Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Jarvin: als het goedkoop moet: een ouwe fietsspaak. Veel sterker dan dit koperen gedoe.
En echt: je servo zo dicht mogelijk en zo recht mogelijk achter je roer. Op deze manier gaat het hoe dan ook wringen. Probeer nu niet het ronde wiel uit te vinden, maar kijk eens rond op dit forum (bijvoorbeeld bij de vliegers) hoe je een servo fatsoenlijk inbouwt. Hier ga je spijt van krijgen, omdat de krachten die de servo opwekt, nooit goed overgebracht worden op je roer. Op den duur gaat je servo hiervan naar de bliksem. Hup, wéér een stuk zakgeld in rook opgegaan...

Het stuurwerk in mijn spits:
69.jpg

Ik stuur hier zonder problemen een twee meter lang geladen vrachtschip mee:
119.jpg

Ik heb dubbele roeren dus is alles dubbel. Maar met één roer werkt dit ook zo, alleen heb je één stang op je servokruisje liggen.
Korte afstanden en stevig materiaal, maar dat zei Roel ook al...

@Jarvin: Soms is na-apen de beste manier om iets te maken, daarvoor is dit forum ook: kennis delen.

@Brecht Mussen: Bedankt voor het compliment, al was het nu bedoeld om even aan Jarvin te laten zien hoe simpel het kan en wat je kunt sturen met zo iets simpels...

Plaats is een stuk beter zo, het frame waar de servo in zit ziet er wel wat gammel uit. Als je de balkjes netter op elkaar had laten aansluiten, had je meer lijmvlak gehad, en was het ook nog mogelijk geweest om een strookje hout over de verbindingen te lijmen, als extra spalk. Het heeft nu totaal geen verband/overlappende gedeeltes, dus alles komt op de sterkte van de lijm aan...

En vervang svp die met 2 moeren geklemde roerlink door eentje met inbus. Dit gaat bijna gegarandeerd een keer los, slippen, en is veel lastiger om bij te stellen.

Uitlijnen motor en as moet toch niet zo moeilijk zijn. Of stroomverbruik meten terwijl je de motor op een laag toerental laat draaien, of een buisje nemen dat net over de schroefas en motoras past. Dat vormt dan een starre koppeling, die de motor en schroefas in 1 lijn dwingt.

hallo

2012-07-02%252019.17.01.jpg

en wat moeten we ons bij die foto allemaal voor stellen???
ik zie gewoon weg wat rommel bij elkaar in een lade of zo
maar dat zal het wel niet zijn

gr raf

Eerst stond de servo daar en dan heeft hij die uitgebroken en die paar hersencellen begonnen te werken (grapje;)) en heeft hij die voor het roer gezet

Heren, heren, de TS is nog maar 13 jaar. Voor zover ik begrepen heb is het de bedoeling dat we alleen maar positieve reacties plaatsen of anders dit soort topics / posts negeren.
Tenminste, dat maak ik op uit de uitleg die ik kreeg van de mod die mij een berisping gaf nadat ik een licht sarcastische reactie gaf op een dergelijke post. Oftewel: [media=youtube]Wui-PNqJrxs[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze mijn excuses voor mijn flauwigheid.
Maar ik vind het wel vreemd dat de servo na een tip van een andere bouwer verplaatst word, en daarna weer terug gezet wordt naar waar het vandaan kwam.

Vond ik opmerkelijk. Maar wie ben ik...

hallo

ha ja nu zie ik het weer
de servo is inder daad verzet en staat nu in het verlengde van het roer
maar ik blijf het een fragiele constructie vinden waar hij opgemonteerd staat
ik zou een stevigere constructie maken omdat deze servo nogal wat te verduren gaat krijgen
en mijn uitspraak kwam doordat er op die foto nogal wat materiaal in het ruim lag wat er namelijk niet hoorde te liggen
de motor as het zelfde als de servo , hier weer dat ik het fragiel vind
het is de bedoeling om de as steun te geven maar die heb je nu alleen in de langs richting maar nu kan de as nog trillen naar beneden
dus een stut er onder lijmen zou een goeie oplossing zijn

gr raf

Ik maak hem denk ik eerst maar af zoals die er nu bijstaat en later zal ik eens kijken op een dergelijke dag hoe anderen het gedaan hebben :).

@micropuller vandaag 14 ;)

Back