D 51 steam engine

het onderdeel wat lelijk was heb ik de oplossing gevonden ik heb hem goud gespoten , glimt niet als de rest maar kleur komt erg goed overeen .

Picture 459 (2).jpg

ik heb stage 37 en 38 gedaan. het groote onderdeel wat ik vandaag nog een keer goud gespoten heb , heb ik meerdere onderdelen op gemonteerd .

en op de boiler vast gelijmd/geschroefd

nu bezig met stage 39, montage van de sandpipes ,naar de sandbox boven op de boiler , 6 koperen pijpen monteren.

en de montage beugels , die vastgelijmd moeten worden, je moet wel goed opletten waar je ze plaatst, anders heb je zo lijm vlekken op de boiler.

stage 39 is klaar , was wel een hoop klein gedoe die mini montage beugels monteren, zonder vlekken op de boiler te veroorzaken, maar is prima gelukt

nu beginnen aan deel 11 stage 41/44, de opbouw van de stookplaats en hoop andere onderdelen op de zijkant van de boiler

ik heb naar het voorbeeld van een Engelsman heb ik het deel waar de kolen naar het vuur gaan mat zwart gespoten, beter dan alluminium kleur.

een stel andere onderdelen die lelijk messing kleur hadden de gouden kleur gespoten.

alles zeer goed gelukt. met dit idee ben ik ook mee bezig

Laatst bewerkt:
ik ben nu bezig met deel 11 stage 41 de afbeelding hierboven ben ik nu aan het opbouwen volgens de beschrijving.

de beschrijving noemt dat de backhead.

Back