de "banckert" van BILLING BOATS

• Topicstarter Topicstarter jacco1992
  • Startdatum Startdatum
Hoi Frits, de bolders op het voordek en in de midden komen boven de boeing uit alleen achter op zitten ze onder de boeing.
om de sleeptros vrij over het achterdek te laten lopen vandaar ook de overlopers over het dekhuis en het wichje achter op het dek , dan blijft de sleeptros er niet achter hangen.

Mooie naam Brandaris, mijn eerste plezier bootje heette zo en nu mijn 2e boot heet ook Brandaris, vandaar mijn forum naam.

groeten, Brandaris

IK schreef laatst dat ik de boot zou gaan uitproberen. Vandaag leek me een mooie dag voor een test met de sterke wind en veel windvlagen hier op het eiland.
Mocht het fout gaan.... geen probleem want er staat door de lage waterstand niet meer dan 20 cm water in dit gedeelte van het meetje (Doodemanskisten op Terscheling).
Natuurlijk heb ik niet alles gefilmd, maar leuk was het wel.

Vooral de stabiliteit viel me 100% mee. Ook als de boot met supersnelheid en zijwind een bocht maakte. Wel goed slagzij, maar zeker niet ongecontroleerd hobbelend (ten onder). De kimkielen deden hun werk dus naar behoren.

Voor mijn eerste boot ben ik helemaal niet ontevreden.

www.spoor0.blogspot.com.

messing stoomlocomotieven bouwen is ook leuk.

Leuk zeg , alleen windkracht 5 ???? Ik heb geen golfje gezien, ligt zeker goed in de luwte want het water was als een spiegel.

Champagne :celebrate: :music: :bday::bday: op de vuurdoop !!

Nu verder met afbouwen en details.

groeten, Brandaris

hey allemaal,

ik ga maar weer ff een update doen.

ben aan het schuren geweest.
heb de as erin gemaakt.
staalbuis zit er nu goed.
roeren zijn er ook aan vast.

En heb een paar dingen gekocht:

een zender: fatuba 6EX 2,4 ghz
een 12 volt 4ah lood accu
vaar regelaar
Graupner speed 500E
en natuurlijk een servo (gewoon een standaard ding niks bijzonders)

ga zo de romp klaar maken voor zijn 1e laagje grondverf.

Groetjes Jacco

Laatst bewerkt door een moderator:
banckert

Hee Jacco,

Ik had even een vraagje:
Hoe maak jij de 2 'gaten' in het achterdek waterdicht??
Ik ben namelijk ook een Banckert aan het bouwen en vraag me nog steeds af hoe ik dat waterdicht moet krijgen.

Het ziet er allemaal heel goed uit!!

Michiel

Michiel, als ik even mag van Jacco ?,
Met epoxy lijm van de Hema of Stabillit van de bouwmarkt is wel duurder en veel bouwmarkten hebben het niet eens.
Je kan ook auto plamuur of polyesterplamuur nemen. werkt perfect.

groeten, Brandaris

Dankjewel brandaris,

Alleen als me motor stuk gaat kan ik er niet meer bij, of moet er ik gewoon vanuit gaan dat me motor noooit stuk gaat:cool:?

Maar in ieder geval dankjewel!!

Michiel

Michiel je hebt het over gaten in de romp? je bedoel toch bij je schroefaskoker en de roerkoningen!
Of bedoel je de gaten in het dek onder de opbouw en bij de overlopen en het achteronder? , Deze moeten toegankelijk blijven voor je onderhoud en accu's hooguit vast plakken met dubbelzijdige tape tijdens het varen om water buiten te houden.

ik heb ze gewoon dicht gemaakt met montage kit, heb het alleen nog niet getest maar dat ga ik morgen doen voordat ik hem in de lak ga zetten. (wel zo handig denk ik :p)

Brandaris:
Ik bedoel de gaten in het dek:rolleyes: Maar dubbelzijdig tape is natuurlijk wel een heel makkelijke oplossing:D Ik neem aan dat dat ook waterdicht is??

Jacco:
Dat is natuurlijk ook een oplossing:cool:

Ja hoor werkt perfect, zoek maar eens op het forum naar "Leen Boers" die heeft een Maersk supplier, en Tom Boere met zijn Baloe , daar is het dek constant onder water als hij aan het varen is en beneden blijft alles kurk droog!
Lees hier maar : de-bouw-van-de-smit-mississippi-schaal-1-25-a-3 laatste pagina's

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jacco

super hoe jij kan bouwen!!!
zijn al die metalen onderdelen bijgeleverd (b.v. de bolders) of heb je ze zelf gemaakt?

gr. David

de laatste dingetjes schuren en dan gaat hij in de grondverf :)

@Dave12: er zitten wel een aantal onderdelen bij maar echt niet alles. en zelf maken dat gaat hem niet worden. daar heb ik geen spullen voor..

Haha leen vaart alleen rustig is hoor met die mooie MM.
Voorbeeldje hoe je het dek mooi kan dichtmaken deze foto is van de MM van Leen boers

Goed gejat van internet;)

tim

het spuiten is niet gelukt, het plamuur was nog niet opgedroogd.
ik ben toen nog maar even met de opbouw bezig geweest. ik heb nog een 2 tal kiekjes genomen:

Foto0055.jpg

Foto0056.jpg

morgen ga ik voor 3 weken weg, weer lekker aan het werk :)

ik laat daarna wel wat van me horen!

Groetjes,
Jacco

ben ik weer!

weet iemand misschien een goede oplader voor een:

9,6 V 2000 mAH NiMH accu
en
pbq 4 Ah 12 volt VRLA battery.

of 1 voor allebei nog beter zelfs :)

Groeten,
jacco

ik heb nu alles, alles heb ik aangesloten.

maar toen ik de aan schakelaar aan deed begon mij motor gelijk op volle toeren te draaien en deed mijn servo niks. weet iemand misschien wat ik misschien verkeerd heb gedaan?

Groeten,
Jacco

Back