Realiseer me eigenlijk nu pas, dat werkelijk alles via de app op de iPad is in te stellen.
Dus ook het diafragma / Dat is bij de X3 vast op f. 2.8.
Omdat je naar mijn smaak bij een helikoptervlucht altijd alles scherp wilt hebben,
kun je nu dus ook om aan een goede verhouding, framerate = 2x sluitersnelheid, te komen, diafragmeren.
Hoe kleiner het diafragma, hoe groter de dieptescherpte.
Ben je tijdens een vlucht in staat, alles aan te passen.
Als je bij de X3 een te zwaar ND filter had opgeschroefd, ging bij ISO op automaat, de Iso omhoog.
Ten nadele van de ruis.
Had je een te licht, of geen ND filter gebruikt, werd de boel overbelicht. Of je verhouding framerate-sluitersnelheid raakte in onbalans.
Derhalve veronderstel ik dat je geen ND filter meer nodig hebt.
En uiteindelijk een veel betere controle hebt over je totale belichting. Ook tijdens de vlucht.
Hier wordt ik heel vrolijk van.
Dus ook het diafragma / Dat is bij de X3 vast op f. 2.8.
Omdat je naar mijn smaak bij een helikoptervlucht altijd alles scherp wilt hebben,
kun je nu dus ook om aan een goede verhouding, framerate = 2x sluitersnelheid, te komen, diafragmeren.
Hoe kleiner het diafragma, hoe groter de dieptescherpte.
Ben je tijdens een vlucht in staat, alles aan te passen.
Als je bij de X3 een te zwaar ND filter had opgeschroefd, ging bij ISO op automaat, de Iso omhoog.
Ten nadele van de ruis.
Had je een te licht, of geen ND filter gebruikt, werd de boel overbelicht. Of je verhouding framerate-sluitersnelheid raakte in onbalans.
Derhalve veronderstel ik dat je geen ND filter meer nodig hebt.
En uiteindelijk een veel betere controle hebt over je totale belichting. Ook tijdens de vlucht.
Hier wordt ik heel vrolijk van.