Curare 20 "My Way"

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Von W, 18 dec 2016.

  1. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Wel deze foto komt uit hetzelfde draadje...

    http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/300904-RC-1-Modelle/page13, post 193
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Kom je hem/haar niet invliegen op onze Royal Broken Wings Winter Fly-in van morgen ? :) Altijd welkom!
    Ik was nog te jong om die gasten in het echt bezig gezien te hebben, maar dat het indruk moet gemaakt hebben kan ik me best voorstellen.
     
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Tot morgen Hans, ik breng mijn Zlin alvast mee. De Curare van Dirk zien maidenen zou natuurlijk wel tof zijn
     
    HansL vindt dit leuk.
  4. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Sorry jongens, het invliegen gebeurt vandaag na de noen op het plein van MASH in Heist op den Berg als we het droog houden ten minste.
     
    HansL vindt dit leuk.
  5. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
  6. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    En? En? En? :D
     
    HansL vindt dit leuk.
  7. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Ja!Ja!Ja! :stout: morgen! kom net van een stevig optreden, mijne kop zit nog vol AC-DC en moet eerst weer helemaal gelijkgericht worden :confused:
     
  8. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Morgen op zondagochtend betekent dus maandag Dries :rolleyes:
     
  9. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Die redenering had ik ook al gemaakt
     
  10. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Hans, zuiver theoretisch gezien heb je gelijk maar praktisch is dat toch vandaag :hammer:

    Wel om ter zake te komen, de Curare vliegt zoals het hoort. Het invliegen ging zonder problemen, een tikje hier en daar getrimd maar eens dat gebeurd was ging hij super strak. Ik kan ook vertellen dat hij er als een speer vandoor gaat, sommigen hier zouden zweren dat het op 4s is :D ook verticaal gaat hij eindeloos dus aan vermogen geen gebrek. Dit alles heeft ook zijn prijs zelfs met verstandig gebruik van het gas is na een dikke vijf minuten is de wind uit de accu, dit is me net een minuutje of twee te weinig. Nu was het gisteren wel tamelijk bokkige wind dus vlieg je al gauw wat sneller, misschien dat het bij rustig wel een minuutje langer kan.
    Je voelt ook dat hij echt wel voor het figuren vliegen is ontworpen. Rollen en loopings gaan haast vanzelf, verticaal gaat hij zolang je het gas open houdt mooi rechtdoor zonder te willen wegdraaien naar één kant. Eigenlijk kan ik niks negatief zeggen over de Curare maar na die zes vluchtjes van gisteren wist ik al gauw weer waarom ik niet zo'n fan ben van die RC1 modellen. Hoe goed en strak ze ook vliegen ik vind het vliegen ermee al gauw wat saai geef mij dan maar een leuke Piper of dergelijke ik zal daar wel proberen een mooie rol en looping uit te persen, ja, soms ben ik een rare hoor ;).

    Hier moet ik je wel gelijk geven eens in de lucht valt het op dat de V-stelling toch wat te weinig is, als je frontaal op je af vliegt trekt het vliegbeeld op geen kl...ten het lijkt wel een strijkplank. Ik ben dan nog maar eens op het plan gaan kijken en ik heb me er toch een beetje op verkeken. Omdat ik hiermee niet kan leven gaat deze week de zaag er in en krijgt hij de V-stelling die hij verdient. Daarna krijgt hij z'n kleurtjes en toch een vast plaatsje in m,n squadron om zo af en toe toch eens saaie figuurtjes te vliegen ;)

    Hij is ook eens op de weegschaal gepasseerd en die bleef staan op 1007 gr, hiervan is 30 gr lood dat ik toch nog achteraan heb moeten voorzien als er ooit nog een andere komt probeer ik dat alvast te vermijden door de ingewanden te verschuiven.

    Dirk

    foto's in vlucht zijn er nog niet maar die volgen nog wel.
     
  11. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Gefeliciteerd met de maiden. Ging zeer goed zo te lezen. Nu ben ik echt wel benieuw naar de plaatjes!

    Ik heb nog een paar vragen (die ik misschien gemist heb). Welke 3S accu zit er nu in? (capaciteit en C waarde) En is die kg AUW, inclusief accu ?
    Zitten er eigenlijk retracts op ?
     
  12. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Voila, operatie Victor is al lopende,
    eerst met de zaag een mooie snede maken,
    [​IMG]IMG_20170129_141924932 by Dirk Wouters, on Flickr
    daarna met de Dremel de snede wat wijder maken zodat de vleugel mooi kan worden opgeklapt. Ik heb er wel opgelet dat ik niet door de onderkant ging.
    [​IMG]IMG_20170129_142330226 by Dirk Wouters, on Flickr
    eerst de snede met de plantenspuit beneveld zodat de PU-lijm lekker bruist en dan alles mooi gefixeerd en nu wachten maar
    [​IMG]IMG_20170129_144133167 by Dirk Wouters, on Flickr

    eens de lijm uitgehard is voorzie ik dat er tegen de doorgezaagde sleutel een andere gelijmd wordt, een beetje plamuur erover en klaar is kees.

