.

het rare is dan wel dat de super cp's wel standaard al met een genius motor geleverd worden...

Afijn, even opletten dus bij motors bestellen.... dus niet onderstaande motor :)

images

Ok. Ja ik zat al de denken om nog 1 te kopen zodat ik kan afwisselen tijdens het vliegen.
Zat ook nog naar een mcpx te kijken maar de super cp is volgens mij wel een stukje gemakkelijker en beter

Back