De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Ok...
Ik zie je posts en ondanks de lengte lees ik ze Tjardi ;-)
Wat mij dan opvalt,en ik wil je niet beledigen...je soms erg langdradig bent,ws omdat je door al je ervaring je tig x meer op een onderwerp kan doodstaren...

Fotografie is een andere tak van sport dan video..wat ik mis is het gevoel van beweging en dat zal persoonlijk zijn.Als ik film mag er ook best een pootje in beeld komen in een bocht oid...beeld wordt gemaakt met een copter en dat mag de kijker best af en toe eens zien.
Pro's zullen elke micro-beweging blijven zien en het materiaal niet goed genoeg vinden,wanneer ben je tevreden?...Een foto goed krijgen is best lastig,video net zo..it's all in the eye of the beholder ;-)

Tjardi :

Ben het eens met jouw kinderen dat de pootjes vaak inbeeld zijn. Onnodig en doet ( vind ik dan ) afbreuk aan het filmpje wat er voor de rest best aardig uitziet.
Valt me wel op dat in de laatste minuut het beeld wat donkerder is.

Ik heb een pre-order gezet voor een phantom 3. Ben er nog niet uit of ik voor de HD of voor de 4k camera moet gaan

Reactie

@Goser.

Fijn dat je reageert. Je beledigt me absoluut niet.
Zal proberen korter te zijn. Past een beetje bij m'n leeftijd, denk ik. 73+.
Ik heb die opmerking ook al eens gehad van Norbert.

Fotografeer en film inderdaad al erg lang.
Heb alle soorten aan den lijve meegemaakt. Van dubbel 8 tot super 8.
Van Sony cassette tot SD card.

Maar wil graag weten hoe men anno 2015 tegen m'n beeld aankijkt.
En dat vertel jij duidelijk.

Wat mij zelf in heel veel filmpjes stoort, is de enorme onrust in de opnamen.
Vooral bij snel gevlogen opnamen, bij links- rechts bochten.

Zal daarin een compromis moeten vinden. En dat lukt vast en zeker.

Tjardi

Reactie

@Pegasus,

Ook jij bedankt voor je reactie.

Pootjes zullen wel min of meer uit beeld verdwijnen.
Opheldering laatste stuk van video, is makkelijk te doen.

Succes met je keuze omtrent de beide soorten P3.
Ook filmen in HD geeft al geweldige resultaten. K4 een tikkie meer.

Maar realiseer je dat je geen volledig draaiende camera hebt, zoals onder de Inspire.
Maar ja, daar hangt ook een prijskaartje aan.
En je neemt hem toch wat makkelijker mee.

Tjardi

Blackmagic 'pocket' camera...

BlackMagic presenteert op de NAB zijn nieuwe lichtgewicht camera specifiek voor de Multi-Rotor.... ze laten hem op de posters oa zien onder een Phantom, Spreading Wings en de Altura Zenith...

Zou ook wel iets voor de Inspire zijn.

https://www.blackmagicdesign.com/nl/products/blackmagicmicrocinemacamera

alloy-core%402x.jpg

quadcopters%402x.jpg

Je hebt geen 4K nodig om mooie beelden te schieten. De prijs is zeer acceptabel beneden de 1000 euro. Mooie camera deze blackmagic.

BlackMagic presenteert op de NAB zijn nieuwe lichtgewicht camera specifiek voor de Multi-Rotor.... ze laten hem op de posters oa zien onder een Phantom, Spreading Wings en de Altura Zenith...

Zou ook wel iets voor de Inspire zijn.

https://www.blackmagicdesign.com/nl/products/blackmagicmicrocinemacamera

alloy-core%402x.jpg

quadcopters%402x.jpg

Indrukwekkend dynamisch bereik (13 stops). Lijkt me wel (veel) te zwaar voor een phantom, en dat maakt het naar mijn idee allemaal weer een stuk minder geloofwaardig dat dit product aan de verwachting zal voldoen. (Ben sowieso benieuwd naar de addons voor de inspire 1 en hoe die integreren) De toekomst zal het uitwijzen.

Om terug te komen op de camera. Hier zie je een filmpje gemaakt met eenvoudige middelen. Een eigenbouw hexacopter en een twee assige brushless cameradrager voor een gopro 3 black. Dit is ook de gebruikte camera.
Er is niets gedaan aan kleur correctie of stabilisatie. Alleen maar knippen en plakken en een shot van het lopen van het ventje is vertraagd.
Je ziet heel erg goed tijdens het volgen van de vogels dat de vogels scherp in beeld zijn. Bijvoorbeeld de steiger waar ze overheen vliegen komt smooth in beeld. Dat is omdat de sluitertijd ongeveer overeen komt met de framerate. In dit geval 60 frames per seconde. We zien dan ook eigenlijk een beweging onscherpte van de stijger, waarbij de beelden als het ware aansluiten op elkaar.
Voor de liefhebbers, hier het originele bestand in 1080p via wetransfer. Gebruik het discreet of gebruik het niet. Het is niet mijn filmpje.
https://www.wetransfer.com/download...cf0eac635f1a0189a66ef83520150412221328/22356b

Ik hoop voor jullie dat dji de korte sluitertijden software matig kan oplossen. Anders moet je altijd bewerken.
Je ziet duidelijk dat gopro wel een stukje voor ligt op dji op het gebied van cameras maar dat is begrijpelijk en zal een kwestie zijn van tijd.

