Düsseldorf

• Topicstarter Topicstarter jjbakker
  • Startdatum Startdatum
ik heb inmiddels nog niet veel aan de boot gedaan in verband met tijd en geldgebrek (hij is niet helemaal compleet en t zijn ook redelijk dure maanden zo aan t eind van t jaar :) )

ik heb inmiddels 2 600 motortjes gevonden, volgens mij zijn deze in principe goed genoeg om in de dusseldorf te bouwen. (zoniet dan graag reactie)

Nu zit ik eigenlijk met het volgende probleem:
Moet ik de motorern paralal aansluiten of los?
Ik heb ook de zwarte zee, en deze is niet echt wendbaar. Door 2 motoren los te gebruiken zou (volgens mij) de wendbaarheid vergroot worden.
Het nadeel hiervan is dat ik 2 aparte regelaars moet kopen (ben uiteraard bereid dit te doen mocht het ook daadwerkelijk helpen).
Tips voor regelaars die ik hiervoor kan gebruiken zijn ook welkom.

Verder zijn de roeren aangebracht in de boot maar geen steunen en dergelijke voor de motoren/accu's enz enz. En het dek zit er al op. Ik heb zelf het vermoeden dat het dek er weer af meot om de motoren accu's pompje enzo allemaal een beetje fatsoenlijk in te kunnen bouwen.

Tevens heb ik maar 2 tekeningen bij de boot. Eén hele grote met een bovenaanzicht en een zijaanzicht en enkele detail tekeningen erop. En één kleinere tekening met de aansluitschema's voor de brandspuiten, motorsteunen en dergelijke. (zal proberen foto's ervan te maken)
En heb het idee dat er nog iets mist qua tekeningen (dit hoeft niet...ik wil het gewoon zeker weten) is er iemand die kan bevestigen of dit klopt?

En voorlopig de laatste vraag :)
Wat voor accu kan ik het beste gaan gebruiken?
ik dacht zelf 2x 6 volt 4-6 ampere of een 12volt 8 ampere (iets in die richting)

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van mn vragen.

Beste LP,

over de motoren: neus eens wat rond op het forum, voorbeelden te over.
Ikzelf heb twee Graupner Speed Torques 720 ingebouwd (ook in mijn Smit Rotterdam): lopen als een zonnetje en sterk! :yes:

Wat het inbouwen betreft: dit zal niet meevallen met het dek er al op, maar is wel mogelijk. Het dek er nu nog afhalen, zal denk ik niet meevallen zonder moeilijk te herstellen schade. :?

Bij de Dusseldorf zitten inderdaad maar twee "echte" bouwtekeningen, de twee die jij noemt.
Er zit er nog wel een bij, maar daar staan aansluitschema's op waar je niet echt veel aan hebt, omdat die helemaal gebaseerd zijn op de door Robbe geadviseerde onderdelen (en als je die adviezen opvolgt, ben je pakweg 1000 Euro armer).
Je hebt wel veel steun aan de bouwbeschrijving, al moet je die vaak eerst 2 keer lezen. :roll:

Accu's: 1x6 V (verlichting, pompen, e.d.) en 1x 12 V (aandrijving en eventueel ook pompen).

Ik zal in de kerstvakantie mijn bouwverslag (met foto's) vervolgen. Ik ben al weer een heel stukkie verder.

Tot dan,
Kees.

Ook ik ben met de Dusseldorf begonnen hier een paar foto's

DSCF0471.JPG

Op het dek heb ik formica geplakt om het wat echter te laten lijken.

DSCF0474.JPG

Volgende week ga ik mijn romp spuiten. Als tie klaar is post ik wel ff een foto.

Groetjes André

Beste intruder,

ik zie dat je een geheel rood doorgekleurde romp hebt. Bij mij is het een witte romp. Is die van jou nou ouder of niet? Overigens, Peter van Quartel in Roosendaal zegt dat de nieuwere bouwdozen een egaal witte romp hebben, omdat Robbe ingegaan is op verzoeken van bouwers die de rode kleur niet mooi vonden. (??) :oops:

Wat ik veel interessanter vind, is het dek. Je hebt een "wafel"-dek. :roll: Was dat zo bijgeleverd of heb je dat zelf gemaakt en zo ja, hoe?

