D 51 steam engine

ben nu met deel 5 stage 17/20 bezig , in stage 17 wat onderdelen in elkaar gezet met een moersleutel van 4 cm lang en 6 mm breed aan de kop.

in stage 18 de rivets nog een keer geprobeerd , maar is echt ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, werk.

dat wordt dus vervangen door iets wat ongeveer even groot is en metaal ..

stage 19 en 20 wordt het frame langer met verschillende ijzeren en messing onderdelen

Picture 440.jpg

Picture 441.jpg

Picture 442.jpg

maar wel de juiste maat , ik gebruik meestal 2x2 en 2x 4 mm

Ja,dat mag je ook wel verwachten voor die prijs,dat de juiste maat bij het pakket geleverd wordt.:D
Die maten zijn ook wel verkrijgbaar als HEX.boutjes nou fijn dat je het zelf mooi vindt, het is jou show.
Voor de prijs van zo'n pakket had ik wel, nettere bouten verwacht.
In mijn ogen is het gewoon afbreuk aan dit model:eek:

ik ben nu bezig met deel 6 stage 21/24.

hoe verder we komen hoe uitgebreider hij wordt.
wat stoom betreft is hij stoom loos .

maar wat beweging betreft is hij zeer actief, ik moet dus steeds blijven opletten.

dat alles op de juiste manier werkt en heel soepel , want anders heb je op het end een niet tot slecht werkende trein

Ieder zijn eigen manier van bouwen.
Ik heb hier een voorbeeld van bouwen met zeskant boutjes.
Ook mijn mening dat het origineel beter benaderd word als je zeskant boutjes gebruikt in plaats van kruiskop schroeven.

Bijlagen

• WP_20170305_17_07_47_Pro[1].jpg
    WP_20170305_17_07_47_Pro[1].jpg
    240,8 KB · Weergaven: 387
alle 8 de veer systemen zitten er op

ik ben dus klaar met de deel 6 stage 21/23, moet nog stage 24, daar begint de bouw van de wielen en de connection rads wat dus ook hele klus wordt.

ben nu bezig met deel 7 stage 26, wiel 7/8 gemonteerd.

nu de coupling rods enz tussen de wielen in monteren

zodat de wielen aan elkaar zitten

stage 26 is klaar de coupling rods zijn gemonteerd , nu stage 27 de connecting rods de verdere verbinding tussen de wielen

Back