Cruiser's Durga

Goed bij deze dan een topicje over mijn Tamiya Durga. Dit is niet mijn eerste RC auto, zo'n 10 jaar terug had ik een Robbe Dynamic 1:7 nitro, maar dat was niet echt wat en die is na een aantal jaartjes de deur uitgegaan.
Ben opnieuw aan RC begonnen en dit keer met elektro, want met brushless gaat dat ook serieus hard. Heb een paar foto's tijdens de bouw gemaakt:

Diverse parts van 3racing meteen geplaatst.
Goed%20bij%20deze%20dan%20een%20topicje%20over%20mijn%20Tamiya%20Durga.%20Dit%20is%20niet%20mijn%20eerste%20RC%20auto,%20zo%27n%2010%20jaar%20terug%20had%20ik%20een%20Robbe%20Dynamic%201:7%20nitro,%20maar%20dat%20was%20niet%20echt%20wat%20en%20die%20is%20na%20een%20aantal%20jaartjes%20de%20deur%20uitgegaan.
001.JPG

Slipkoppeling
002.JPG

En ineens istie dan klaar :)
003.JPG

Er zit een MambaMax in met een 6900 motor, goed voor ruim 60km/h..
004.JPG

Hier waren de bandjes nog nieuw, inmiddels is dat al een stuk minder. Er staan nog een set proline banden voor straatgebruik in bestelling
005.JPG

Kap heb ik simpel gehouden, aangezien het mooi afwerken van je kap een hobby apart is en ik heb er al zoveel ;)
006.JPG

007.JPG

Tot zover, als er updates zijn dan zal ik ze hier posten.

Hmm ik zie een typo in de topictitel, kan een mod dat fixxen?

Alu draagarmen, tja zo duur waren zie niet en willicht zijn ze iets sterker. Voor de looks is het iig wel een vooruitgang :)

Je set up lijkt op de mijne! De Durga kan inderdaad goed overweg met de Mamba 6900 alleen de bandjes eet hij als ontbijt. Kijk ook even naar "aluminium suspension mounts" van 3racing, met die standaard plastic dingen schijnt de ophanging er soms uit te knallen.. Tamiya schijnt het ook door te hebben, want inneens hebben ze zelf ook aluminium suspension mounts aangekondigd, deze zijn helaas nog niet uit.

Ookal noem je de kap geen meesterwerk, ik vind hem zeer geslaagd in het wit !

Thx ;)
Ja die suspension mounts komen met de volgende order mee, want dat is idd een hele verbetering, verder zijn er nog wel een paar alu delen die er nog op kunnen. Je hebt ook nog een motormount van alu, maar of dat zoveel scheelt? Je ziet em zowieso vrijwel niet meer door de aandrijf afdichting.

Hmm ik zie een typo in de topictitel, kan een mod dat fixxen?

Alu draagarmen, tja zo duur waren zie niet en willicht zijn ze iets sterker. Voor de looks is het iig wel een vooruitgang :)

Ja hoor geen probleem, echter , stuur een van ons een PB, dat scheelt nogal, we zijn wel veel op het forum,en lezen best veel, maar om nu echt ALLES te gaan lezen in een dag,is ook een berg werk ;)

Zo dan, zojuist mijn eerste achterdiff gesmolten :P Erg bizar... nou maar even kijken of die van de TRF501X degelijker zijn en passen...

008.JPG

Dit is het diff dus, ik heb even rond lopen kijken voor andere oplossingen. Waarschijnlijk worden het outdrives van een TRF501X, kijken of dat sterker is. En ook de slipkoppeling zal losser moeten misschien. Wat volgens mij vooral een probleem is, is teveel grip onroad waardoor in bochten met een hoop power op de aandrijving het achterdiff veel slipt en dus heet wordt..

hallo ,

ik zit er overna te denken om in de zomer een durga aan te schaffen
maar had nog een vraagje over de hup-ups passen de de TRF 501X hup-up's op gewoon op de durga DB-01??

zoals op 3racing : 3Racing
of rcmart : rcMart: Parts For TAMIYA DB01

past dat gewoon op de durga ??

Diffs worden ook in de TRF 416 gebruikt (zonder slipper) on-road met veel meer grip en smelten niet.

