Database electrovliegtuigen

Hoi,

Leuk initiatief!

Ik zie ook setups van zelfgebouwde vliegtuigen. Is het daarom misschien een idee om ook een kolom op te nemen met een verwijzing naar het bouwverslag en/of de tekeningen?

Ik heb de setup-gegevens van mijn depron mothjes in drie verschillende afmetingen, is het gewenst dat ik die alle drie invul? En dan ook nog verschillende motor/prop/accu combinaties voor hetzelfde toestel?

Verder: zou de endurance categorie niet meer uitgebreid kunnen worden? Ik zit met vliegtijden tot aan een uur ;)....

Ik hoor het wel,

Dirk
 
Dag Dirk,
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt met de modelnaam en de bouwer vind je hem vast :) Je kunt ook de eigenaar een PB'tje sturen, daarom heb ik die er bij gezet. Een extra tabblad kan maar het wordt wel erg veel. Vandaar.

Alle 3 je Mothjes zijn welkom hoor, en ik zou zeker iedere keer alle gegevens invullen als je met verschillende setups werkt. Dat geeft mensen die iets van soortgelijke afmetingen houvast wat ze zouden kunnen kiezen.

Die vliegtijden; meer dan een half uur is voor de meeste mensen wel het maximum. Je kunt gerust een aanduiding in minuten er bij zetten, dat past wel in het vakje.

@ahjwinth; staat er bij. Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
nou dan ik ook maar

Vliegtuig : Graupner mini piper
Type : Parkflyer
AUW : 330gram
Categorie : schuimen electrotrainer
spanw. : 750mm
lengte : 565mm
wingload : 22.5gr/dm2
profiel : Wortmann FX 63-137
vleug.opp.: 10,75 dm2

motor : speed 300
type : borstel
gew.motor: 50 gram
vertraging: geen

regelaar : blue arrow 5amp
prop : ghunter propje (125x110?)
accu : Ni-Cd
cellen : 7 (8,4v) AAA formaat
capaciteit : vermoedelijk 600 mah

Power : C
Endurance : C

Doe ik het zo goed?

Succes met de database


Skyhigh
 
Laatst bewerkt:
Bijna :D Weet je toevallig wat voor cellen het zijn? Ik zag op de Graupner site dat er een 6-cellen pakket van 1000 mAh in hoort, jij hebt blijkbaar wat anders. Het zou mooi zijn als je wist wat dan ongeveer.
Verder: helemaal goed.
 
het model is ooit overgenomen van..... tjee wie was dat ook al weer? janhein? of was dat mijn neefje, dat moet ik eens aan hem vragen


Skyhigh
 
hier nog mijn Pilatus porter

Vliegtuig : Pemotec Pilatus porter
Type : Trainer
AUW : 860 gram
Categorie : EPP electro parkflyer
Spanw. : 1250mm
lengte : 830mm
wingload : 20-30 gram/dm2
profiel : ?
vleugelopp: ?

Motor : brushless BM2409-12 1570kv
Prop : APC 8x4
Regelaar : towerpro 20 amp
Accu : Li-Po
cellen : 3/11,1v
capaciteit : 2500mah
power : B
endurance: B


Zo


Skyhigh
 
Laatst bewerkt:
Dank u, staat er in.

het model is ooit overgenomen van..... tjee wie was dat ook al weer? janhein? of was dat mijn neefje, dat moet ik eens aan hem vragen
Skyhigh
Je kunt ook even kijken hoe groot de cellen zijn, dat zou al helpen.

Voor je Porter: weet je ook wat voor regelaar er in zit en welk merk accu (en de C-waarde)?
 
Voor het gemak nog een keer het rijtje, kopiëren en je gegevens er achter zetten is een fluitje van een cent

Vliegtuig:
-merk:
-type:
-span in mm:
-AUW (vliegklaar, inclusief accu):
-categorie:

Motor
-merk:
-type: BLO/BLI/B
-kV:
-gewicht motor:
-vertraging:

Overig:
-regelaar (merk, type, amp):
-prop (merk, type, afmetingen):

Accu
merk:
type (Lipo, NiCd, NiMh, C-waarde):
aantal cellen:
capaciteit:

Power: A/B/C
A=3D, B=Acro, C=vliegbaar

Endurance:A/B/C
A= meer dan 20 minuten
B= 12 tot 20 minuten
C=tot 12 minuten
 
Vliegtuig:
-merk: Steinhardt
-type: Malibu
-span in mm: 2 mtr.
-gewicht: 1700 gram
-categorie: electro zwever

Motor
-merk: ? Hi model
-type: BLO/BLI/B brushless outrunner
-kV: 930
-gewicht motor: 123 gram
-vertraging: geen

