De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoor geen rare dingen hoor. Roel met wat muzikale begeleiding, Jan die na een hapje in de Wok-Inn vrolijk een deuntje mee komt neurieen:celebrate:

Heb jij Jan wel eens horen zingen? Enig idee hoe we de *lifanten wegjagen als Roel het weer eens in zijn hoofd heeft gehaald om de vlieger ten gehore te brengen?

Om van de wegrennende kamelen maar niet te spreken, als deze nog in de buurt van De Berg komen.

*er over denkt om een frietkot te openen op De Berg*

Blijf dromen.

Bij nader inzien laat ik die frietkot maar zitten. Een Nederlandstalig karaokecafe lijkt me dan wel weer leuk. En dan naast de Wok-In .......

Droom lekker verder.

Roel met wat muzikale begeleiding

Er wordt niet erg best gelezen, hè? Wat heb ik nu net op de vorige bladzijde geschreven? Nounounou nou?

Laat ik het nog maar eens een keer schrijven, want blijkbaar hebben de slechtlezers het nog steeds niet door: om je hier op de MBF-Berg te kunnen vestigen zul je eerst de inbergeringscursus met goed gevolg moeten doorlopen. Daarvoor dien je onze roemrijke geschiedenis te bestuderen vanaf blz. 20 van het eerste deel van dit epos. Vervolgens wordt daarna het examen afgenomen door Botter, die tijdelijk niet beschikbaar is. Het kan dus wel even duren voordat we te horen krijgen of het allemaal is gelukt. Vervolgens kun je dan één van opengevallen vacatures gaan vervullen. Dat is momenteel nog steeds de functie van schoffelaar-3e-klas, waarvoor je je dient te vervoegen bij Davy. Ook deze is tijdelijk niet beschikbaar.

Een andere mogelijkheid is, dat je bijzondere talenten hebt, die we hier goed kunnen gebruiken. Daar behoort bijvoorbeeld ongevraagd en nodeloos komen zwaaien niet toe. Ook het blèren van 'big city' is nu niet echt een talent, waar we hier op de MBF-Berg op zitten te wachten. Bovendien verdraagt Deesel geen dronkemans gelal. Dat heeft op hem het zelfde effect als het noemen van de naam 'Arjan'.

Bahbahbahbah bah. Wat een misselijke vriendjespolitiek. Mijnheer Burpmans mag op de meest ernstige manier offtopic gaan en dat blijft gewoon staan.

Kijk eens, dat het bericht van hobbyist is verwijderd vind ik prima. Moet-ie zich er als buitenberger maar niet tegenaan bemoeien, al had-ie natuurlijk wel 100% gelijk. Als je echter op een vriendelijke, voorkomende manier het beheer er op wijst, dat er ontoelaatbare postings (*) worden geplaatst mag je toch verwachten, dat er iets positiefs mee wordt gedaan.

Ik denk dat de betreffende mod met een onbevooroordeeld oog heeft gekeken naar de postings en juist heeft gehandeld. Dat dit niet geheel conform uw standaard is kan ik helaas niets aan doen. De betreffende mod heeft in korte tijd echter al veel geleerd en hanteert de regels van offtopic posten uitmuntend.

*verder BIG CITY lalt*

Opschepper!

met een onbevooroordeeld oog
Tuuuuurlijk.

Dat dit niet geheel conform uw standaard is kan ik helaas niets aan doen
De MBF-Berg heeft inderdaad zijn eigen standaard. Deze kan als voorbeeld dienen voor het hele buitenbergse. Het wordt zeer op prijs gesteld als buitenbergse moderatoren en overig hier rondzwalkend volk zich hieraan conformeren of - liever nog - zich in het geheel niet bemoeien met de MBFB-zaken en er alleen maar van proberen te leren. Zwaaien zullen we trouwens oogluikend blijven toestaan, maar dit terzijde.

De betreffende mod heeft in korte tijd echter al veel geleerd
Belgenmoppen s.v.p. in het moppentopic.

hanteert de regels van offtopic posten uitmuntend
Hier op de MBF-Berg? Daggutnie! Tenzij je het plegen van subversieve activiteiten daartoe rekent. Even een opsomming: heeft hier in het verleden zonder vergunning een Belgisch frietkot proberen te exploiteren. Was toen ook van plan een huis voor een bepaald soort dames te openen. Heeft ook nog recent plannen gehad om de zaak hier op te blazen. En dan het ergste van alles: heeft meermalen geprobeerd aan ons dat Maaswater, dat ze J*piler noemen, op te dringen.

