De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan een vega zich nu vastketenen? Ten eerste door gebrek aan proteïnen, kunnen ze die ketting niet eens tillen, en ten tweede, die broodmagere handjes glippen zo uit die ketens....

Mogelijk enige suggesties voor de spandoeken:

De Rijn is fijn,
boten aan de lijn.

Met boten geen geflikker, red de Rijn-kikker.

Geen herrie bij onze Gerrie.

En voor 't lest: wie heeft nou mijn vest?

Laatst bewerkt:
Puf op een gekaapte pond met een illegale thee-stokerij?
Moet je toch best wat thee stoken, wil dat knallen.

Speedboten zijn helemaal verkeerd
dus
Burp met z'n cluppie rechtsomkeert!

En voor de lieden met een wat groter spandoek:

Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
Geen scheurende tweetakts
die snel over het water jagen
Noch viertakts of diesels
hun uitlaatgassen in lagen
over de groene uiterwaarden slaan.
De lucht, nu nog schoon,
zal aan het eind van de dag
in vuur en vlammen staan
De eigenaren van dat snelle spul
ziet men stromp'lend huiswaarts gaan.
De theedrinkende Gerbewoner
trekt zich terug in zijn tent en denkt:
"'t Is gedaan".

Ah, meneer MP kent z'n klassiekers... Jan van Brakel, nietwaar?

Daar heb ik nog op gevaren, de F825

Je kunt natuurlijk ook een gerucht verspreiden. Bijvoorbeeld, dat de Rijn tussen het eiland van Maurik en Eck en Wiel momenteel wordt geteisterd door een krokodillenplaag.
Zoiets zal door een weldenkend mens niet worden geloofd, maar die Burp-volgers zullen vermoedelijk allemaal bestaan uit Noord-Hollanders.......... need I say more?

Nope, Uit het gehele land, van Groningen tot aan Limburg. Zelfs enkele Belgen zijn van de partij.

Eureka ik meld gewoon bij de scharrel thee clubjes dat er een niet bio enorm milieu delict aanstaande is, twee vliegen in één klap, vega's van de camping en een protest actie bij de bootjes, beetje vast ketenen, beetje blokkeren, als het maar lang genoeg duurt. Paar arrestaties her en der en ik kon er nog wel eens lang plezier van hebben. Nu moet ik alleen als een speer van mogelijk bewijsmateriaal af. Mooi ik heb een plan!

Hoe zit het nu met dat andere plan van de Najaars MBFBMCPBBQ?

Vrijdag wordt blijkbaar weer een niet bewegen dag, koelkast maar volproppen met HJ tegen het uitdrogen. Kan ik onder tussen kijken hoe men al zwetend spandoeken gaat maken voor zaterdag.

Hoop tekst maar er staat niks, op een eventuele BBQ na.

Mogelijk enige suggesties voor de spandoeken:

De Rijn is fijn,
boten aan de lijn.

Met boten geen geflikker, red de Rijn-kikker.

Geen herrie bij onze Gerrie.

En voor 't lest: wie heeft nou mijn vest?

Vest? Heb je die nou nog niet? Zal vast wel weer boven water komen, eens.

Wat ik me trouwens afvraag; het schijnt dat de gemiddelde ger-bewoner zijn/haar thee bij voorkeur nuttigt met (yak)boter en zout. Is dat nog een beetje binnen te houden?

Jak komt hier alleen voor als in jak-kes thee bij voornamelijk de andere Ger tenten, boter is om te bakken, maar hé het is BBQ seizoen.

Het stuk Rijn zit daar toch tussen twee sluizen?

Je kunt dan toch de sluisdeuren saboteren? Wat kosten nou helemaal een paar potjes secondenlijm?

Of waarom niet even een pomp huren? Uiteraard alles achter de dijk aan de overkant lozen en een laagje van zo'n 10 cm laten staan voor de vissen, zodat je je buren niet op je dak krijgt. Als je vandaag begint moet dat vóór zaterdag zeker kunnen lukken.

Wat kosten nou helemaal een paar potjes secondenlijm?
Nou, dat kost minder dan wat het kost om het verpakkingsmateriaal van de secondelijm verantwoord af te voeren.

De gemakkelijkste en tevens goedkoopste manier is de geleidingskabel van de pont saboteren, zo dat dat bootje een beetje stuurloos naar de sluis dobbert.
Om vervolgens daar geheel per ongeluk tegen de sluis te beuken.

Ik kan je nu al op een briefje geven dat bij een dergelijk gebeuren, het hele weekend er geen bootje meer door de sluis komt.

Mmm warm weer dus de vega's doen niks, net als de rest hier. Ben begonnen met indrinken voor morgen lukt aardig, van Leffe triple naar HJ wat wijn en helaas bij de eigenaar nog de nodige hinneken. Nu weer aan de HJ, wat whisky voor het slapen en morgen maar overleven.

Enige hoop is dat het opgevoerde Tupperware clubje ook de borrel heeft gevonden, zijn ze wat mat morgen, we zullen zien.

Overigens erg stil hier, als iedereen dan op het terras zit en naar korte rokjes zit te staren, maak dan foto's op z'n minst. (Nee Harm niet speciaal zoeken naar plaatjes).

Overigens de rokjes mogen niet te kort, er wordt gecontroleerd
image.jpg

En............zijn ze langs geweest? Veel herrie? Hoeveel zijn er gezonken?

Of lag je nog na te denken en heb je er niks van mee gekregen?

Nou, een uur in de regen gestaan, en dan de parade van een serie, ja hoe zal ik het zeggen, redelijk snelle dingen, waarvan ik er van geen één een model zou willen.... Met andere woorden een zootje, sinds ik weet wat ze verbruiken, euri slurpende, strijkijzers. Ja het aparte is dat het er veel tegelijk zijn.

Ik had verwacht dat Burpmans een mooie formatie had bedacht voor een foto, maar het was iedere gek voor zichzelf, verklaarbaar natuurlijk.

Zal morgen eens de foto's van de camera halen.

Laatst bewerkt:
Hmmmmm.... proef ik hier enige rivaliteit t.o.v. de overige krijgsmacht onderdelen?

Groet, Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back