De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Discussie in 'Multicopters' gestart door Psygho (Emil), 3 jan 2015.

  1. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775

    Doe es normaal zeg. Alsof je de baas bent. Iedereen reageer op zijn eigen manier.
    Aan de altijd vriendelijke en correcte Tjardi, gewoon jezelf blijven en gewoon blijven reageren.
     
  2. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Dan moet je de propellers balanceren. Hij trilt teveel.
     
  3. vanHeijningen

    vanHeijningen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    17-06-2015, Capelle aan den IJssel

    Geachte Edakker,

    Hartelijk bedankt voor uw reactie, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn.

    Desondanks toch raar dat hierdoor de moeren los trillen terwijl ik ze stevig vast draai.

    Ik zal daarnaast misschien wat locknut gebruiken de volgende keer.

    Vanochtend na het ontbijt en nadat ik de krant heb gelezen (ja dat doen sommige mensen nog s ochtends, gisteren las ik nog een bericht over Blablabla) mijn propellers proberen te balanceren.

    Dit lijkt me nog vrij lastig karwij aangezien er zich geen gat bevind in het centrum van de props en dat maakt het dus vrijwel onmogelijk om ze goed te balanceren.

    Als jullie hiervoor een tip hebben hoor ik dat graag.

    Vanmiddag zal ik mijn bevindingen posten.

    Een hele fijne dag allemaal.

    Heel hartelijke groet,
    van Heijningen
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  4. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
  5. vanHeijningen

    vanHeijningen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Dat skippen vind ik lastig (mijn probleem;)) en ik merk op dat de discussie steeds dood valt na die langdradige berichten. Ben overigens altijd relexed en probeer alleen iets duidelijk te maken.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  6. vanHeijningen

    vanHeijningen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik mag me mening toch wel uiten of punt maken als ik me ergens al een tijdje aan stoor. Misschien ben ik (blijkbaar) de enige. Dan is dat ook duidelijk. Moet ik gewoon lekker een ander forum opzoeken. Wil niemand beledigen ofzo!
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  7. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn
    intussen
    Kort en krachtig, daar ontbreekt het mij vaak aan. Daar heb je gelijk aan.
    Hebben meerderen reeds geroepen. Probeer intussen kort en zakelijk te zijn. Dat was 3 maand geleden volstrekt anders. Blader maar eens terug .....

    Dat klessebessen over Jinek was een reactie op mijn "nog niet op bed liggen" terwijl Ben net gewekt was door deze oude man. +++++
    Om aan te geven dat, ondanks dat ik ondanks zijn grote kunde, het deze keer niet met hem eens ben.
    Smaken verschillen. Zo houdt de een van Jinek, de andere niet. Dat bedoelde ik er mee."
    Daar is 1 volle regel aan besteed. Vind derhalve je Jinek-Viva verhaal een tikkie overdreven.

    Bedankt voor de tip met de naam. Maar doe 't dan ook zelf. Zie je reactie t.a.v Ed. 1083
    Bovendien is dat verhaal over krantenlezen vrijwel net zo lang als de "Jinek"-story".
    En ook niet vallend onder de categorie": "kort en bondig"

    Zullen we d'r maar lekker over ophouden?
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
    Schiksie vindt dit leuk.
  8. vanHeijningen

    vanHeijningen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    :)
     
  9. Skytek

    Skytek

    Lid geworden:
    11 mei 2013
    Berichten:
    56
    DJI Inspire prop balancer rod te koop op ebay.
    Is een staafje met aan twee kanten schroefdraad. Rechts en linkse draad.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  10. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn


    Blik van boven. Heb je redelijk lang geleden verteld, hoe 't zat met het verhaal rond 2x framerate = max. sluitersnelheid.
    Vond op 't nikonforum daar een filmpje over.
    Rond de 2 en 3 minuten worden de verschillen in de film vertoond. Voor de rest is 't veel geklets.

    Misschien heb je er wat aan / Anders bestaan er ook nog prullenbakken.
     
  11. Skytek

    Skytek

    Lid geworden:
    11 mei 2013
    Berichten:
    56
  12. vanHeijningen

    vanHeijningen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Bedankt skytec dat zijn echter de 'oude' props.

