De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Zijn er hier ook Inspire vliegers die sinds de nieuwste firmware soms last hebben van 'Disconnected' voor ongeveer 10 seconden. De videofeed blijft dan zwart. Als je de videoopnames bekijkt zie je hier niets van, de camera blijft gewoon opnemen. Wel kun je dit terugzien in de Flight Record, er zit dan een sprongetje in de tijd en het symbool van de copter springt naar de plek waar de videofeed weer inschakelt.
Voor de nieuwste firmware heb ik dit in ruim 20 vluchten nooit gehad. Nu in 5 vluchten twee keer...

Yep...
heb ik ook last van sinds de fw update.
Je kunt het verhelpen door in de software de kanaalkeuze niet op automatisch maar op custom te zetten. Dan het sterkste kanaal kiezen, de gewenste bandbreedte (en daarmee het bereik) te kiezen et voila.... probleem opgelost.

Gisteren met het slechte weer even de nieuwe firmware getest. 1e indruk is erg goed! Zelfs de horizon van de zenmuse is weer recht (en blijft recht)...

Nou heeft Rutte er ook al 1.....

HK8A0009.jpg

Die foto is al vaker voorbij gekomen toch?
Daarbij doet Rutte niets, of de camera, en lijkt de man in het DJI shirt het vliegen te doen?

Die foto is al vaker voorbij gekomen toch?
Daarbij doet Rutte niets, of de camera, en lijkt de man in het DJI shirt het vliegen te doen?
Geen idee Ruud, ik kende hem nog niet :-) excuses dan dat ik hem opnieuw post. Nee natuurlijk vliegt hij niet zelf ha ha :-)

Ben,
neem van mij aan dat dit al heel veel rechter is dan voorheen :)

Mmmm, het kan niet "rechter" zijn Blikkie.
Een schilderij hangt recht (waterpas) of scheef.
Zo ook een horizon, recht of scheef.
Deze is scheef en dat valt me eigenlijk tegen.
Dus jouw opmerking dat de horizon recht is en blijft begrijp ik niet helemaal.
Je zou wat meer mogen verwachten.

Één en ander natuurlijk ingegeven door mijn wens uiteindelijk een Inspire aan te schaffen.
Voorlopig vind ik echter dat ik met de Skyhero little en de Gopro 3 beelden maak die op z'n minst gelijkwaardig zijn.

Staatsbezoek...en soort handelsmissie lijkt het....

Mr. Rutte appreciated Frank’s startup experience, and he also expressed sincere congratulations for the amazing achievements of Frank and his team. He discussed the possibility of the Netherlands cooperating with DJI to hold more international events to spur innovation and also invited Frank to speak at universities in the Netherlands to inspire young talent.

Mr. Rutte said a lot of people have dreams, but few of them dedicate their lives to realizing their dreams. He said he believes more people around the world would be willing to join DJI in the spirit of innovation and entrepreneurship after hearing Frank’s startup story.

Tjardi.
Misschien is dit een optie?

*
@Noell
Uiteindelijk is de optie die ik heb samengesteld grotendeels door dit filmpje gekomen.
Uiteraard nogmaals mijn dank daarvoor.

Heb aan m'n AHLtec onderin een "ronde dwarsbalk" gemaakt van koolstof.
Je moet de gaten in de pult dan even opboren of veilen, van 8mm naar 15 mm.

Aan de onderste buis, via een Benro Steering base, weer een iets langere koolstof buis naar boven.
Daar bovenaan zit een Vibesta 4.2 inch articulating arm met een 90 graden 15 mm rail connector.

De onderste buis moet nog vast geplakt worden. Daarom zit er (tijdelijk) even een klem op de zonnekap.
Die verdwijnt dus. En de pootjes moeten even afgezaagd worden op lengte. Zijn nu te lang.
Dat doe ik uiteraard pas na in de praktijk alles uitgeprobeerd te hebben.

