Dawn Patrol

We hebben inmiddels al heel wat deelnemers op deze datum!
Zou mooi zijn als het door kan gaan

Als iedereen binnen zijn kennissenkring de WW1 liefhebbers activeerd dan moeten we wel op een mooie groep komen.

Dus; Laat de Tam Tam maar spelen :mrgreen:

Ik zal trouwens eens kijken of ik Bennie van der Zwaag mee kan krijgen met een mooi model :cool:

Gr. Teus

Boskoop is redelijk in de buurt voor mij, misschien kom ik wel wat fotootjes maken.

Zaterdag 25 en of Zondag 26 juli zou mij ook lukken.
1st vraag aan jullie, zaterdag en zondag of alleen een van de twee? en als het een is waar gaat de voorkeur naar uit?

Mocht het twee dagen worden, is er dan de gelegenheid om te kamperen met caravan?

Ik heb deze vraag net gekregen van Bennie of dat e.v.t. mogelijk is. Als dat zo is, is het misschien een idee om ook de interesse in Duitsland en Belgie te wekken onder de WW1 scene aldaar.

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Ik hoorde dat ik dat week-end vrij had...( Er was geloof ik ergens in het noorden des lands een week-end je gecanceled) .....:confused:
Ik denk....Laat ik mij dan hier maar aanmelden...Lekker dicht bij huis:mrgreen:

Dus ik ben van de partij.....met mijn Puppie:D:D

Martin..:sleepy::sleepy:

Mocht het twee dagen worden, is er dan de gelegenheid om te kamperen met caravan?

Ik heb deze vraag net gekregen van Bennie of dat e.v.t. mogelijk is. Als dat zo is, is het misschien een idee om ook de interesse in Duitsland en Belgie te wekken onder de WW1 scene aldaar.

Gr. Teus

Geen gelegenheid voor kamperen omdat het niet mag.(Gemeente)
Zondag mag het veld pas na 13.00 uur betreden worden.

Dat is jammer Ronald,

Zal ik moeten proberen Bennie voor een dag mee te krijgen.

Gr. Teus

Bedankt Jan,

Maar dat is geen optie voor Bennie. Als hij komt wil hij graag bij het veld staan, dat maakt het juist zo gezellig voor hem op een (meerdaagse)meeting.

V.w.b. de meeting kregen we wat vragen van de organisatie;

* De dag wordt zaterdag 25 juli?
* Vliegen op de dag alleen voorbehouden aan de WW1 modellen?
* Welke schaal modellen wordt bedoeld?
* Welke modellen gewenst op de meeting?

Voor wat mij betreft maakt de schaal van de modellen niet uit. Van groot tot klein welkom.

V.w.b. de modellen denk ik aan de beginperiode van de luchtvaart tot begin jaren 20 dat mooi zou zijn en bij het meeting idee zou passen? En maakt burger en militair origine toegangkelijk.

Het doorgaan van de meeting valt en staat natuurlijk bij de opkomst. Als er geen tot weinig animo is is het voor de organiserende vereniging niet de moeite om daar een dag hun veld ter beschikking te stellen. Dus er moet wel genoeg animo voor zijn tegen die tijd om het door te kunnen laten gaan.

Shoot................ :snipersmile:

Gr. Teus

Dat ben ik met Teus eens maar zoals bij de andere meetingen moet er een start gemaakt worden.
Zoals je ziet bij de meeting In Oss en Stadskanaal zijn het aantal deelnemers flink toegenomen(Oss heeft nu zelfs een wachtlijst in moeten voeren omdat het anders te druk wordt).
Ik heb ook eens zitten surfen op het net en in Amerika houden ze daar zo ongeveer om de 3á4 weken zo'n Dawn Patrol!!!
Ik denk ook dat er een hoop vliegers overgehaald moeten worden door het te laten zien hoe het is als er alleen maar van deze vliegende kratten in de lucht rond gefladdert wordt zoals een beetje formatie vliegen etc etc.

Mvgr hans

* De dag wordt zaterdag 25 juli? Lijkt mij een goed plan

V.w.b. de modellen denk ik aan de beginperiode van de luchtvaart tot begin jaren 20 dat mooi zou zijn en bij het meeting idee zou passen? En maakt burger en militair origine toegangkelijk.

Lijkt mij ook een goed plan, een beetje het 'Oldtimer Treffen' idee dat in Borken (D) ook bestond
Hier ging de periode alleen tot aan vlak vòòr WW2, zeg 1939
Andere gave kisten kunnen dan ook meedoen (Sparrowhawk!)

Het doorgaan van de meeting valt en staat natuurlijk bij de opkomst

Ik denk dat we misschien in verband met een grotere opkomst de naam voor de eerste keer beter zouden kunnen veranderen in bv. Oldtimer meeting ?

Zodoende komen er meer deelnemers, ben nl. bang dat wij hier helaas over niet zoveel WW1 vliegers beschikken (mannetje of 8-10?)
(Onderling zou er dan ook nog op de dag zelf een "sub" dawn Patrol geregisseerd kunnen worden waar samen gevlogen kan worden)

Het liefst zou ik uiteraard een Dawn Patrol zien met uitsluitend WW1 kisten maar de kans van slagen lijkt me dan helaas gezien het aantal deelnemers wel erg klein

Groeten, Ralf

Ik zat daar gisteren ook al aan te denken Ralf omdat er maar weinig WW1 vliegers hebben gereageerd!:(
Ik denk dat als we het op de manier doen die je voorsteld er misschien wat loskomt bij de andere vliegers om ook is een WW1 kist te gaan bouwen en vliegen:D
Wel moeten het oltimers zijn van voor 1940(het liefst voor 1930)!!
Het gaat n.m.l om de houtje touwtje constructie!!
Een mooi show'tje met alle WW1 kisten in de lucht voor alle andere vliegers kan denk ik wel wat losmaken.
Ik weet (en dat weet jij ook uit ervaring)dat het een hele opgave is om zo'n kist met al die spandraden te maken maar als ie klaar is dan is het echt volop genieten hoe dit soort kistjes zich door de lucht voortbewegen.
Ik vindt het elke keer weer een aparte verschijning blijven!!!!!:D

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Even een kikje naar boven.
Zijn er zo weinig vliegers die aan dit gebeuren mee willen doen?
Ik kan het me niet voorstellen!!!!
Kom op mensen laat wat van je horen en doe mee!!!
Hoe meer zielen hoe meer vreugde met de houtje touwtje kisten!!

Mvgr hans

We zijn er uit.
Datum Zaterdag 25 juli vanaf 10:00 uur
Het word dus een oldtimer meting voor toestellen van voor 1936
Min span. 80 cm
Zowel brandstof als elektro
Onder voorbehoud van het weer, bij NW wind zal het niet door kunnen gaan, ons veld is hiervoor ongeschikt.
Deelnemers lijst:
Alexander de Leng (mao) TC Pup span 2,45
Ronald van Aken

Als je van plan bent om ook te komen s.v.p. je naam toevoegen
Kunnen we rekening houden met (misschien) een leuke aardigheidje als aandenken.

Mooi nieuws heren :D

Deelnemers lijst zaterdag 25 juli GMVC:

1. Alexander de Leng (mao) TC Pup span 2,45
2. Ronald van Aken
3. Ralf Muskens (strutter) MR Camel span 2,84

Groeten, Ralf

Mooi nieuws heren :D

Deelnemers lijst zaterdag 25 juli GMVC:

1. Alexander de Leng (mao) TC Pup span 2,45
2. Ronald van Aken
3. Ralf Muskens (strutter) MR Camel span 2,84
4. Hans Korbee Flair pup span 1,5