Hoi,
Jouw vraag op de onderste regel doet toch anders vermoeden....
Mvrgrt, Max
Zoals ik vaker opgemerkt heb:
"Assumptions are the mother of all fuckups..."
Een voorbeeld? (Zal Puffin wel aanspreken, denk ik)
"Ik drink geen vermouth als ik vermoed dat ik nog ver moet."
Ga dat eens héél snel uitspreken in gezelschap.
Wedden dat men veronderstelt (om het woord "vermoeden" maar even niet te gebruiken) dat je niet goed bij je hoofd bent? Of toeterlampion?
Hetgeen absoluut niet het geval hoeft te zijn, maar ik kan me beide veronderstellingen van de omstanders best voorstellen als het om jou gaat.
Ook al is de "40-dagentijd" (in katholiek Nederland ook wel aangeduid als "vastentijd" of "de vasten") aangebroken: je woont tenslotte onder de grote riolen en vastentijd of niet, met de huidige secularisatie heeft men daar Bigbah aan. Het simpele feit dat je "toeterlampion" bent, is dus ook nu mogelijk. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat alle kroegen in zuidelijk Nederland nu plotseling 40 dagen (de zondag tellen we niet mee) gesloten zijn. Ik ken Marco Kroon een beetje en nee, zijn kroeg is niét dicht.
Het feit dat niet goed bij je hoofd bent is evident duidelijk: anders had je je wel wat beschaafder gedragen en was je nu, net als Puffin, liefdevol opgenomen in de Berg-community. Waarschijnlijk als asbakjes-afwasser-derde-klasse in de Wok-inn, maar goed, je moet érgens beginnen.
Maar nee hoor... meneer begon meteen hoog van de toren te blazen, reed vervolgens een aantal keren verkeerd, en zoekt nog steeds de juiste Berg om aan de voet ervan te gaan creperen, pardon kamperen.
Dát, m'n beste, is luid en duidelijk bewijs dat, ik zal het netjes formuleren, je linker en je rechter hersenhelft een seminar "communicatie" goed zouden kunnen gebruiken.
Om die conclusie verder wetenschappelijk te onderbouwen, zou het gewenst zijn om de hulp in te roepen van een ziele(n)knijper, maar dat gaat Jan weet iets te ver.
Bigbah gebeurd, oftewel, zoals de Amerikanen zo treffend zeggen:
"Shit happens".