D3D - Dutch 3D competition......... Help !

John,
vind deze dan plaats aan de eind van alles series ?

Is er genoed tijd om 3 series te vliegen zonder dat het 19:30 wordt ... ?

Hoi,

Ja, de Flight To Music zal als laatste plaatsvinden indien de tijd het toelaat. Ik denk dat het moet lukken indien:
1) we op tijd beginnen (09:00u)
2) we meer tempo maken (vluchten direct aansluiten / klaarstaan), ik zal dit iets meer "aanduwen"
3) de pauze iets korter houden

Dus mensen, zorg dat je op tijd bent, dan kunnen we weer iets nieuws proberen, wat de nodige organisatie vraagt (audio apparatuur etc.)

Verder is het zo dat het ook maar 5 a 6 vluchten zullen zijn van 2 minuten. Dus met wisselen etc er bij zou het in 6 maarl 3 minuten dus zeg 20 minuten moeten kunnen.

Groeten,

John.

Helaas is vandaag m'n Vibe de grond in gegaan nadat
de hoofdas doormidden brak tijdens de vlucht...

Dus ik doe niet mee met de wedstrijd, kom wel kijken
en eventueel nog wat vliegen in de pauzes met de 600.

Gr. Bas

Dat is best knap idd.

Gewoon meedoen met die 600, het gaat om de wedstrijdervaring, niet die 1e plek.

Vandaag de nieuwe gyro uitgeprobeerd, ging lekker. Best een verschil zoon Spartan tov de Align rce600. Helemaal klaar voor de wedstrijd.

Redelijk veel schade ja, de prijs loopt nogal op aangezien
de complete hekrotor zoek is geraakt. Waarschijnlijk hebben
de bladen nadat ze los zaten eerst nog even de achterkant van
de tailboom geamputeerd...

Psychisch alles prima hoor ;) daarna nog 4 vluchten gemaakt met de 600.

Met de 600 meedoen heb ik overwogen, heb gister de figuren nog even
geprobeerd maar dat gaat niet naar m'n zin. En ook red ik het niet om 8 figuren
te vliegen binnen 5 minuten (de max. vliegtijd die ik heb met de 600).

Zit nu te twijfelen of ik de heli wel opnieuw op wil bouwen, met het risico
dat het nog eens gebeurt...

Bas

Redelijk veel schade ja, de prijs loopt nogal op aangezien
de complete hekrotor zoek is geraakt. Waarschijnlijk hebben
de bladen nadat ze los zaten eerst nog even de achterkant van
de tailboom geamputeerd...

Psychisch alles prima hoor ;) daarna nog 4 vluchten gemaakt met de 600.

Met de 600 meedoen heb ik overwogen, heb gister de figuren nog even
geprobeerd maar dat gaat niet naar m'n zin. En ook red ik het niet om 8 figuren
te vliegen binnen 5 minuten (de max. vliegtijd die ik heb met de 600).

Zit nu te twijfelen of ik de heli wel opnieuw op wil bouwen, met het risico
dat het nog eens gebeurt...

Bas

Ben nog steeds benieuwd hoe het gekomen is, en wat de reparaties nu gaan kosten +- ... Het was een Vibe 90 toch? Wil het graag weten voor als ik mijn ooit de grond in duw :(

De Vibe 90 heeft een geharde hoofdas, die soms iets te hard is. Vorig jaar op 3Dmasters hebben we het nog zien gebeuren.

Heeft iemand contact met Benny Gebreurs en Michael Daris? Zij hebben zich nog niet opgegeven en dat moet toch echt voor as woensdag.

OPGELET

Inschrijven voor toegang tot Valkenburg kan tot woensdag de 27e 17.00U! Als je NIET ingeschreven staat heb je GEEN toegang en kan je NIET meedoen aan de wedstrijd of kijken.

Piloten die dit zijn vergeten tot nu toe zijn:
Daris Michaël
Gebruers Benny

Laurens, je hebt pb ...

Holy Mozes, dat wordt volgende week zondag vroeg opstaan, ik kreeg net een mailtje van john dat de briefing werkelijk om 8:45 begint .....

Vanuit Nijmegen is het 140km en 1.5uur rijden .... maar dat hebben we er allemaal voor over ....... toch ......

Even off topic.

Elke (goede) heli heeft een geharde hoofdas, dit om slijtage aan de oppervlakte door het schuiven van de tuimelschijf te voorkomen. Tja spijtig dat het gebeurt en helemaal als je weet hoe Bas vliegt vrij smooth namelijk. Dit mag gewoon niet gebeuren het is echt levensgevaarlijk! De Vibe die vori jaar op #DM stuk ging, was doordat hier het oude type hoofdas gebruikt werd (zelf gevraagd aan Stuart Mott) Deze heeft een verjonging precies daar waar de as borgingsring zit. Dit is echt een ontwerp fout omdat bij een dergelijk scherpe verjonging grote spanningsconcentraties optreden doordat die verjonging precies op het verkeerde punt zit: daar waar die de grootste buiging verkrijgt. De hoofdas van Bas zal hoogstwaarschijnlijk ook net beven deze borging gebroken zijn. DaMiGe kijk dus naar jouw hoofdas zeker niet het oude type gebruiken. Overigens is de Vibe van Bas nog zeer recent dus het kan dus ook met een nieuwe. Hopelijk is het eenmalig, maar het mag gewoon niet gebeuren. Het is dus niet alleen een trent om 12mm assen te gebruiken in hedendaagse 90ers, het is echt nodig om dit te voorkomen!

Greetz,

Michiel.

Ja Bas, ik rijdt nog steeds mee, ik heb je al 2 mails gestuurd (waarvan een een week geleden) en eentje een paar uur geleden, maar deze blijken niet bij je aan te komen? Check je spam folder eens! Ik zal de inhoud van de mails in een pbtje sturen!

Back