De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Ik heb de wind gemeten met mijn boerenverstand.
Blijkt dus niet gekalibreerd te zijn.
Verder vind ik het onzin dat de windkracht belangrijk zou zijn om de Inspire te beoordelen op zijn waarde.
De aard van de wind is veel belangrijker, net wat Boris zegt.
Op het strand met strakke westenwind kan je prima vliegen.
In valwinden of rond gebouwen is het veel gevaarlijker.

Inspire is gewoon een prima machine en wat anderen vinden moeten ze zelf weten.

...
En ik zal inderdaad maar eens die verdomde handleiding door gaan nemen :P Voordat ik hem ga verkopen...

Verkopen!?
Niet doen. Daar ga je echt spijt van krijgen.
Je woont (net als ik) in Capelle zie ik. Als je wilt stel ik voor dat we, zodra je de Inspire 1 terug hebt, samen de machine eens nader bekijken en dan samen eens wat 'testvluchten gaan doen.

En nee...
dat staat los van welk commercieel belang dan ook maar is gewoon een aanbod om enerzijds je wat beter te leren kennen en anderzijds je vrijblijvend op weg te helpen...

Van Alles en Nog Wat

@ meerdere lieden. vooral van Heijningen.

Waar in de vrede, moet ik beginnen .....
Kom net terug van een heerlijke maaltijd bij de Eetkamer in Giethoorn.
Samen met een deel van m'n kinderen en kleinkinderen.

1e:
Merk intussen, vanuit z 'n opmerkingen, dat van Heijnigen als vakfotopgraaf,
wel degelijk weet waar hij over praat. Sorry, ik had dat niet begrepen.

Snap exact wat hij bedoeld met "geringe dieptescherpte" bij de Inspire met f. 2.8.
Maar hij weet evenzeer, dat bij een dergelijk kleine sensor, dit nauwelijks van enige invloed is.

Blijf bij m'n opmerking dat de Inspire een vast diafragma heeft van f. 2.8
Dat hij dat had moeten weten. Dat weet je toch als je een Inspire koopt ?????

@Blik van Boven.

Als je eenmaal de leeftijd hebt bereikt als de mijne, heb je enige eelt op je ziel.
Dat heeft niets te maken met eerdere (soms onplezierige) opmerkingen.

Ik ben ooit bij dit clubje gestart, om wat op te steken van de kennis van anderen. Soms lukt dat uitstekend.
Vaak ook niet. Verzanden allerhande opmerkingen in niets ter zake doend geneuzel.

Ook jij kunt soms knetterhard uit de hoek komen. Vaak heel terecht.
Maar soms wordt jij ook, naar mijn smaak volstrekt incorrect, aangepakt .....

Erger me menigmaal aan de incorrecte (harde) toon, waarop er wordt gereageerd. Volstrekt onnodig. Maar dat is kennelijk anno 2015.

Goser ken ik vanuit m 'n Sky Hero tijd. Was altijd een positief figuur.

*
Als oud zeezeiler, ja ook ik heb 40 jaar op zee gezeild, met een eigen schip, ken ik de verschillen in windkracht, als geen ander.
Heeft het geneuzel daarover enige zin omtrent de betrouwbaarheid, genot, etc. van onze Inspires?

*
Heb besloten, me voorlopig maar even op te achtergrond te houden.
Lijkt me beter voor iedereen.

Tjardi

Inspire 1 - 5 tot 6 BFT

Het beloofde filmpje van vandaag...

en voor de smartphone gebruikers:
https://vimeo.com/120972331

@Tjardi
Het is mij niet geheel duidelijk waar eea is foutgegaan richting jou als persoon. Waarom zou je je terugtrekken? Je bijdrages zijn ok toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
@
Blijf bij m'n opmerking dat de Inspire een vast diafragma heeft van f. 2.8
Dat hij dat had moeten weten. Dat weet je toch als je een Inspire koopt ?????

Ja helemaal mee eens, ik had me beter moeten inlezen (al was er in de pre fase minder info beschikbaar als nu). Daarom ook dit forum toch?

Ook jij kunt soms knetterhard uit de hoek komen. Vaak heel terecht.
Maar soms wordt jij ook, naar mijn smaak volstrekt incorrect, aangepakt .....

Erger me menigmaal aan de incorrecte (harde) toon, waarop er wordt gereageerd. Volstrekt onnodig. Maar dat is kennelijk anno 2015.
Helemaal mee eens, Ik ben daar ook schuldig aan @blik. Waarvoor mijn excuses.

Goser ken ik vanuit m 'n Sky Hero tijd. Was altijd een positief figuur.

*
Als oud zeezeiler, ja ook ik heb 40 jaar op zee gezeild, met een eigen schip, ken ik de verschillen in windkracht, als geen ander.
Heeft het geneuzel daarover enige zin omtrent de betrouwbaarheid, genot, etc. van onze Inspires?

*
Heb besloten, me voorlopig maar even op te achtergrond te houden.
Lijkt me beter voor iedereen.

Jammer, ik vond je bijdrages (waaronder deze) een aanvulling

@blik

Mooi filmpje, erg indrukwekkend eindresultaat met windkracht 5.

Vraagje, Kun je dat switchen van witbalans (@0.37) uitschakelen? Viel me eerder in een ander filmpje ook al op.

