cx500 of hk500

• Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
Uiteraard zijn er nieuwere heli modellen die ik nooit zelf gekocht heb en niemand kan met alles ervaring hebben, maar mijn ervaring gaat ver genoeg om te stellen dat ik mijn mening aangaande clones en originele heli's niet snel zal veranderen.

Bij mij ging het bovendien geheel andersom. Ik heb de clones eigenlijk pas ontdekt ná al met originele heli's gevlogen te hebben; o.a. de Ikarus Eco serie, maar ook de diverse toen beschikbare heli's van Align.

Hier maak ik dus weer uit op dat je de laatste tijd alleen met clones vliegt en daarvoor met de toen beschikbare aligns en dingen als een Ikarus Eco.
Dat lijkt me ook weer geen goede geschiedenis om de moderne helis met clones te vergelijken...

Maar dat maakt niet uit want deze discussie is toch tot op zekere hoogte zinloos in mijn optiek. Laat gewoon iedereen vanuit zijn eigen standpunt advies geven en laat degene die het vraagt zelf een keuze maken.

Laatst bewerkt:
Nee, ik geef slechts aan niet alle nieuwste modellen te bezitten of ooit alle modellen gehad te hebben van Align. Niets meer en niets minder. Je leest dus in mijn woorden.

Ik ben bijvoorbeeld geen fan van nitro heli's en die heb ik dan ook momenteel niet. Ook niet van Align.

Ik heb de nieuwe 3GX heli's die net uit zijn en de nieuwe Align 600e heli bijv. ook niet of nooit gehad. De 3G flybarless Align heli's heb ik ook niet.

Ik boycot verder het merk Align niet ofzo.

Zoals al elders en eerder aangegeven, ik ben niet anti-Align en heb ook 'moderne' Align heli's. Niet zo heel lang geleden nog heb ik een nieuwe Align 250SE gekocht.

Ik koop alleen tegenwoordig liever clones die ik opwaardeer tot betere heli's, want dat is naar mijn bescheiden doch overtuigde mening veel beter besteed geld. :rolleyes:

Waarom zou je ook op dat punt eigenlijk telkens mensen geheel zwart-wit in hokjes willen plaatsen alsof er geen middenweg bestaat?

Ik denk eigenlijk sowieso niet in merken. Ik denk in wat ik het beste kan doen met mijn geld en waar ik vervolgens de meeste lol uit haal.

Het is ook niet zo dat ik de qualiteit van Align als merk ter discussie stel.

Wel relativeer ik graag de prijs/qualiteit verhouding die altijd schromelijk overdreven wordt alsof Align een soort van onaantastbaar eikpunt is.

Naja, zoveel mensen, zoveel meningen. Niet ieder heb dezelfde mening. In ieder geval bedoelde ik het goed.

Hoofdzaak is lol in de hobby hebben en plezier met elkaar.

Verder ga ik niet meer verder op dit draadje, omdat het toch een eindeloze discussie is.

Groetjes van Pieter

Tja, maar dat krijg je wanneer mensen zich onterecht aangevallen voelen.

Ik ben het voor een groot deel niet oneens met jou.

Het is ook wel bijzonder dat ik hier keer op keer mijzelf moet verantwoorden terwijl ik in zowat iedere opmerking met een vrij genuanceerde mening kom.

Verder heb je natuurlijk gelijk, iedereen heeft z'n mening.

Wel relativeer ik graag de prijs/qualiteit verhouding die altijd schromelijk overdreven wordt alsof Align een soort van onaantastbaar eikpunt is.
Nou, ze hebben toch wel een mooie slogan "Conquer Your Heart" :banana::lol:
agnk10263.jpg

Tja, maar dat krijg je wanneer mensen zich onterecht aangevallen voelen.

Ik ben het voor een groot deel niet oneens met jou.

Het is ook wel bijzonder dat ik hier keer op keer mijzelf moet verantwoorden terwijl ik in zowat iedere opmerking met een vrij genuanceerde mening kom.

Verder heb je natuurlijk gelijk, iedereen heeft z'n mening.

Copterx 500 vliegt inmiddels als een zonnetje. Oorzaak was de slechte kwlaiteit onderdelen. Alles vervangen voor Align. Problem solved.

Ow, ja en daarna bleef er trouwens nog een kleine vibrtatie over. Deze werd veroorzaakt door de scorpion motor. Die voor garantie omgeruild, en zoals eerder gezegd, vliegt hij nu super.

Inmiddels ben ik aan de volgende patient bezig van een ander clublid, en dat is een Trex600 ESP van Align. Deze is 2e hands gekocht door dat clublid, en mankeerde ook van alles. Meest dramatische was wel de hoofdaslagers die bijna helemaal vast stonden.

Copterx 500 vliegt inmiddels als een zonnetje. Oorzaak was de slechte kwlaiteit onderdelen. Alles vervangen voor Align. Problem solved.

Niet om het even, maar zei je dat niet eerder ook al? Of had je er nadien weer aan moeten sleutelen? :p

Ik zeg nergens dat een clone met wat Align onderdelen niet béter gemaakt kan worden, maar dat veel stock onderdelen van zo'n dramatisch slechte qualiteit zouden zijn betwist ik ten zeerste.