Ik plaats binnenkort weer wat foto's.

Groet,
Kees.

Kees Voesenek zei:
Beste intruder,

ik zie dat je een geheel rood doorgekleurde romp hebt. Bij mij is het een witte romp. Is die van jou nou ouder of niet? Overigens, Peter van Quartel in Roosendaal zegt dat de nieuwere bouwdozen een egaal witte romp hebben, omdat Robbe ingegaan is op verzoeken van bouwers die de rode kleur niet mooi vonden. (??) :oops:

Wat ik veel interessanter vind, is het dek. Je hebt een "wafel"-dek. :roll: Was dat zo bijgeleverd of heb je dat zelf gemaakt en zo ja, hoe?

Ik plaats binnenkort weer wat foto's.

Groet,
Kees.

Hoi Kees,

Ja mijn boot is al wat jaartjes oud ik denk ongeveer een jaar of 10.
Ik had hem ooit is gehad maar is nooit wat van gekomen om hem te maken hier ik nog andere hobby's heb.
Maar nu is de tijd erwel voor.
Dat die romp veranderd is in wit vind ik maar raar je moet hem toch spuiten in kleurnummer ral 3000 dat is namelijk de kleur van de brandweer.
Wat betreft het dek nee Kees het was er niet bijgeleverd. Omdat ik timmerman ben en regelmatig met dit soort materialen werkt was het voor mij niet zo'n probleem om hier aan te komen

Groeten André

hallo

de eerste rompen (waarvan er eentje in onze club vaart) waren rood en later hebben ze er witte gaan maken
of het nu op vraag van modelbouwers was ???????
kan ook een prijsverschil zijn tussen gekleurde en witte abs

groetjes raf

Beste André,

Je schreef: "Omdat ik timmerman ben en regelmatig met dit soort materialen werkt was het voor mij niet zo'n probleem om hier aan te komen".

Mooi, het is formica; maar is het echt gewafeld of is het een fotoprint en dan tot slot waar kan ik het het beste halen?

@raf: je laatste opmerking zou wel eens waar kunnen zijn.

:bye:
Groet,
Kees.

heb van de week de assen motoren en dergelijke ingebouwd, en vanmorgen de eerste proefvaart gemaakt om te kijken of ie ergens lekt en voor de gewichtsverdeling.
Dit ging allemaal goed (gelukkig) op 1 ding na en dat was dat mn stuurservo verkeerd om stond (links was rechts en omgekeerd)

Ga nu verder met de spuiten (heb hiervoor 3 ruitensproeier pompjes bij de sloop gehaald voor 5 euro per stuk).
Nu staan er op de tekeningen en de bouwbescrhijving allemaal "draaischijven" (om de spuit te draaien) die worden aangedreven door servo met elastiekje ofzo. Deze schijven heb ik niet bij de boot zitten (heb deze zo gekregen), zitten deze in de functieset of bij het beslag (want dat heb ik vermoedelijk ook nog niet).

LP zei:
heb van de week de assen motoren en dergelijke ingebouwd, en vanmorgen de eerste proefvaart gemaakt om te kijken of ie ergens lekt en voor de gewichtsverdeling.
Dit ging allemaal goed (gelukkig) op 1 ding na en dat was dat mn stuurservo verkeerd om stond (links was rechts en omgekeerd)

Ga nu verder met de spuiten (heb hiervoor 3 ruitensproeier pompjes bij de sloop gehaald voor 5 euro per stuk).
Nu staan er op de tekeningen en de bouwbescrhijving allemaal "draaischijven" (om de spuit te draaien) die worden aangedreven door servo met elastiekje ofzo. Deze schijven heb ik niet bij de boot zitten (heb deze zo gekregen), zitten deze in de functieset of bij het beslag (want dat heb ik vermoedelijk ook nog niet).

Hoi LP

Die schijven zitten in functieset bestelnr. 1103.
Dat van die stuurservo heb ik ook maar hoe heb je dat opgelost

Kees Voesenek zei:
Beste André,

Je schreef: "Omdat ik timmerman ben en regelmatig met dit soort materialen werkt was het voor mij niet zo'n probleem om hier aan te komen".

