Cruiser's Durga

Wat is er precies verschillend aan de diff van de TRF501X t.o.v. die van de DB01? Want die van de TRF smelten niet zo snel, toch?

Kan iemand het nummer geven van de TRF diff? En past deze in de DB01? Alvast bedankt!

Tandwiel is niet anders .. De diff outdrives zijn anders , die zijn bij de 501 van staal wat een hoop hite opneemt zeker in vergelijk met de plastic outdrives van de DB-01 ;)

Maar mijn outdrives zijn niet van plastic, teminste niet meegekregen met mijn kit.. Zijn gewoon van staal/ijzer, geen idee, maar iig geen plastic

Deze dingen worden bedoelt met outdrives. Hier komen dus je aandrijfassen in te zitten.

diffs02_t.jpg

Bij de TRF501 zijn deze inderdaad van staal. Rechts het 501 diff en links die van de DB-01.

diffscomparedto501x.jpg

Tandwiel is niet anders .. De diff outdrives zijn anders , die zijn bij de 501 van staal wat een hoop hite opneemt zeker in vergelijk met de plastic outdrives van de DB-01 ;)

Dat is niet de reden dat de TRF501X wel werken.

De diff plate slipt over de plastic outdrive en veroorzaakt bij gebruik van een motor met veel vermogen veel warmte, hierdoor smelt de pulley.

Bij de stalen pulley slipt de diff plate veel minder omdat deze dmv het vet vacuum getrokken is tegen de outdrives.

Maar passen de outdrives van een TRF501X op een DB01?
En bij mij voor is de diff nog helemaal in orde.. kan het zijn dat er teveel kracht op het achterdiff komt als ik een beetje uitbreek?

En het lijmen van de diff plate aan de outdrive is geen optie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar passen de outdrives van een TRF501X op een DB01?
En bij mij voor is de diff nog helemaal in orde.. kan het zijn dat er teveel kracht op het achterdiff komt als ik een beetje uitbreek?

En het lijmen van de diff plate aan de outdrive is geen optie?

geen idee, ik heb geen DB01. Alleen de TRF501X (2X)

ja lijmenkan helpen, maar de kans dat de lijm loslaat door de warmte bestaat.

Hmm, misschien laat ik wel een mal maken, zijn namelijk bij een paar zaken al uitverkocht, zodat ik ze zelf kan maken met een slijtvaste coating ofzo, iig beter bestend tegen de hitte dan deze diffs, zo verdiend tamiya wel, en REZ verteld me dat het probleem nog niet bekend is bij hun en dat de aandrijflijn van een TRF501X identiek is.. op de outdrives na zeker?:P

Zojuist goedkoop 4 diffs op de kop kunnen tikken, op vele plaatsen zijn ze uitverkocht:S rara hoe kan dat:P

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar de outdrives van de DB01 zijn niet van plastic, maar igg van een soort metaal.

Nee, ik ben er achter dat dus dat plaatje dat tegen het diff plate(metaal) zit, gewoon van plastic is;) dat ding waar je je aandrijfassen in doet is wel van staal maar heeft niks te maken dat het diff kapot gaat..

PS: Echelon heb je het diff plate tegen dat plastic ding gelijmt?

Nee, ik ben er achter dat dus dat plaatje dat tegen het diff plate(metaal) zit, gewoon van plastic is;) dat ding waar je je aandrijfassen in doet is wel van staal maar heeft niks te maken dat het diff kapot gaat..

PS: Echelon heb je het diff plate tegen dat plastic ding gelijmt?

jep, maar mijn diffs zijn nog niet gesmolten hoor;):D

Ok, ja staat niet in het boekje dat het moet, maar ik ga er nu maar van uit dat het daar aan kan hebben gelegen, heb er binnenkort 4 dus kan vanalles proberen;)

Dat lijmen staat wel in de manual van de DF-03, die heeft exact dezelfde constructie, stalen outdrives, met een plastic ring waar je dan de stalen ring van je diff op moet lijmen ! Denk dat lijmen dus echt wel een erg goed idee is.

Idd het verlijmen van de dif is de sleutel tot alles. Bijvoorbeeld op de DF03, ze leveren achter een "plastic" dif, terwijl voor een "mooi en sterk" stalen exemplaar zit.
De difringen slippen op de meenemers, hierdoor ontstaat de difverwoestende hitte. Als je de difring vastlijmt, dan blijkt het achterdif sterker te zijn dan het voordif van de DF03. Als je de difplaten netjes op de kunststof meenemers lijmt, dan houden ook de DB01 difs véél vermogen!

Greetz van Aldert

Back