Je bevooroordeelde mening zegt genoeg, want zo veel scheelt Align in algemene zin niet eens met HK of CopterX. Betekent niet dat er geen onderdelen ongeschikt kunnen zijn die je vervolgens wél moet vervangen bij die clones, maar doe je dat dan ben je nog altijd klaar voor een fractie van de prijs van een stock Align. Stop er degelijke electronica in en het vliegt zelfs beter.

Nee,nadien nieet meer aan hoeven sleutelen, en niet eerder gezegd.

Dat jij betwijfelt dat ik zeg dat de kwaliteit erg slecht was/ is, moet je lekker zelf weten. Ik weet wat ik zie en dat is bende. ( het is overigens kwaliteit en niet qualiteit ;) )

Mijn mening is niet bevooroordeeld. Mijn mening is in de loop der jaren gevormt door het sleutelen aan verschillende kloon heli's. Niet enkele kloon heli's maar minimaal 30 stuks.

1 ding is mij nu wel overduidelijk. Als iemand zegt dat Align niet veel scheelt met HK of Copterx dan moet diegene is wat meer aan research en ervaring gaan opdoen, want er zit een wereld van verschil tussen. Zeker met de nieuwe modellen van Align.
Dat zelfde geld voor de opmerking van stop er degelijke electronica in en het vliegt beter dan Align. Het is je reinste onzin :hammer:

Je bent de vorige keer ook niet vanwege je meningen langs de kant gezet, maar vanwege je toon.

Dat is zoiets als roepen dat je niet vanwege je werkzaamheden wordt ontslagen, maar vanwege je volume in je stem bij het communiceren ofzo. Sloeg en slaat nergens op. ;) Probeer als 'luidsprekende' maar eens je volume te matigen, dat lukt je niet.

Van volwassenen mag je vervolgens verwachten dat ze opmerkingen normaal opvatten en beoordelen op inhoud ook al denken ze misschien 'goh die praat wel erg hard'.

Als je het mij vraagt dan kunnen mensen hier gewoon geen normale discussies voeren, laat staan leiden.

Een 'toon' is bij geschreven tekst echt wat jij er van maakt. Misschien moet ik na élk woord gewoon een smiley zetten? Iedere keer een willekeurig andere smiley zodat mensen eindelijk eens nadenken over een reactie op inhoud?

Als je het mij vraagt dan kunnen mensen hier gewoon geen normale discussies voeren, laat staan leiden.

url
Toegegeven, je hebt een geweldig gevoel voor humor! Ik heb in een deuk gelegen en hopelijk iedereen met mij. Bedankt, mijn dag is weer goed :thumbsup:.

Volgens mij praat je geen onzin hoor....

Ik weet ook niet precies waarom sommige berichten wel en sommige niet weggepoetst zijn, maar dat hoeft ook niet.

Laten we er alleen met zijn allen nou maar niet teveel aandacht aan geven, anders krijg je die flamewar vanzelf opnieuw....

Groet, Bert

mbf is best transparant, denk ik...

volgens mij als je heel kritisch naar dit draadje kijkt, zul je zien dat er erg veel niet over het bedoelde onderwerp gaat
Dus volgens mij laten ze al best een hoop toe

en dit is een technisch forum, dus zaken die op de persoon slaan zijn m.i. zowieso niet wenselijk..
En internet is voor altijd, na 10 jaar een berg van dit soort topics terugvinden geeft ook best een slecht beeld..

Zolang de strekking van het hoofdonderwerp niet in het nauw komt, mogen ze van mij vegen..

Zou ik de woorden cx500 of hk500 weer in volgende postings in deze draad kunnen aantreffen? :cool:

MBF moet wat tranparanter worden ipv alles maar weg te gooien.....(mijn mening)

Berichtje zonder verder commentaar verwijderd :mrgreen:

mbf is best transparant, denk ik...

volgens mij als je heel kritisch naar dit draadje kijkt, zul je zien dat er erg veel niet over het bedoelde onderwerp gaat
Dus volgens mij laten ze al best een hoop toe

en dit is een technisch forum, dus zaken die op de persoon slaan zijn m.i. zowieso niet wenselijk..
En internet is voor altijd, na 10 jaar een berg van dit soort topics terugvinden geeft ook best een slecht beeld..

Zolang de strekking van het hoofdonderwerp niet in het nauw komt, mogen ze van mij vegen..

Nou en dit is er een waar ik wel op wil reageren.

Je hebt 100% gelijk dat het een technisch forum is. Als we daar naar gaan modden dan is het einde zoek. Dus links en rechts wat uitwijden staan we zeker toe. Goed voor de verstandhouding (meestal dan ;)).

Maar zodra er op de persoon gespeeld gaat worden grijpen we in. Ik zie het helaas van twee kanten gebeuren. Vragen om bans is net zoiets als vragen om een gele kaart voor de tegenstander. Dat doe je niet. Omgekeerd is steeds maar weer proberen je gelijk te halen, ook al doe je dat in nette bewoording, ook niet oke. Vol houden dat je niets verkeerd doet gaat er bij mij niet in.

De bezem weer gehanteerd, was ook de laatste keer hoop ik.

ps: Zonde van die lappen tekst en de moeite om ze te typen als je weet dat ze toch weer verwijderd worden. Voor mij een stuk minder werk dan dat het typen heeft gekost.

Laatst bewerkt:
Back