Jongens, hierbij bied ik hosting voor bovenstaande database aan... (en evt. een .nl domeinnaam...
Laat maar weten.
Robert
Heren Heren, welke kansen laten wij hier liggen!
De consultant/sales manager/internetbuitenkansjesaangever in mij

ziet hier onnoemelijk veel mogelijkheden aan de horizon verschijnen!
Alles even op een rijtje:
Geniaal idee:
PH_AJH bedenkt een database waaruit iedereen zijn setups kan halen.
Probleemstelling:
Te weinig invullers van de database wegens een te klein bereik (alleen modelbouwforum).
Oplossing:
Maak er een volwaardige .com website van met wereldwijd bereik!
Zet alles in php/mysql (manuel dus), doe wat aan webdesign, maak reclame op andere fora, een beetje SEO (Search Engine Optimization) en wereldwijd kan iedereen invullen!
Iedereen kan invullen zonder zich te registreren (laagdrempelig!), dus de site zal wèl gemakkelijk beheerbaar moeten worden om de onzin-resultaten eruit te filteren.
In dat geval lijkt mij een Free Open Source CMS (Content Management System, bv
http://www.joomla.org) aangewezen en PH_AJH als beheerder; het is ten slotte zijn idee.

Manuel dan als de technische man die zorgt voor het perfect werken van de site.
Als blijkt dat het invullen zonder registratie té veel rotzooi en/of spam opleverd kan er nog altijd gekozen worden voor verplicht opgeven van mailadres of iets dergelijks.
Aan Robert dan vragen voor enkele (eenvoudig te vinden) .com domeinnamen, hosting, en heel belangrijk: dagelijkse backups.
Gooi er een hoop niet-storende (internationale?) advertenties op en die site betaald zichzelf.
Regelmatige rapportering ivm bezoekersaantallen (Google Analytics) lijkt mij noodzakelijk, al was het maar om de deelnemers en medewerkers gemotiveerd te houden en de verdere strategie te bepalen.
Voordelen:
Die staan hierboven beschreven en het kost (bijna) niks, op de hobby-uurtjes na dan.
Er bestaan volgens mij ook nog geen databases zoals dit (of ben ik mis?), dus dit zou best wel eens een internet-hit in modelbouwland kunnen worden.
Nadelen:
Het succes en de populariteit van de site zal staan of vallen met het bekendmaken ervan en aantrekken van (veel nieuwe) bezoekers: erover praten op andere fora, links via bevriende websites en op Modelbouwforum.nl en in mindere mate SEO zullen belangrijk zijn.
Vooral in het eerste halfjaar!
Daar staat tegenover dat we nu toch al enorm beperkt zijn in reikwijdte en een beetje vastzitten wat betreft invullers...
We moeten zeker ook rekening houden met het sneeuwbaleffect:
als (of beter:
wanneer) de internationale doelgroep deze site vindt en actief gaat gebruiken/invullen (reken op 4-5 invullers per 1000 bezoekers, zie de statistieken van dit draadje) ontploft dit idee gegarandeerd in een mega-succes.
Dat succes ligt voorlopig in de handen van de medewerkers en deelnemers en fans, een mooi voorbeeld vind ik trouwens
http://www.aatoolbox.no-ip.org (niet-interactief voor de bezoekers).
Verder zullen de afspraken over het beheer heel goed moeten vastliggen: als een van de medewerkers geen tijd of zin meer heeft zal iemand anders heel eenvoudig zijn taak moeten kunnen overnemen.
Daarom stel ik meteen voor dat Robert 'ueber'-Admin wordt en, in overleg, rechten geeft aan wie hij noodzakelijk vindt. (die heeft toch niks te doen

)
Ik ben maar aan het brainstormen en merk dat ik dringend terug aan het werk moet, na 2 weken vakantie

Alle meningen en kanttekeningen zijn welkom!