De Arrow van BMI ( grotere kloon van AXN Clouds Fly )

onderdelen

www.rcKix.be (zoek hier op Arrow) heeft 50% korting op ARROW onderdelen zeer aantrekkelijk als je ze nodig mocht hebben

op=op

voor +/-46 Euro heb je een nieuwe Arrow samengesteld , alleen nog 4 servo's en 30A regelaar aanschaffen!!
 
Laatst bewerkt:
Ja, het zag er leuk uit als ze het in voorraad hadden. Niets van de Arrow of de arrow zelf.

Dat heb ik vandaag ook gedaan. Let wel dat je niet de koolstofstaaf er los bij krijgt. Heeft iemand suggesties waar deze te krijgen is?
Nu kan ik CF/arrow hybride maken door de motor van de CF er op te zetten.
 
Graag had ik geweten of de arrow vliegbaar is met wat wind, of moet het volledig windstil zijn?, dit zou wel spijtig zijn aangezien er niet veel windstille dagen zijn hier in onze streek hé :p , dus tot welke windkracht is dit vliegtuig nog goed te vliegen?

En nog een vraagje, is het mogelijk om een "zwaarder" lipo in de arrow te steken in samenwerking met de originele setup, dus met de originele motor en regelaar?, voor wat langer in de lucht te kunnen blijven?

Excuseer mij voor de mss domme vragen, maar ben nog volledig nieuw in de hobby :) Wel al veeeeel gelezen hier op het forum en andere forums, uiteindelijk altijd bij een easystar of cloon er van terechtgekomen om te beginnen met vliegen. En deze cloon er van lijkt mij zeer interessant, vanwege zijn grote en ook iets meer mogelijkheden dus.

Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag had ik geweten of de arrow vliegbaar is met wat wind, of moet het volledig windstil zijn?, dit zou wel spijtig zijn aangezien er niet veel windstille dagen zijn hier in onze streek hé :p , dus tot welke windkracht is dit vliegtuig nog goed te vliegen?

En nog een vraagje, is het mogelijk om een "zwaarder" lipo in de arrow te steken in samenwerking met de originele setup, dus met de originele motor en regelaar?, voor wat langer in de lucht te kunnen blijven?

Excuseer mij voor de mss domme vragen, maar ben nog volledig nieuw in de hobby :) Wel al veeeeel gelezen hier op het forum en andere forums, uiteindelijk altijd bij een easystar of cloon er van terechtgekomen om te beginnen met vliegen. En deze cloon er van lijkt mij zeer interessant, vanwege zijn grote en ook iets meer mogelijkheden dus.

Alvast bedankt !

Hoi,
ik vlieg de arrow bij windkracht 2-3, met 3S 2200 lipo helemaal voorin in de neus , dan is het zwaartepunt perfect zonder lood te gebruiken.
gemiddeld vlieg ik met deze lipo 10-20 minuten, is er wat thermiek heb ik weleens 1 uur gevlogen, lang geoeg voor mij ;)
 
Tot windkracht vier vlieg ik ermee op de dijk.. Geen probleem. Met meer wind is het toch niet leuk staan daar :)
2200mah 3S lipo's gebruik ik. 18-22minuten vlieg ik er mee.. Als ik ga zweven kan het veel langer zijn.
Zeker geen miskoop deze Arrow, ook de AXN Floater Jet is prima.
 
Graag had ik geweten of de arrow vliegbaar is met wat wind, of moet het volledig windstil zijn?, dit zou wel spijtig zijn aangezien er niet veel windstille dagen zijn hier in onze streek hé :p , dus tot welke windkracht is dit vliegtuig nog goed te vliegen?

En nog een vraagje, is het mogelijk om een "zwaarder" lipo in de arrow te steken in samenwerking met de originele setup, dus met de originele motor en regelaar?, voor wat langer in de lucht te kunnen blijven?

Excuseer mij voor de mss domme vragen, maar ben nog volledig nieuw in de hobby :) Wel al veeeeel gelezen hier op het forum en andere forums, uiteindelijk altijd bij een easystar of cloon er van terechtgekomen om te beginnen met vliegen. En deze cloon er van lijkt mij zeer interessant, vanwege zijn grote en ook iets meer mogelijkheden dus.

Alvast bedankt !