Prachtige film.
Ik praat dan niet eens over de kwaliteit van het beeld maar de camera voering.
Ik probeer in mijn filmpjes er altijd voor te zorgen dat elke beweging van copter of camera zin heeft.
Het moet leiden tot een doel.
Daar is deze vrouw/man zeer goed in geslaagd.
Mooie vertraagde opnames waar mogelijk.
Snelheid waar het kan.
Heb de film 2 keer bekeken, dat overkomt mij bijna nooit.
Toppie!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Om terug te komen op de camera. Hier zie je een filmpje gemaakt met eenvoudige middelen. Een eigenbouw hexacopter en een twee assige brushless cameradrager voor een gopro 3 black. Dit is ook de gebruikte camera.

Complimenten, zeer strak en vloeiend gefilmd. Wat wil je eigenlijk nog meer? (moeten we ons misschien afvragen).

Camera Mount Inspire

Op de website van DJI staat nu, dat de "Camera Mount" snel komt.
Helemaal onderaan bij de info omtrent de Inspire.
Er waren al meerderen die dachten dat het ontwerp was gestorven.

Ben benieuwd wat zo 'n ding gaat kosten.
Bij GoPro kost een vergelijkbaar apparaat, ongeveer € 350.--

Denk dat deze ook in die buurt komt. Misschien bij € 399.-- blijft hangen.

We zullen 't spoedig weten. Alhoewel "soon" bij DJI niet altijd snel is.

Tjardi

Ja hallo, wanneer Blikkie ook al boeren gaat filmen wat blijft er dan voor mij over??
Zit hier nog "gradewerk" in, kleuren opgehaald?

@Ben Jansen
Zoals jij de filmpjes maakt gaat ons nooit lukken Ben. Jij bent hierin ons grote voorbeeld!

Uiteraard is eea gegrade. Ik film in log (RAW). Dan moet je altijd graden.

Vanavond een derde en vierde vlucht gemaakt met de nieuwste firmware. Al vrij snel na opstijgen van de vierde vlucht, werd mijn videobeeld zwart op mijn iPad Air 1 en kreeg de melding DISCONNECTED. Ik vloog niet ver bij mij vandaan en haalde de Inspire meteen naar mij toe. Ondertussen werd de verbinding hersteld, had geen problemen de rest van de vlucht. Thuis kan ik de Flight Record de situatie weer terugzien: de copter springt in één keer een stuk verderop; in de videobeelden is het niet terug te zien!
Verder heb ik wel wat last van gimbal drift. Vooral als ik langzaam yaw naar links is de horizon niet stabiel. Het is echter niet constant!
Tips en ideeën? Altijd welkom!

Tjardi.
Misschien is dit een optie?

Na van alles en nog wat geprobeerd te hebben, is deze suggestie naar mijn smaak een hele goede.
Bedankt voor die tip. 't Is eigenlijk een videobril met 1 oog.

Heb op marktplaats voor weinig, een vrijwel nieuwe Zacuto Monitor met loep gekocht.
Monteer die op een knikarm aan m'n pult. Knikarmen zijn in allerlei lengte te koop.
Moet dat uiteraard nog afstemmen.

Niks geen geklooi met elastiek o.i.d. Alleen even je hoofd naar voren, en kijken.
Instellingen aanpassen via iPad. En hoofd weer naar achter voor vrij zicht.

Als de monitor hier is, zal ik een foto van 't hele spul plaatsen.

Ik heb de indruk dat dit perfect moet werken.

Tjardi

Bijlagen

• Zacuto EFV op frame voor je oog.jpg
    Zacuto EFV op frame voor je oog.jpg
    686,1 KB · Weergaven: 96

Hierbij een filmpje, vrijwel voor onze deur.
De "Smelneclub". (Schepen van 't merk Smelne) in de jachthaven van Giethoorn.

Door zeer slecht zicht op de iPad is de kadering niet optimaal.
Maar dat is binnenkort dus verleden tijd.

Er was ook erg weinig ruimte om tussen de boompjes door te komen.
Dus uiterst voorzichtig gevlogen.

Ook ik had hier last van een schuine horizon.
Die is gecorrigeerd in de opname. Was 1,5 graad.
Bleef wel permanent op die hoek staan.
Was uiteraard voordien gecontroleerd.

Tjardi

Laatst bewerkt:
Back