Er was een 750W bed verwarming aangekomen

Toen ik deze aan het installeren was merkte ik iets op.....
Lekker dan, dat was 2700W geweest op 220V. Dus contact met de leverancier een en nieuwe was onderweg. Weer 2 weken wachten..... Toen deze aangekomen was (en nagemeten

) heb ik deze geïnstalleerd (plak tegen het bed, klaar). Het kastje wat alles regelt moet ook omgebouwd hiervoor en dat heb ik zo opgelost:
De grote voeding is verwijderd (er is geen 12V 180W verwarmd bed meer) en vervangen door een veel kleinere. Daarnaast ligt een solidstate relais van 50A (zag geen andere zo snel, kost niets) welke het nieuwe bed direct op 220V schakelt. De bestaande connectoren zijn hergebruikt (lees ik meer, moet blijkbaar 220V overleven) aangezien de stromen nu veel lager zijn (3A tov 15A). Het relais wordt aangestuurd vanuit het controle bord zodat alles net zo werkt als eerder, alleen sneller.
Ook de raspberry pi met octoprint zit nu mooier ingebouwd (ipv met ty-raps....). Er is nu genoeg ruimte voor alles.
Nu alles weer eens aansluiten en testen. Het nieuwe verwarmde bed schiet wel op

De temperatuur stijgt in het begin 1 graad per seconde..... bij de sensor dan. Het duurt even voordat de glasplaat bovenop ook warm is. De 130 graden moet hij nu eenvoudig halen. Ik moet alleen op zoek naar andere isolatie want de piepschuim plaat onder het bed smolt meteen weg.....