Mooi, het is formica; maar is het echt gewafeld of is het een fotoprint en dan tot slot waar kan ik het het beste halen?

@raf: je laatste opmerking zou wel eens waar kunnen zijn.

:bye:
Groet,
Kees.

Hoi Henk,

Dat formica is echt gewafeld en is geen fotoprint maar echt aluminium.
Ja en waar je het kan halen, ik zou het echt niet weten.
Maar ik denk dat ik nog wel voor 1 boot over heb.

Hoi LP

Die schijven zitten in functieset bestelnr. 1103.
Dat van die stuurservo heb ik ook maar hoe heb je dat opgelost

Heb het opgelost door een servo reverse actie uit te voeren (in mn F14 zender kabeltje omgedraaid van het kanaal) (mn 2 kanaals zenders hebben er een knopje op zitten waarmee dit te doen is)

wat zit er zoal nog meer in die beslagset? vind 82 euro nogal veel voor paar schijfjes die met een beetje handigheid ook zelf te maken zijn.
Dit is ook de reden dat ik de functieset niet genomen heb omdat (voor zover ik er uit kwam met de winkel) enkel wat slangetjes en koppelingen in zaten voor de pompjes)

Er zit zowiezo alles in voor de bluskanonnen werkend te maken.
Dus ik denk als je echt alles wil laten werken dat je deze set toch echt nodig heb.
Verder zitten er lampjes in en wat schroejes en boutjes
Ook zit er een slang in met t-stukken voor de bluskanonnen

vandaag naar muco geweest, gevraagd voor de beslagset 1103, was veranderd naar 1101 en de 1101 was de 1103 geworden of zoiets :)
oftewel kom nu net thuis en heb de beslagset (zonder schijven e.d.)..
morgen weer terug om de juiste te bestellen (heb deze ook nodig want er zit vrij veel (alles) in wat ik nog niet heb :)

LP zei:
vandaag naar muco geweest, gevraagd voor de beslagset 1103, was veranderd naar 1101 en de 1101 was de 1103 geworden of zoiets :)
oftewel kom nu net thuis en heb de beslagset (zonder schijven e.d.)..
morgen weer terug om de juiste te bestellen (heb deze ook nodig want er zit vrij veel (alles) in wat ik nog niet heb :)

Ik weet niet wat voor zaak dat is maar volgens mij is er niets veranderd.
En die schijven zitten toch echt in 1103

ik heb nu ook de 1101 en nog niet de 1103 (daar ga ik morgen voor bellen (hadden ze niet meer op voorraad) nu hoop ik dat die nogal snel binnen is ivm oud en nieuw

ben nu begonnen met het ankerlier enzo en kom telkens tot de conclusie dat ik onderdelen uit 1103 nodig heb (vrij irritant)

verder missen er een aantal nummers op mn grote tekening van het anker deel wat op het dek staat
Is dit bij elke tekening zo? of heb ik toevallig een misdruk (tis al vrij oude boot)
(zal proberen zometeen nog een foto ervan te maken)

hallo
hier het antwoord dat ik gekregen heb van iemand die de dussledorf jaren gelden gebouwd heeft

ik weet niet eens of ik het plan van de boot nog heb.
ik herinner mij wel dat de assen 1mm zijn en de bussen 2mm in doormeter.Ik zal eens zoeken. Bestelnummers zijn er niet, want die stukken moet je zelf maken uit de verschillende buizen en profielen die in de doos zitten. De wielen en rondellen worden bij het beslag geleverd, zodat er geen enkel nummer wordt aangegeven.
Groetjes... AB

dus ik denk dat er nog meer van die zaken op het plan moeten staan waar geen nummers bij staan

groetjes raf

bedankt

(zo de hele dag op je werk zitten terwijl je naar huis wilt verder te bouwen is ook maar niks..)

Graag gedaan.

Ik wou dat ik zo'n baan had beetje internetten enzo :lol:

Nog even reactie op Raf. Ben het niet helemaal met je eens met die reactie van Ab. Ik heb namelijk een tekening waar echt elk onderdeel is genummerd maar dan ook niks uitgesloten.

Groetjes André

Back