Overig:
-regelaar (merk, type, amp): Hi model balancer 40 amp
-prop (merk, type, afmetingen): Aeronaut 9x6,5

Accu
merk: Hi model
type (Lipo, NiCd, NiMh, C-waarde): Lipo 20 C
aantal cellen: 4
capaciteit: 1700 mah

Power: A/B/C ruim voldoende stijghoek zo'n 40 graden :rolleyes:
A=3D, B=Acro, C=vliegbaar

Endurance:A/B/C C 6 minuten motorloop
A= meer dan 20 minuten
B= 12 tot 20 minuten
C=tot 12 minuten
 
Laatst bewerkt:
Even mijn setup van de EON 600 met ingebouwde kleppen.

Vliegtuig: FMT EON 600
-merk: Eigenbouw
-type: Elektrozwever
-span in mm: 2600
-AUW (vliegklaar, inclusief accu): 1235 gr
-categorie: Elektrozwever

Motor
-merk:Typhoon 15/13
-type: BLO
-kV:1200
-gewicht motor: 73 gr
-vertraging:-

Overig:
-regelaar (merk, type, amp): Hangar, 40A
-prop (merk, type, afmetingen): Aeronaut, carbon, 10x 6.5

Accu
merk:Infinity
type (Lipo, NiCd, NiMh, C-waarde):LiPo, 15C
aantal cellen: 3
capaciteit: 3200 mAh

Power: B

Endurance: A
 
Laatst bewerkt:
Hoi Huibert,
Staat er in. Bedankt!
Even over de kwalificaties: voor zwevers is dat:
Kracht
A= meer dan voldoende vermogen, verticale klim (bijna) mogelijk en vol gas eigenlijk te sterk;
B= ruim vermogen, stevige klim mogelijk
C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

Endurance:
A= meer dan genoeg, vluchten waarbij de accu niet leeg raakt komen regelmatig voor;
B= voldoende, een accu voldoet voor vluchten van ongeveer 20-30 minuten en is dan leeg;
C= genoeg om flinke hoogte te halen maar zonder thermiek vluchten van ongeveer 10-15 minuten

Aan de hand van jouw beschrijving heb ik voor beiden een B gescoord. Als je het anders wilt hebben hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Vliegtuig:
-merk: Reinhard
-type: Svist
-span in mm: 2660
-AUW (vliegklaar, inclusief accu): 2500 gr.
-categorie: Elektrozweef

Motor
-merk: Mega 22/45/3
-type: BLI
-kV:1510
-gewicht motor: 205 gr
-vertraging:-

Overig:
-regelaar (merk, type, amp):Jeti advance plus. 40 A
-prop (merk, type, afmetingen): 12 x 6

Accu
merk:
type (Lipo, NiCd, NiMh, C-waarde): NiMh
aantal cellen: 8
capaciteit: 3600 mAh

Power: C


Endurance: B
 
Laatst bewerkt:
Staan er in.
Ben zo vrij geweest er een Reichard Svist van te maken.
Wat een verschil tussen die EON en de Svist trouwens. Gelijke spanwijdte, meer dan dubbel gewicht voor die Svist :eek:
 
Hi Arjan,

dit grote gewichtsverschil komt vnl voort uit het verschil in de bouw:

Svist: Gfk romp met ingedekte styropor vleugels, met NiMh accu's
EON 600: volledig houtbouw, superlicht gebouwd en lipo cellen

Momenteel wordt de Svist gestript om het gewicht naar beneden te brengen. Een lastige klus temeer omdat het zwaartepunt moeilijk is in te stellen met LiPO's.
Ik heb nog enkele gegevens aangepast in de opgave van de Svist, wil je die verwerken?

gr

Gait
 
hey arjan

de cellen zijn op AAA formaat, en de regelaar van de porter is een towerpro 20 amp
aangepast in reactie :D

Skyhigh
 
Omdat ik deze geweldige actie van PH-AJA ontzettend steun zet ik er weer wat in :D , De P-38j deze keer

P-38j
Merk = E-flite
Type = Parkflyer
Spanw. = 1219mm
AUW = 1000 g
Categ. = Warbird

Motor = 2x 2217/09
type = Outrunner
Kv = 880
gewicht = 72gr per stuk

Overig:
Regelaar= Towerpro 25amp
Props = 10x5e standaard E-flite
Accu = Lipo
cellen = 3s1p
Mah = 2200

Prestaties :
Performance : A/B, kan dik verticaal (bijna met 1 motor al) maar
natuurlijk geen 3d mogelijk
Endurance : B ,waarschijnlijk, wel uitgerekend, niet gevlogen



Skyhigh
 
Laatst bewerkt:
Back
Top