*verder BIG CITY lalt*

mly0582l.jpg

Hier moet ik je gelijk in geven.

Kijk, zo begint het! De eerste stap. Als je eenmaal de leeftijd der wijzen heb bereikt zal het voortschrijdend inzicht je hebben geleerd, dat je me niet alleen hierin gelijk moet geven.

Ik zou me niet te snel rijk rekenen als ik jou was. Het feit dat ik je gelijk gaf over dat z**k bier wil niet zeggen dat ik het ook meteen roerend met je eens ben over de overige punten. Sterker nog, ik geloof nu nog meer in mijn overige stellingen. En ik ben geen opschepper, wel overtuigd van eigen kunnen, maar dit terzijde.

Laat ik het nog maar eens een keer schrijven, want blijkbaar hebben de slechtlezers het nog steeds niet door: om je hier op de MBF-Berg te kunnen vestigen zul je eerst de inbergeringscursus met goed gevolg moeten doorlopen. Daarvoor dien je onze roemrijke geschiedenis te bestuderen vanaf blz. 20 van het eerste deel van dit epos. Vervolgens wordt daarna het examen afgenomen door Botter, die tijdelijk niet beschikbaar is. Het kan dus wel even duren voordat we te horen krijgen of het allemaal is gelukt..

ff snel instappen is er niet bij dus

inp1.gif

Over off-topic gesproken,
Bovendien verdraagt Deesel geen dronkemans gelal. Dat heeft op hem het zelfde effect als het noemen van de naam 'Arjan'.
Wat probeer je ons hier nu eigenlijk duidelijk te maken? Ik haat raadseltjes. Die rottige Sudoku dingen vind ik nog veel erger maar dat is ook weer een beetje off-topic dus daar zal ik niet op door gaan.
Terug naar die rothond van jou.
Misschien verdraagt hij geen dronkemans gelal, Jan de Wandelaar daarentegen verdraagt hij duidelijk beter dan Spa Reine. En het noemen van mijn naam prikkelt inderdaad direct zijn speekselklieren, terwijl hij dan ook nog eens uiterst vriendelijk naar me kwispelt.
Echte hondenliefde.

(accoord, zodra hij de fles heeft bemachtigd vliegt hij me naar de keel als ik in de buurt kom maar dat horen honden te doen, eigendom beschermen, dus dat zegt niks over mij)

Over off-topic gesproken,

(accoord, zodra hij de fles heeft bemachtigd vliegt hij me naar de keel als ik in de buurt kom maar dat horen honden te doen, eigendom beschermen, dus dat zegt niks over mij)

Klopt... Je geeft dus hierbij toe dat je een fles van Jan jat, dat Deezel de fles in kwestie op een listige manier weer terugveroverd en jou vervolgens (terecht) aanvalt. Dat 'ie dat niet eerder doet is alleen maar om de fles (en de inhoud) te beschermen. Het feit dat Deezel daarna zich een deel van de inhoud toe-eigend, is waarschijnlijk een overeenkomst tussen Jan en Deezel...
Een soort symbiose dus.

Wat probeer je ons hier nu eigenlijk duidelijk te maken?

Ben jij wel eens in een karaoke café geweest? Vermoedelijk niet. HOU DAT ZO!

Probeer ook de lieden, die zich na het bezoek aan zo'n café huiswaarts begeven te ontlopen. Ze zijn dan nog helemaal in de stemming en aangezien je van dat karaoke-gebrom/gebrul/geblèr een droge strot krijgt hebben ze zich ook behoorlijk vol laten lopen. Op de route huiswaarts proberen ze dan nog even te herhalen wat ze zo vre-se-lijk leuk vonden en tja, als ze dan vanuit het buitenbergse hier langs komen weet Deesel ze akelig snel stil te krijgen.

ja ja , bla bla

Quatsch,
Faulheit ist des Teufels Kopfkissen! Zoek maar op.
De grasbeheerder(Davy) ligt al maanden te slapen, de veiligheidsman(Roel) houd zich alleen maar bezig met woordspelletjes, de radioman(Jan) geeft er in ieder geval blijk van gewoon door te gaan in zijn schuurtje, maar dat terzijde!
Ondertussen worden allerlei bezoekers-figuren om het minste "afgebrand".
Goed bezig!

And now something completely different:

coverAOWboek(2).jpg

Look left! Need I say more? Nownownow now?

Overigens wordt deze leeftijd hier op de MBF-Berg opgetrokken tot 70 jaar, met uitzondering van de zware beroepen (die wij hier niet hebben).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back