Diff mag niet slippen, doet dat het wel dan opnieuw bouwen....

sommige wel, maar de damper bruggen weer niet ;)
en de DB-01 is ook op sommige plaatsen anders gebouwd, de ophanging bijvoorbeeld.

gr: amateur

Hallo,

Ik denk er ook aan een Durga te gaan bestellen met enkele hop-ups en een setje onroad bandjes
Maar ik weet niet echt zo goed welke hop-ups en bandjes.Ik heb er ook geen idee van hoe ik de body moet afplakken om met gewone Tamiya verf te spuiten.
Er zal waarschijnlijk een Mamba Max 4600kv / 5700kv inkomen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Hallo,

Ik denk er ook aan een Durga te gaan bestellen met enkele hop-ups en een setje onroad bandjes
Maar ik weet niet echt zo goed welke hop-ups en bandjes.Ik heb er ook geen idee van hoe ik de body moet afplakken om met gewone Tamiya verf te spuiten.
Er zal waarschijnlijk een Mamba Max 4600kv / 5700kv inkomen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Voor onroad bandjes zou ik hier naar kijken, Pro line Dirt Hawgs 2.2 buggy.

331015.jpg

Must have hop ups zijn:
-Slipper clutch
-Aluminium suspension mounts

Als je geld over hebt:
-Aluminium Tamiya dempers
-4 850 kogellagers voor de stuurinrichting
-All die andere spullen van carbon / aluminium

De body moet je alleen spuiten met verf dat daar echt voor 'gemaakt' is. Bijvoorbeeld de PS serie van Tamiya. Afplakken doe je met goede afplaktape (niet van die goedkope rommel die laat lijmresten achter) of zelfs met vloeibare masking. Zelf gebruik ik altijd afplaktape van Tamiya (is volgens mij gewoon 3M spul).

Laatst bewerkt:
Voor onroad bandjes zou ik hier naar kijken, Pro line Dirt Hawgs 2.2 buggy.

proc1072.jpg

Must have hop ups zijn:
-Slipper clutch
-Aluminium suspension mounts

Als je geld over hebt:
-Aluminium Tamiya dempers
-4 850 kogellagers voor de stuurinrichting
-All die andere spullen van carbon / aluminium

De body moet je alleen spuiten met verf dat daar echt voor 'gemaakt' is. Bijvoorbeeld de PS serie van Tamiya. Afplakken doe je met goede afplaktape (niet van die goedkope rommel die laat lijmresten achter) of zelfs met vloeibare masking. Zelf gebruik ik altijd afplaktape van Tamiya (is volgens mij gewoon 3M spul).

Bedankt voor je bruikbare informatie.
De aluminium turnbuckles van mijn DF-03, die zullen toch ook wel passen op een DB-01 neem ik aan?
En dan nog een laatste vraagje : is een motorkoeler overbodig?

BTW: Je verslag van jouw Durga is zeer mooi, het is één van de dingen die me overtuigd heeft om een DB-01 te kopen.

Bedankt voor je bruikbare informatie.
De aluminium turnbuckles van mijn DF-03, die zullen toch ook wel passen op een DB-01 neem ik aan?
En dan nog een laatste vraagje : is een motorkoeler overbodig?

BTW: Je verslag van jouw Durga is zeer mooi, het is één van de dingen die me overtuigd heeft om een DB-01 te kopen.

Op twee turnbuckles na passen de turnbuckles van de DF03, maar de DB01 wordt al met turnbuckles geleverd. Motorkoeler ligt aan je vertanding en motor.

Ik ben zelf nog steeds meer dan tevreden met de Durga, nog steeds een aanradertje dus ;)

Heb 4 nieuwe diff pulleys binnen en hij doet het weer. Heb de diffs strak gezet en slipper iets losser. Meteen ook wat upgrades meegepakt, suspension mount, batterij houdertjes in blauw, net zoals de wielmoertjes, en een motorkoeler. Alleen de regelaar wordt nog wel flink heet, maar volgens mij mag die tegen de 90 graden worden.

009.JPG

010.JPG

011.JPG

Heb nog wel wat probs met de wegbanden, voorbanden zijn niet echt leverbaar dus binnenkort even kijken voor een set die wel rondom past en leverbaar is.
Tevens is er een 2s Lipo onderweg, kijken hoe dat gaat.

Laatst bewerkt:
Heyyy ik zit zelf ook naar een Durga te kijken met de nodige hop-ups maar zou graag willen weten of m'n Team Orion lipo in de auto past.

Kan je misschien de ruimte voor de batterij opmeten ? lengte en breedte zou ik graag willen weten ivm het passen van de lipo ;)

de orion lipo's passen gewoon in de Durga. In het Modelbouw Aktueel van mei/juni staat een verslag van de Durga. Ik ga hem waarschijnlijk ook bestellen, maar eerst maar eens me nitro truck verkopen ;)

durga%20lipo.jpg

Daan

Back