De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het arme kind kan geen vrij krijgen en kan dus niet mee. De zoon zal dus wel steeds whatsappend op de lange latten voorbij komen stuiven aan het terrasje, waarboven de webcam is gemonteerd en waarop pa zich ophoudt.

Oei, dat is ernstig.

Wat je kunt doen is spiekbriefjes in je handschoen stoppen met daarop teksten als 'je bent aan het skiën' en 'je moet naar beneden, niet naar boven'. Uiteraard moet je dan ook op de buitenkant van je handschoen een papiertje plakken met 'kijk binnenin', want in jouw toestand kom je daar dan natuurlijk niet zomaar op.

Maar wat als hij al beneden is ? Dan werkt zo`n briefje natuurlijk niet.
Gaat ie daar straks een gat staan graven met alle risico`s van dien.

Oei, dat is ernstig.

Wat je kunt doen is spiekbriefjes in je handschoen stoppen met daarop teksten als 'je bent aan het skiën' en 'je moet naar beneden, niet naar boven'. Uiteraard moet je dan ook op de buitenkant van je handschoen een papiertje plakken met 'kijk binnenin', want in jouw toestand kom je daar dan natuurlijk niet zomaar op.

Gaat niet werken... Vriend Hobbyist gaat natuurlijk nevernooitnie(t) tijdens de wintersport een handschoen uitdoen om binnenin te kijken.
Het is Wintersport, dus koud. Zeer zeker aan je jatten.

Bovendien: Hobbyist en sport....?????

Bovendien: Hobbyist en sport....?????
Ja modelvliegsport.
De Duitsers hebben er een mooi woord voor.
Je mag gerust een keer mee als loopjongen om een modelvliegtuigje na het absaufen op te halen uit het dal.
Waarna het natuurlijk wel de bedoeling is om het, zij het al dan niet als bouwpakketje weer op de top af te leveren.

Kijk eens, als je aan het skiën bent ga je natuurlijk niet aan modelvliegsport doen. Het is tenslotte geen schansspringen en met jouw model kan daar nooit iets goed van komen.

Dat doet me denken aan dat ene foutje, dat ik ooit heb gemaakt in mijn overmoedige jaren (die enkele tientallen jaren hebben geduurd, maar dat terzijde). Ik zag mijn zoon en overige jeugd op allerlei geschikte en ongeschikte plaatsen springen op die lange latten. Dat zag er niet alleen spectaculair uit, maar volgens mij was dat ook zo. Nu ben je net zo jong als je je voelt, dus ik was er van overtuigd, dat ik dat ook wel kon.

Op de familieroute (het is daar weliswaar een stukje rode piste) loopt er onder de sneeuw een weg dwars over. Je hebt daardoor een kuil van pak 'm beet een halve meter diep, dus ik dacht: daar ga ik het ook eens proberen, daar kan ik me geen buil aan vallen. En inderdaad, dat klopte en het werd geen buil.

Ik ging dus koelbloedig, zonder een bochtje te maken op de kuil af, dook er in en zette af. Nu zou een schansspringer beslist jaloers zijn geweest als 't ie mijn stijl had gezien bij het verlaten van de kuil. Echt hartstikke mooi gestrekt en bijna horizontaal boven de sneeuw. Het probleem was alleen, dat mijn ski's hadden besloten, dat ik die mooie sprong maar in m'n eentje moest maken. Die stonden dus nog in de kuil, maar voordat ik dat in de gaten had lag ik al op m'n platte bakkes. Nou, ik kan je vertellen, dat het niet fijn is om met een paar gekneusde ribben de rest van de vakantie door te brengen.

Laatst bewerkt:
De zoon zal dus wel steeds whatsappend op de lange latten voorbij komen stuiven aan het terrasje, waarboven de webcam is gemonteerd en waarop pa zich ophoudt.

Dus jou zoon zn vader zit straks op der webcam met de pseudo identiteit van het duifje?

Dit is viseel moeilijk voor te stellen..

Niek, ga jij eerst eens je roes uitslapen, wat is dit nou voor een posting?

Allereerst hangt de webcam zo'n 5 meter hoog, dus je ziet mij echt niet daarop zitten. Ten tweede is het niet 'der Webcam', maar 'die Webcam'. Tenslotte zit ik daar niet met een identiteit, dus ook niet met een pseudo identiteit. Vermoedelijk wél met een Obstler of - als ik het koud heb - met een Glühwein.

Enne Niek, hoe gaat het met de struisvogels? Daar horen we of zien we weinig van. Het wordt toch wel eens tijd, dat de grillappies en/of wokstukkies worden aangeleverd.

Echt hartstikke mooi gestrekt en bijna horizontaal boven de sneeuw. Het probleem was alleen, dat mijn ski's hadden besloten, dat ik die mooie sprong maar in m'n eentje moest maken. Die stonden dus nog in de kuil, maar voordat ik dat in de gaten had lag ik al op m'n platte bakkes. Nou, ik kan je vertellen, dat het niet fijn is om met een paar gekneusde ribben de rest van de vakantie door te brengen.
Tja een goed voorbeeld doet volgen.
Wie nu de eerste was, Eddy the Eagle of Jan met zijn vliegkunsten?
De buckelpiste heeft ook ergens zijn ontstaan aan te danken.

Laatst bewerkt:
Kijk, wit spul! Zo te zien 2 cm, dus nog zo'n 8 nodig. Volgende week dus goed opletten of je iemand ziet in een paars ski-jack en een paarse muts op, die steeds in vloeiende slow motion stijl een bocht of 5 neemt en dan leunend op de stokken staat uit te hijgen. Mogelijk wordt er dan ook even gezwaaid.

image.cgi

Kleed je warm aan Jan.
Voor je het weet, wordt het daar nog eens koud en gaat het ook nog eens sneeuwen.

En let ook een beetje op Deesel en de nany.
funny-dog-snowman-shape-cool.jpg

Met een beetje imagebuilding is weinig mis, maar overdrijven behoeft nu ook weer niet.

Verhips, in posting #8694 wordt de webcam continu ververst en in de posting hierboven is de foto van Deesel niet aanwezig, terwijl ik 'm in de mail wél heb. Er gebeuren hier vreemde dingen!

We hebben toch ook onze eigen Berg webcam met alles wat we niet willen filter software...

DeBerg webcam.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back