Curtiss-jenny

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Soms kan Ton ook wel eens TE zijn :roll:

Maar Dick gaat er zeker wat moois van maken :yes:

full

Deze gaat het worden ox 5 motor curtiss de hele opbouw is vrij eenvoudig
motor 90 pk 1400 t/m 8 cilinder watergekoeld werd later vervangen voor een Hispano

Laatst bewerkt door een moderator:
full

voetensteun kan gebruikt worden, en belettering gespoten op de romp ben niet blij met de messingkleur ben bang dat ik de airbrusch weer moet pakken

full

Motor de plannen zijn vergevorderd ,slag 34mm boring 30mm 8cil v motor is 192ccm Engine handbook en parts catalog besteld in de VS van de orginele motor, als het van de week rustig is met het weer dan kan ik de bestelde machines ophalen foto,s komen dan nog.kan ik rustig in mijn hobby hok werken en niet in een koude schuur
ik wil de motor zoveel mogelijk schaal gaan bouwen

Wat lijkt dat motortje klein zo :lol:

OF het vliegtuig te groot, maar hij vloog al met 1/4 gas methanol en nog minder, wachten op beter weer en dan nogmaals op benzine:banana:
De snelheid was bijzonder langzaam dit zijn we eigenlijk niet gewend
icon10.gif

full

full

alvast met de spandraden begonnen

Hoe eenvoudig kan het leven wezen, word een mooi toestel.
Nog wat details en niet meer van echt te onderscheiden.
Het geluid zal er ook goed bij passen.
gr

Hoe eenvoudig kan het leven wezen, word een mooi toestel.
Nog wat details en niet meer van echt te onderscheiden.
Het geluid zal er ook goed bij passen.
gr

Tnx het geluid hoop ik nog meer op echt te laten lijken de ox 5 motor ben ik nu zover dat de materiaalkeuze klopt nog wat details dan kan het frezen beginnen ook hiervan ga ik een bouwbeschrijving maken

Dick

Hij/zij is idd er lekker van opgeknapt mooi werk.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe motor. (ga je dt verschil horen 4 of 5 cylinders)

Het verschil is van 4 naar 8 cilinders Eric ;)

Ik heb een tijdje geleden een filmpje gehoord van de 1/4 schaal OX-5 van Replica Engines (wordt niet meer gemaakt) Maar kan het filmpje niet terug vinden :mad: Dat gaat heel mooi klinken op je kist Dick.

Leuke info Curtiss OX-5

Laatst bewerkt:
Het verschil is van 4 naar 8 cilinders Eric ;)

Ik heb een tijdje geleden een filmpje gehoord van de 1/4 schaal OX-5 van Replica Engines (wordt niet meer gemaakt) Maar kan het filmpje niet terug vinden :mad: Dat gaat heel mooi klinken op je kist Dick.

Leuke info Curtiss OX-5

Thanks ik kende deze motor ook, och ik heb pensioen dus tijd genoeg nietwaar, ik ben bijzonder onder de indruk van deze motor uit de beginperiode van de vliegerij ook deze hele aparte thechniek spreekt mij aan, alles open en bloot voor de toeschouwer
ik merkte bij de moki al dat ze het bewegen van de klepbediening prachtig vonden,daar gaat het om.

full

Vandaag het laaste stuk in de folie gezet kist kan in de opslag tot het voorjaar

Gelukkig is dat voorjaar niet ver weg meer ;-)

Ziet er mooi uit Dick :yes:

Back