De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Je kunt prima starten met een Inspire 1 mits je er ook wat vlieglessen bij neemt. Ik zie geen reden waarom dat met een Phantom beter (veiliger) is dan met een Inspire...

Misschien als geld geen rol speeld.

Een phantom is veel goedkoper om te repareren bij een eventuele crash en kan ook beter tegen een stootje (camera beter beschermt), minder massa en minder krachtige props. Waarom train/oefen je anders zelf met een dji f550? Een crash tijdens oefenen is mijnsinziens onvermijdbaar...
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit niet de juiste plaats, maar ik heb eventueel voor de inspire liefhebbers onder jullie nog diverse enige onderdelen die ik graag te koop wil aanbieden of moet ik dat ergens anders doen op deze site ?

Johan, was je er nop op ingegaan op de schikking?
 
Misschien als geld geen rol speeld.

Een phantom is veel goedkoper om te repareren bij een eventuele crash en kan ook beter tegen een stootje (camera beter beschermt), minder massa en minder krachtige props. Waarom train/oefen je anders zelf met een dji f550? Een crash tijdens oefenen is mijnsinziens onvermijdbaar...
Grappig dat jij redeneert vanuit een crash. Ik redeneer vanuit veiligheid. Ik geef overigens ook les met de Inspire. Heb meerdere toestellen daarvoor.
 
Er bestaat geen nieuwe wetgeving mbt 4Kg. Er is wel een internetconsultatie geweest mbt een wetsvoorstel. Daarop zijn meer dan 100 reacties geweest. Huidig tegenvoorstel is om de grens bij 1 Kg te leggen...
 
Hoe verhoud de nieuwe wetgeving (tot 4KG) zich tot de (IDCA) keuring van de inspire, met andere worden: wat heeft de keuring nog het voor zin ( naast een RPAS operator certificate).

Heb het al gevonden:
Vanaf 1 juli gelden nieuwe regels voor beroepsmatig gebruik van drones. U hoeft dan voor uw bedrijf geen ontheffing meer aan te vragen. Wel moet u vanaf 1 juli een certificaat hebben: het ROC (RPAS operator certificate).

U krijgt een ROC als:

  • uw drone piloot een brevet heeft;
  • uw drone een bewijs van luchtwaardigheid heeft;
  • u een goedgekeurd operations manual heeft.
De nieuwe regels staan in de regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen.
 
0wVHGwQ.jpg


hier een deel van de gekeurde toestellen:)
 
Zo'n keuring kost bij droneland ruim 2400 euro. Dat is goedkoper dan wanneer je het zelf doet, je moet verschillende handleidingen laten keuren en de machine moet bekeken worden en voorgevlogen.

Ik krijg wel altijd kippenvel van dit soort bedragen. Droneland zal er niet of weinig aan winnen. De aanpassing aan de inspire one is minimaal en zal de kop ook niet kosten. Een ph registratie kost rond de 6 tientjes.
Dat betekend dat er iemand VERSCHRIKKELIJK VEEL GELD vraagt voor het bekijken van de manual. En let wel, deze zijn allemaal gelijk van dezelfde machine.
Daarnaast geeft het geen blijk van vertrouwen dat ALLE serie geproduceerde inspires voor gevlogen moeten worden. Wat voor verschil willen ze zien tussen de machines onderling? Hij doet het, of hij doet het niet. Als hij het niet doet dan komt hij niet los of hij crashed. Je reinste onzin om alle 18 inspires te laten vliegen.

Dank je overheid, dat jullie regels resulteren in het brengen van ruim 2000 euro per machine naar een buitenlands bedrijf. Er is 1 man maximaal 2 dagen mee bezig.
18 machines. 36000 euro. 1 man, twee dagen werk. Het lijkt wel prof voetbal.

Als ondernemer heb ik geen moeite met het betalen van het noodzakelijke dat gedaan moet worden. Maar ik heb wel moeite met grof betalen aan... ja, aan wat?

Misschien zit ik er naast, en is dit bedrag wel te verantwoorden. Kan blikvanboven misschien vertellen wat er allemaal gedaan wordt voor dat geld, en mij of ons verhelderen?
 
Back
Top