Curtiss-jenny

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
full

weer iets verder gekomen

full

nu de andere vleugel

Laatst bewerkt door een moderator:
full

full

full

Het houtwerk is goed, geheel opgebouwd uit 3 mm triplex maar een ding verbaast mij wel dat de boven kant van de cockpit (de gehele ronding bestaat uit 2 mm balsa) juist deze plek is het meest gevoelig om de installatie aan en uit te zetten, hij is gescheurd en op diverse plaatsen gebroken waarom de beplating niet gelijk gemaakt van 0,8 mm triplex voor het totaal gewicht maakt het niet uit deze kist kost meer als genoeg als arf.
ik geloof dat de kit ook niet meer geleverd word
goed we lamineren er aan de binnenkant een laag glasmat op van 45 gr
dus weer wat te doen

Ha PolletjeTurboJet,
Ik wordt verliefd op die omgebouwde 4 cilinder boxer man. Blijft mooi binnen de kap zo te zien. Net zoals ik deze verslagen nog niet gezien had heb ik misschien ook een verslagje van die ombouw gemist, of komt die nog.
I see you soon

He Pietje een klein verslag van de motor kun je vinden onder 5 cil en stermotoren iets verder op in dit draadje

Gaat lekker, ik denk dat balsa wat makkelijker te verwerken was voor ze.
klopt wel, ik loop ook te denken aan aluminium beplating volgens mij had de orginele dat ook ik zoek het wel op moet ik alleen nog aan aluminiumplaat zien te komen van een paar honderdste mm kan ik gelijk klinknagels en schroeven stansen

full

de glasmat is hard, de beplating rond de cockpit word aluminium met klinknagels rond de randen foto,s volgen.

full

Het staartwiel word vervangen voor slede zoals het orgineel

full

weer een stukje verder

full

Dit is toch wel mijn laatste kist evt toekomstige modellen worden door Leon en zijn broer gedaan ikzelf ga helemaal in de motorenbouw 4Takt meercilinder motoren dat virus heeft mij helemaal te pakken

Haha Dick,

misschien moet je ook maar eens gaan verdiepen in de turbine zelfbouw, dat kan jij :yes:

Maar zo`n 4T meer cilinder is ook mooi hoor :thumbsup:

Grt,
Berto.

Haha Dick,

misschien moet je ook maar eens gaan verdiepen in de turbine zelfbouw, dat kan jij :yes:

Maar zo`n 4T meer cilinder is ook mooi hoor :thumbsup:

Grt,
Berto.

Dat denk ik ook wel Berto wie weet???

Hey, Dickie.

Mooi strak werk ben je weer aan het leveren.

Kunnen veel mensen nog iets van leren ( ik ook )

full

Het aanbrengen van de klinknagels middels witte houtlijm is een veel toegepaste methode

full

Deze dummy motor kan stukken beter dus aan het werk. Ik heb nog geen 8cil v8 watergekoelde curtiss ox 5 motor tevens de motor kap ook maar eens door de modder halen en voorzien van klinknagels

full

zo vuil en vol deuken zou het mooiste zijn:D

Helemaal met je eens Dick, zeker met die nostalgische techniek, de oliespatten, roetdelen uit de uitlaat moeten het gebruik laten zien. Heb ik het er ook vaak over met de andere Dick, je weet wie ik bedoel. Oldtimers zijn geen showroommodellen die ook nog in de was gezet moeten worden, ze moeten er net zo uitzien als wij, doorleefd

Back