    Voor diegene die nog met de oude props vliegen: je kan kosteloos nieuwe (quick release) props krijgen via je dealer.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  13. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn
    Hoe krijg ik m'n steeds optredende (eigen) fouten, zo snel mogelijk verbeterd?
    Zie op YouTube ook veel soortgelijke ellende. Ben dus gelukkig niet de enige! Wat is er een hoop goed bedoelde "zooi" te zien!
    Ik heb besloten maar ff niet te posten, totdat het wat mij betreft "enigszins door de beugel kan".

    *
    Als ik vlieg, en m'n linker stick (yaw) gebruik, heb ik vrijwel altijd (ondanks dat ik 't super voorzichtig doe)
    dat in de film, de beelden veel te snel gaan. Dat veroorzaakt dan hakkelen. Ondanks correcte sluitersnelheid / frame rate etc.

    Het wordt al iets beter, als je ook snelheid maakt. Dus met je rechter stick.
    Maar dat gaat me nog steeds niet echt goed af. Vooral om dat continue gelijk qua snelheid te houden.
    Geen afremmende/versnellende bewegingen te maken.
    Ben maakte mij daar op attent. En hij heeft vreselijk gelijk. Oefen me te blubber! En krijg dat t.z.t geheid onder de knie.
    Je kunt achteraf precies zien, wat je bijv. van 't achtjes vliegen, hebt terecht gebracht. Als je dat goed beheerst ben je goed op weg.
    Die vloeiende lijnen er in krijgen vind ik nog steeds erg lastig. Je vluchtregistratie achteraf, toont het "genadeloos".

    *
    Stil hangend + ronddraaiend met de camera, kan de Inspire dat super. Hangt zo stabiel als een statief.
    (via de Remote) gaat het perfect. Heb de camerasnelheid extreem laag ingesteld. Geen roling shutter. Is vaak goed te gebruiken.

    Maar hoe krijg ik vliegend, die zaak "correct" onder controle? Ik heb ergens gelezen dat je de "Yaw", in heftigheid kunt temperen.
    Helpt dat? Hoe doe je dat? Had/kon met m 'n vorige set de Yaw naar wens afzwakken. En toen ging 't beter.

    Heb precies in m'n kop wat ik wil bereiken, maar het lukt nog niet echt.

    Wie kan me helpen? 't Verhaal is weer niet kort. Maar hopelijk wel krachtig.
     
  14. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    @Tjardi Ik zeg, kom een keer richting Capelle aan den IJssel. Gaan we samen een middag vliegen. Wellicht wil Ben dan ook wel mee...
     
  15. vanHeijningen

    vanHeijningen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Tjardi, Vlieg je al in ATTI mode of met name in GPS, want ATTI mode zorgt over het algemeen voor veel rustiger vlieg gedrag.

    De onderstaande instellingen geven de je preciezere controle en zachtere remming die je volgens mij zoekt.[​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
  16. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    @vanHeijningen , dat vraagt Tjarda niet. Hij wil de YAW snelheid (felheid) naar beneden hebben...

    dat doe je zo Tjardi:


    Vanaf 0.37min... bij 0.50min zegt tie dat je daarmee de yawsnelheid naar beneden brengt ;)
     
  17. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Yep, Ben wil wel mee met de
    Yep, Bennie wil wel mee met de "oude man".
    Gezellig!
     
  18. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Vandaag samen met Droneland (@vinnygogo ) en EuroUSC de hele dag BNUC-S Flight Exams afgenomen. Grappig om te zien dat iedereen een DJI Inspire bij zich had. Populair toestel in de commerciele branche!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. SjaakZwart

    SjaakZwart

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Zwolle
  20. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    @SjaakZwart Tot op heden valt dit nog onder de noemer speculatie. Binnen de commerciƫle sector is dit overigens al sinds Juli 2013 verplicht. Voor de hobby-vliegers adviseer ik lid te worden van de KNvVL Sectie Modelvliegen. Via deze sectie ben je aanvullend verzekerd mocht je met je UAS (drone) schade vliegen aan derden en je verzekering bij de claim niet thuis geeft.
     

Deel Deze Pagina