Hey,

Als je met meer wind wil vliegen dan is de clouds fly een beter optie. De Arrow heeft namelijk geen koolstofstaaf in de romp. Dit heeft als gevolg dat de staart van de Arrow veel minder stijf is dan de clouds fly. Dit betekend dat de staart van Arrow na verloop van tijd flexibel zal worden. Tot dat deze breekt of te flexibele wordt om te vliegen. Wat betrefd accu zwaardere accu's zijn geen probleem. Ik heb zelf met een 5000 3s gevlogen. Met meeer gewicht vliegen een Arrow in stevig wind beter dan met een 2200. Er is meer massa om door de wind te komen.
 
Dank u voor de tips alvast,

ivm de stevigheid van de arrow, dit zou toch kunnen opgelost worden door hem wat te verstevigen met glasvezel bvb?, ik heb hier nog wat glasvezeldoek en polyesterhars staan, kan dit aangebracht worden op het vliegtuig, de onderkant bvb?, of zou het materiaal waar de arrow van gemaakt is daar van oplossen?, want ik weet dat polyesterhars een redelijk straf product is :)
 
Dank u voor de tips alvast,

ivm de stevigheid van de arrow, dit zou toch kunnen opgelost worden door hem wat te verstevigen met glasvezel bvb?, ik heb hier nog wat glasvezeldoek en polyesterhars staan, kan dit aangebracht worden op het vliegtuig, de onderkant bvb?, of zou het materiaal waar de arrow van gemaakt is daar van oplossen?, want ik weet dat polyesterhars een redelijk straf product is :)

Hoi ,
ja dat heb ik ook gedaan met glasdoek van 28gr met 30 minuten epoxy de hele neus tot aan de motor verstevigd, en ook de hele onderkant , gaat prima
 
Dank u voor de tips alvast,

ivm de stevigheid van de arrow, dit zou toch kunnen opgelost worden door hem wat te verstevigen met glasvezel bvb?, ik heb hier nog wat glasvezeldoek en polyesterhars staan, kan dit aangebracht worden op het vliegtuig, de onderkant bvb?, of zou het materiaal waar de arrow van gemaakt is daar van oplossen?, want ik weet dat polyesterhars een redelijk straf product is :)

Je kan inderdaad een arrow met glasvezel doek verstevigen. Dit is een hele goed oplossing. Ik vind het alleen wel jammer dat BMI een model maakt welke verstevig moet worden. Omdat in het productie proces bezuinigd is op een koolstofstaaf en een paar gram foam in de romp.
 
Hallo,

Laten ik even weer leven in het topic brengen. Ik heb al een tijd een arrow 1400. Nu had ik vandaag storing met FPV vliegen en ben ik met volle vaart tegen een schuur aan gevlogen(eigen schuur). Tot mijn grote verbazing is alle elektronica nog heel. Alleen de romp diende als kreukelzone. Nu ben ik even wezen zoeken naar reserve onderdelen, nergens te vinden. Wel op site van BMI staat er een onderdelen lijst. Weet iemand waar ik reserve onderdelen, eigenlijk alleen de romp, kan halen voor mijn BMI arrow 1400?

Met vriendelijke groet,

Jensk
 
Hallo,

Laten ik even weer leven in het topic brengen. Ik heb al een tijd een arrow 1400. Nu had ik vandaag storing met FPV vliegen en ben ik met volle vaart tegen een schuur aan gevlogen(eigen schuur). Tot mijn grote verbazing is alle elektronica nog heel. Alleen de romp diende als kreukelzone. Nu ben ik even wezen zoeken naar reserve onderdelen, nergens te vinden. Wel op site van BMI staat er een onderdelen lijst. Weet iemand waar ik reserve onderdelen, eigenlijk alleen de romp, kan halen voor mijn BMI arrow 1400?

Met vriendelijke groet,

Jensk

Hoi Jensk,

alleen de neus is in de kreukels?, stop de neus in een emmer met kokend water voor 10 minuten, dan neus gladstrijken met een lepel
je kunt ook dit proberen als je een nieuwe romp wilt ,
stuur mail naar
service@bmi-models.com

met tekst:

Hallo BMI service,

Ich besitze eine Arrow BMI , und ich habe eine frage.
Who kann ich in die Niederlande oder Deutschland diese ersatzteil 12631/03 Arrow Rumpf kaufen?
Ich hoffe sie können mir helfen, sonst kann ich nicht mehr mit den Arrow fliegen.

herzlichen dank für ihre hilfe
Viele Grüße
Jensk


 
Back
Top