@vanHeijningen Ja dat is uit te zetten. Nog sterker, dat had ik moeten doen [emoji1]

Ik ben zeer onder de indruk van de prestaties van de I1 onder deze omstandigheden. Ik had er eerst de T-Motor props op zitten maar met de FW Update er 'tijdelijk' de originele props weer opgezet.
Gezien het resultaat laat ik die er voorlopig op zitten ;)

De inspire presteert. De gimbal presteert. Ik heb een slecht gevoel bij de camera. Je ziet dat het glaswerk veel te wensen overlaat. Of moet ik zeggen het plastic werk.
Liever een goede (glas/witbalans) 1080p of i, dan deze 4k.

Mee eens Ed.
Dat is ook exact de reden dat we naast de I1 tevens een S1000 met GH4 gebruiken.

Voor de 'eenvoudige' producties is de I1 prima in te zetten maar wil je een hogere kwaliteit gebruik je de S1000 met GH4 (of nog beter als je dat hebt).

Edit:
Ik had er gisteren wel het bijgeleverde ND filter op zitten.

Ik heb gisteren een eerst proefvlucht gemaakt met de Dji, en ik heb besloten dat ik hem zelf maar ga houden.

Het is een te mooi machine om te verkopen :)

Maar nu heb ik de beelden bekeken, en als je ze op Youtube bekijkt in 1080p, dan zie je op zeer regelmatige tijdstippen dat de kwaliteit van het filmpje voor een kort moment zeer slecht word....
Alsof je de kwaliteit even naar 240p switched, en weer terug....

Dit is ook zo in de originele video die uit de camera komt.

Weet iemand wat de oorzaak hier kan van zijn???

[media=youtube]vHYY1LMzerU[/media]

En in het originele filmpje lijkt het beeld zeer schokkerig. Vooral de auto's die aan het rijden zijn verplaatsen zich zo in 'schokjes' bij de originele video. Op Youtube is het minder goed te zien blijkbaar, maar je ziet het nog steeds.

De ND filter zat erop bij deze vlucht....

Ik heb gisteren een eerst proefvlucht gemaakt met de Dji, en ik heb besloten dat ik hem zelf maar ga houden.

Het is een te mooi machine om te verkopen :)

Maar nu heb ik de beelden bekeken, en als je ze op Youtube bekijkt in 1080p, dan zie je op zeer regelmatige tijdstippen dat de kwaliteit van het filmpje voor een kort moment zeer slecht word....
Alsof je de kwaliteit even naar 240p switched, en weer terug....

Dit is ook zo in de originele video die uit de camera komt.

Weet iemand wat de oorzaak hier kan van zijn???

[media=youtube]vHYY1LMzerU[/media]

En in het originele filmpje lijkt het beeld zeer schokkerig. Vooral de auto's die aan het rijden zijn verplaatsen zich zo in 'schokjes' bij de originele video. Op Youtube is het minder goed te zien blijkbaar, maar je ziet het nog steeds.

De ND filter zat erop bij deze vlucht....

Bij film is het van belang dat je sluitertijd ongeveer 1/(2x) is x = frame rate.
24fps = 1/48 (of meest in de buurt, 1/50)
30fps = 1/60
60fps = 1/120

Langzamer lever motion blur op, en sneller leverd snel schokkerig beeld op. Aangezien de inspire geen diafragma controlle heeft, kun je dus enkel spelen met Iso waarde en ND filters, vandaar ook de eerdere vragen over ND filters.

Ik verwacht dus dat je sluitertijd te hoog stond ingesteld (1/500 of zoiets), dan krijg je schokkerig beeld. Optie 1 ISO waarde omlaag, optie 2 zwaarder ND filter;)

De kwaliteit dipjes kan ik niet verklaren, bij youtube past de bandbreedte zich aan. Maar lokaal zou het gelijk moeten blijven (even los van de standaard compressie). Het lijkt op een compressie probleem i.i.g. Met welke instellingen heb je gefilmd, 4K30p of 1080@60P of...? en auto of handmatig?

Bij film is het van belang dat je sluitertijd ongeveer 1/(2x) is x = frame rate.
24fps = 1/48 (of meest in de buurt, 1/50)
30fps = 1/60
60fps = 1/120

Langzamer lever motion blur op, en sneller leverd snel schokkerig beeld op. Aangezien de inspire geen diafragma controlle heeft, kun je dus enken spelen met Iso waarde en ND filters, vandaar ook de eerdere vragen over ND filters.

De kwaliteit dipjes kan ik niet verklaren, bij youtube past de bandbreedte zich aan. Maar lokaal zou het gelijk moeten blijven (even los van de standaard compressie).

Ik heb dus totaal niet op die sluitertijd gelet bij deze eerste vlucht helaas :(

Kan ik die nog ergens terugvinden bij de info van de video?

Ik heb nog wel geen enkele aanpassing in de instellingen gedaan van de Dji, dus ik kan misschien nog zien welke sluitertijd ik gebruikt heb ....

*edit*

Dus het beste is de manuele instellingen gebruiken, en de camera de ISO automatisch laten aanpassen.

*edit2*

Ohja, en bij het maken van het filmpje stond hij waarschijnlijk op 1/30

Back