De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

full

Nieuwe firmware geïnstalleerd en gelijk maar even getest...
Foto is gemaakt nabij Solina Lake (Polen)
Ik krijg geen foto te zien? Wel nieuwsgierig....

Laatst bewerkt door een moderator:
Een heliport moet je zien als een 'ongecontroleerde' luchthaven. Daarmee geldt het volgende:

vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 120 meter boven de grond of het water in luchtruim met klasse G, mits
1° voor vluchten binnen een afstand van 3 km van een ongecontroleerde luchthaven of een terrein dat geschikt is om tijdelijk en uitzonderlijk te worden gebruikt, waarvoor krachtens artikel 8a.51 van de Wet luchtvaart ontheffing is verleend, geen bezwaar bestaat bij de exploitant van de luchthaven respectievelijk de houder van de ontheffing;

Dus...
In theorie mag het mits de exploitant van de heliport het goed vind.

Nu is de vraag of je daar bij Nijmegen überhaupt mag vliegen gezien de locatie maar goed....

Norbert bedankt voor je antwoord.
In de praktijk betekent dat dus; nee.

Jammer, zowat heel Nijmegen valt binnen deze 3 km zone.

Vanaf de Duitse site komen er geruchten dat er een beta tester is gesignaleerd met een Black Magic Micro + aangepaste Gimbal, onder een Inspire.
't Ding schijnt gezien te zijn door meerdere mensen. Maar geen foto's.
't Kan dus een "fata morgana" zijn.

In Giethoorn hadden we geen fata morgagana, maar een "Fatima Morgana". kijk maar op de bijlage.

Met een Black Magic Micro, kom je overigens een heel eind in de buurt van de GH4.

Fatima Morgana in Giethoorn.jpg

De tijd zal 't leren.

Laatst bewerkt:
Opgedragen aan Tjardi.

Monitorhood voor I-padmini.

Ik heb een monitor-hood gemaakt waar ik zeer tevreden over ben.
Hij schermt al het omgevingslicht af dus zelfs bij volle zon heb je een prima helder beeld.
De fresnellens vergroot het beeld tot ongeveer A4.

Gebruikte materialen: 1,5mm passe-partout karton met een zwarte zijde. Gaffertape(nichiban) en wat klittenband.
Een fresnellens, (€1,- , brandpuntsafstand 20cm).
Totaal gewicht ongeveer 300 gr.
Het geheel kost rond de €10,-

Je kunt de 'hood' met of zonder (lees)bril gebruiken.
Als je niet door de lens wilt kijken of het scherm bedienen dan duw je simpelweg het frontpaneel naar achteren. Naar boven kan ook.
De 'hood' is volledig opvouwbaar, makkelijk voor transport.

De optische kwaliteit van een fresnellens is natuurlijk geen top maar het is meer dan goed genoeg om foto's te maken.
Je weet toch wel dat je foto's scherp zijn.
Als je langdurig door de lens kijkt, video's maakt of FPV vliegt kan de zeer lichte onscherpte wat vervelend of vermoeiend worden. Zelf heb ik daar geen ervaring mee omdat ik uitsluiten foto's maak.

20150810-_DSC6504.jpg

20150810-_DSC6505.jpg

Aeolus.

Sympathiek dat je aan me gedacht hebt. Ben zelf inderdaad vrij lang aan 't klooien geweest, maar vlieg nu tot volle
tevredenheid met m 'n Zacuto op een carbon stokje.
Wat vooral makkelijk is, is dat de Zacuto compleet op hoogte is te zetten, en de hoek is aan te passen.
Zodat je exact de zenderpult op die afstand kunt houden, zoals je graag wilt.
Continue er in kijken hoeft echt niet. Als de beeldhoek 1x klopt, blijft hij bij gelijkblijvende afstand vrijwel goed.

Vind het de moeite waard nog eens te kijken of 't effect fors merkbaar is, door een behoorlijk stuk van de 4e wand dicht te maken.
Karton + klittenband. En je weet het.

*
Ik heb intussen al meerdere hoods gezien die niet meer 3 zijdig beschermen, maar ook de 4e kant dicht hebben.
Vaak is zelfs, ook daar, net als bij jou het bovenste kijkgat weer iets kleiner, als 't gat zelf.

Net als bij jou, kijk je er dan boven in. Ben je inderdaad alle strooilicht kwijt.
En wat jij heel slim hebt bedacht is, 4e wand flexibel, zodat je je weer bij je iPad kunt om te bedienen.

Succes er mee. En nogmaals bedankt.

Guys, ik heb advies van jullie nodig. Mijn USB poort van mijn controler doet het opeens niet meer. Dus ik kan niet met de Go app connecten en ook niet mijn remote dus updaten. Twee opties: Ik kan a de zaak door DJI laten repareren. Valt volgens mij onder garantie. Maar het wordt dus weken wachten. Of ik kan de Phantom 3 USB (HDMI OUT) board zelf bestellen en dan zelf vervangen. Kost volgens mij rond 110 euro. Wat zouden jullie doen? Ik heb overigens alles gechecken mijn remote doet het gewoon prima. Alleen het USB poort heeft het begeven (komt vaker voor las ik)

Back