De hele handel van koolstof buizen + Vibesta + Benro weegt slechts 374 gram en is uiterst sterk.
De Zacuto incl. loep weegt 508 gram. Dus de hele handel samen 882 gram.
Daardoor trekt hij de pult wel enigszins scheef. Omdat hij aan de zijkant hangt.
Dat is simpel op te lossen door een riem te gebruiken, die je links en rechts onder, aan de pult vast maakt.
Even geprobeerd met een stuk touw. Gaat prima.

*
Op de foto's zie je de constructie van de rig. En de foto's waar ik op sta met de pult aangegord,
geven heel precies aan, dat je je hoofd slechts hoeft te draaien om in de viewer te kijken.
Hoofd recht vooruit, is kijken op de iPad. Hoofd omhoog is volgen van de Inspire.

Ik ben zeer hoopvol gestemd over e.e.a. Ongetwijfeld beter dan die lappen over de kop.

Tjardi

Bijlagen

• AHLtec + Zacuto 01 - resized.jpg
    AHLtec + Zacuto 01 - resized.jpg
    703,1 KB · Weergaven: 150
  • AHLtec + Zacuto 02 - resized.jpg
    AHLtec + Zacuto 02 - resized.jpg
    953,2 KB · Weergaven: 150
  • AHLtec + Zacuto 03 - resized.jpg
    AHLtec + Zacuto 03 - resized.jpg
    852,9 KB · Weergaven: 141
  • AHLtec + Zacuto 04 - resized.jpg
    AHLtec + Zacuto 04 - resized.jpg
    795,9 KB · Weergaven: 148
  • AHLtec + Zacuto 05 resized.jpg
    AHLtec + Zacuto 05 resized.jpg
    770,5 KB · Weergaven: 150
  • AHLtec + Zacuto 06 - resized.jpg
    AHLtec + Zacuto 06 - resized.jpg
    522,2 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Tjardi, kerel,
met respect voor je inzet en uitgebreide mails maar zou het misschien een ideetje zijn je lappendeken aan uitweidingen over zonnekleppen in een aparte draad te zetten? Zodat mensen die daar op willen zoeken ook daar helemaal los kunnen? Hier gaat het namelijk over "De allereerste Inspire 1 in Nederland".

Misschien kunnen de moderators dit gedeelte van Tjardi overzetten?

Ik vind het prima.

Maar als 't hier over de allereerste Inspire 1 in Nederland gaat, ben je gauw klaar.
De 2e, is namenlijk geen allereerste meer .....
En breng dan alle filmpjes onder: in "Films van Inspire".
En alle verhalen omtrent propellors?
En alle verhalen omtrent accu's? etc. etc.

Verander de naam: "de allereerste Inspire 1 in Nederland", in:
Alles wat te maken heeft met de Inspire 1. Dan ben je er ook.
Zo heb ik het altijd benaderd.

"Jeder Konzekwenz fuehrt zum Teufel", zegt het spreekwoord.

Ik lig hier zeker niet wakker van.

Tjardi

Ik vind het prima.

Maar als 't hier over de allereerste Inspire 1 in Nederland gaat, ben je gauw klaar.
De 2e, is namenlijk geen allereerste meer .....
En breng dan alle filmpjes onder: in "Films van Inspire".
En alle verhalen omtrent propellors?
En alle verhalen omtrent accu's? etc. etc.

Verander de naam: "de allereerste Inspire 1 in Nederland", in:
Alles wat te maken heeft met de Inspire 1. Dan ben je er ook.
Zo heb ik het altijd benaderd.

"Jeder Konzekwenz fuehrt zum Teufel", zegt het spreekwoord.

Ik lig hier zeker niet wakker van.

Tjardi

Het kan zeker geen kwaad om dit forum onder te verdelen in diverse onderwerpen. Dat maakt het overzichtelijker.
Hoe het niet moet kun je zien aan de RCgroups.com. Alles achter elkaar. Het is meer een chatsite dan een forum.
Ik volg RCgroups wel (P3) maar soms is het wel erg lastig. Het springt vaak van de hak op de tak.

Ton

Back