de "banckert" van BILLING BOATS

• Topicstarter Topicstarter jacco1992
  • Startdatum Startdatum
hoi jacco

voor dat je begint altijd eerst je zender aan zetten en dan pas de schakelaar na je ontvanger.

gr willem.

ik heb dat nu ook gelezen, heb dit miss de 1e keer niet gedaan. maar nu heb ik dat wel gedaan maar heb nog steeds het probleem.

mijn motor gaat ook al draaien als ik de schakelaar op mijn regelaar op uit heb staan, dit klopt volgens mij ook niet helemaal...

ik heb ook ergens gelezen dat er een ledje (groen) op de achterkant van mijn zender moet gaan branden als hij een signaal uitzend. en een rode als hij niks doet ofzo. weet waar de ledjes zitten maar heb nog niks zien branden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo kunnen we dat niet zien, Jacco een foto of schema wil wel eens helpen bij dit soort vragen !

groet, Brandaris

hoi jacco

welke zender gebruik jij?
dan kunnen wij wat makkelijker iets op zoeken of uitsluiten.

niet elke zender werk met led,s. mijn oude f14 heb een meter die uitslaat als de battery vol is.

gr willem.

ps zet er even foto,s van op.

zender: fatuba 6EX 2,4 ghz

vaar regelaar

Foto0070.jpg

Jacco , volgens mij moeten

ROOD en ZWART naar de ACCU
BLAUW en WIT naar de MOTOR

Als je hem nog niet heb opgeblazen zou hij het zo moeten doen

groeten, Brandaris

dat is helemaal correct brandaris:p

jacco als jet zo aan sluit als brandaris het zegt moet het goed werken.

wat jij nu gedaan hebt is de aansluit kabels voor de motor op de accu gezet. en das nie goe joh:D.
je tamiya steker daar moet een vrouwtje over heen als ik het goed heb met een zwarte en rode draad. rood op de plus en zwart op de min pool.

en dan zal alles het moeten doen. suczes er mee.

gr willem

kabels omgewisseld. nog steeds werkt het niet.

lampje op de ontvanger gaat wel branden. servo draaide een klein stukje toen ik het aanzette. maar toen ik met de zender probeerde te sturen gebeurde er niks. motor gaat ook niet draaien.

ik heb daar nu ook aan zitten twijfelen dus ben er ff naar gaan kijken maar mijn accu is nu leeg dus moet die eerst ff opladen. het ledje op de ontvanger was rood dus denk het niet

volgens mij zend mijn zender helemaal geen signaal uit.. in de handleiding staat dat er op de achterkant van de zender een groen lampje moet gaan branden. en als hij niet uitzend een rode ofzo iets. maar er brand er geen een.

op mijn ontvanger brand het lampje rood..

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb geprobeerd om mijn ontvanger opnieuw te linken.

heb het gedaan zoals het in de handleiding staat:
1. zender aan.
2. controleer of het lampje op de achterkant van de zender groen brand, om te zien of het RF signaal actief is. (dit is dus NIET het geval)
3. ontvanger aan.
4. druik op de ID SET knop.
5. de link is compleet, het lampje op de ontvanger word groen (blijft rood!)

staat nog een tabel met uitleg over die lampjes:
geen signaal: rood
ontvangen signaal: groen
ontvangt signaal, maar id klopt niet: knippert groen.
onherstelbare fout: rood en groen.

(dit gaat over de ontvanger)

Hallo Jacco, kloppen de kristallen wel? juiste kanalen ?zendkristal ontvangerkristal : RX en TX ?

heb je al eerder deze set gebruikt?

Oh, daar zitten geen kristallen in lees net het berichtje van Bol

mvg. Brandaris

Laatst bewerkt:
ik heb hem net nieuw gekocht, nog nooit gebruikt.

12 november heb ik hem gekocht, ik mag aannemen dat bij de nieuwe modellen dit probleem al opgelost is.

het mogelijke probleem is gevonden.

toen ik mijn zender kocht, kocht ik er 2 dagen later pas de accu erbij. omdat ik er bijna geen verstand van heb, vroeg ik naar een accu voor mijn futuba 6EX. dan verwacht je dat ze je een goede accu geven. toen ik thuis was had in hem aangesloten. dit kon maar op 1 manier! (de verkeerde manier) mijn zender werkte toen niet. ik ben terug naar de winkel gegaan, ze hebben daar gezien dat ik een verkeerde accu had en hebben mij een andere gegeven. deze is wel goed. maar omdat die vorige accu niet goed was, heb ik daardoor waarschijnlijk mijn zender gemold. ik ga dus vanmiddag maar weer even een bezoekje leveren aan de winkel.

allemaal bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Jacco

Da's nie mooi Jacco !!

ben benieuwd hoe dit afloopt?

succes

Als je een nieuwe zender koopt
En een paar dagen later de akku
Dan neem je toch je zender even mee :mrgreen:
Ben bang als dat het nu voor zijn eigen rekening komt :sleepy:
Maar ja Corrien moet ook eten hoor
en hij is toch niet duur
mvg
Frederik:D :D

ben weer terug naar de winkel gegaan, en het valt onder garantie.
heb hem als het goed is 24 december weer terug en anders word het wat later want moet de 29e weer naar het werk.. dus hoop dat het de 24e is.

nu ga ik maar weer verder met de bouw want kan er nu toch niks mee zonder zender :p

Back