    Nu vlieg ik met een 3s 2200mAh Turnigy "Heavy-Duty" 60C, het pakketje weegt net geen 200 gr wat niet zo licht is, een ander 2200mAh pakket zou toch al gauw 20 gr of meer lichter zijn. Dan zou het gewicht achteraan wat minder kunnen want ik heb eigenlijk niet echt een vergunning om zware metalen te vervoeren :D maar m'n andere pakketjes heb ik allemaal lam gevlogen in de Zlin dus zal het voorlopig zo blijven.
    De kilo is inderdaad het take-off gewicht met retracts, accu en al.

    Dirk
     
    aurectar vindt dit leuk.
  13. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Na een relatief rustige week gaat het verder, gisteren enkele vluchtjes gedaan met de nieuwe V-stelling. Tijdens het vliegen voel je het eigenlijk niet maar het ziet er oh zo veel beter uit, ik tevreden :)
    En omdat het weer toch niet veel soeps belooft te worden dit weekend geef ik hem vandaag maar zijn kleurtjes.

    Klaar voor de eerste laag, volledig wit, zo krijg je achteraf een mooie egale kleur want met rood durft dat al eens moeilijk te zijn.
    De kleuren staan al klaar, nu nog in de bus straks op de Curare
    [​IMG]IMG_20170204_085740416 by Dirk Wouters, on Flickr
    De romp al mooi wit,
    [​IMG]IMG_20170204_092735473 by Dirk Wouters, on Flickr
    En dan alles mooi afplakken,
    [​IMG]IMG_20170204_095339441 by Dirk Wouters, on Flickr
    en het rood al drogend,
    [​IMG]IMG_20170204_100728996 by Dirk Wouters, on Flickr

    en aangezien de verf razendsnel droogt kan ik straks al aan het blauw beginnen,

    tot seffens
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    voor zover ik weet helpt de juiste V-stelling met het gedrag van je toestel in meskant
    te weinig en je model rolt door naar de cockpit, te veel en je model rolt terug naar normaal...
    lees de F3A trim charts er maar op na als je meer wilt weten.

    blijft een mooie kist....
     
  15. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Natuurlijk doet de V-stelling iets aan het vliegen maar ik heb hoegenaamd geen wedstrijd ambities. Nu heb ik met een tip op tafel onder de andere een dikke 60mm en blijkbaar moet de Curare 20 80mm onder één tip hebben, dat hebben ze nagemeten maar daar ga ik niet over struikelen. Hij vliegt als op rails, rolt neutraal en voor zover ik in die paar vluchtjes meskant gevlogen heb gedraagt hij zich daar ook netjes, wat me wel opgevallen is dat hij wel wat vitesse nodig heeft om die mooi te houden, mijn Zlin laat zich hier makkelijker overtuigen om boven te blijven maar dat zal ook wel te maken hebben met de hogere romp en de schuurdeur als rudder.

    en dan nu de eerste foto's in kleur, ze mochten net iets scherper zijn maar het is beter dan niets.
    [​IMG]IMG_20170204_152519916 by Dirk Wouters, on Flickr
    [​IMG]IMG_20170204_152423176 by Dirk Wouters, on Flickr
    [​IMG]IMG_20170204_152444193 by Dirk Wouters, on Flickr
    [​IMG]IMG_20170204_152534085 by Dirk Wouters, on Flickr

    Om nog wat te mierenneuken, de witte meet op de romp had net iets smaller mogen zijn nu doet hij me een beetje denken aan de Patrouille de France o_O

    Van de week nog wat details aanbrengen vernis er op en klaar.

    Dirk
     
    Sickboy, SuperCub, Vlcjeroen en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Mooi kist geworden Dirk !
    Vliegt ook uitstekend als ik het zo lees. Veel vliegplezier ermee !

    Grt

    Arnoud.
     
  17. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Mijn Curare is helemaal klaar en heeft vandaag voor het eerst van het lentezonnetje mogen genieten.
    [​IMG]Curare 0004 by Dirk Wouters, on Flickr
    [​IMG]Curare 0003 by Dirk Wouters, on Flickr
    [​IMG]Curare 0008 by Dirk Wouters, on Flickr
    en samen met z'n grote broer op de foto
    [​IMG]Curare 0005 by Dirk Wouters, on Flickr

    zeker tegen de avond als het windje ging liggen was het zalig vliegen als op rails, de Curare raakt ook stilaan helemaal afgesteld en ik krijg er meer en meer zin in. Misschien moet ik de hele zwik maar eens verschalen naar een maatje groter.

    Dirk
     
    eric_laermans, p40, blaauwen en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Vlcjeroen

    Vlcjeroen

    Lid geworden:
    23 jul 2016
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Veendam
    Ziet er top uit dirk
     
  19. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Pff,
    't lijkt wel of iedereen van m'n vliegvrienden op woensdagnamiddag vluchten heeft gescoord. Ik zat met 12 6- en 7-jarigen opgescheept :-(

    Tut tut nikske verschalen, zie dat ge op 4S moet vliegen dan ;-)
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.768
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's toch een heel plezant machien geworden....
     

Deel Deze Pagina