De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
visie, knuppels in ...hok en ander zaken

Natuurlijk van harte GEfeliCITEERD, en dat je nog lang "scherpzinnige" commentaren moge geven....:D

Laatst bewerkt:
:music:
Hoera, hoera, hoera!
ROEL IS JARIG!

:new-bday:

Vanavond, gewone tijd in de Wok-in?

Maak d'r een mooie dag van Roel!

Wim

Roel:

images

DIENSTMEDEDELING:

Vanwege de ook op de Berg heersende economische crisis is er vanavond slechts één drankje op kosten van het MBFB-management. Alleen Roel mag zich kosteloos laten vollopen (maar dit zal wel op bezwaren stuiten van Hanja).

Heren, dank voor de goede wensen.

Het "vollopen" is geschiedt (van bezwaren van mijn echtgenote trek ik mij over het algemeen niet zo veel aan) echter helaas niet op onze Berg.
Vandaag gezellig met een deel van mijn familie naar dierenpark Amersfoort geweest. Even de (part-time) werkplek van dochterlief bekijken en tevens wat achterneefjes en -nichtjes onderwezen over "alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit".
Warm, maar bijzonder gezellig.
Daarna nog even naar een vergadering van de buurtbusvereniging geweest, aangezien de Provincie Overijssel wat van ons wilde.
Aan het einde der vergadering werd ook daar het glas geheven op mijn gezondheid, dus ook dat was gezellig.
Nu even alle verjaardagmail checken en beantwoorden.
Het wordt een latertje vannacht, vrees ik....

van harte nog, beetje laat maar was op vacansie in la france

lekker een weekje zonder bonen en aardappels al kwamen de mosselen na een week me strot uit

maar allee de caravan met versterkte vering heeft de wijn voorraad voor 2012 weer thuisgebracht (sorry aldi)evenals een kuub strandzand voor de napret

ook nog een soort cavia meegesmokkeld, roze met spikkels "" dollartekens"" dacht eerst dat it een soort reuzemuis was

van de week maar weer eens vliegen...

@Stevo:
je had zeker al een paar cava's op toen je het bericht van Alfred las?

Probeer toch eens Jagermeister... maar dan wel zodanig gekoeld dat ze als stroop uit de fles komt. Met ijskristallen in je glas... Heerlijk!
-25 graden Celsius of kouder dus.

de zomer is weer voorbij de koeien in de stal de plofkip in de ban dat wordt het hele jaar eieren eten
misschien smaken ze beter bij -25 met hopen majo en ketsyup en anders schakelen we over op jagermeister

ga me hobby weer oppakken

De koeien lopen hier nog vrolijk in de wei hoor... Zullen wel weer die watjes van koeien in het westen zijn die al SEPTEMBER (hahahaha) de stal induiken...

Desalniettemin, heren aandacvht graag:
WOM IS JARIG!
Ik roep u op tot een geestdriftig HOERA en HIEPHIEP!

Maak er weer een fotogeniek jaar van, Wim!

Verder actueel nieuws:
Het partijbestuur laat Groen Links liggen.
Einde actueel nieuws

Dank, dank, dank Roel!

Ik wil het nieuws graag aanvullen met het volgende:
"Vanavond, bekende plaats, bekende tijd!"

(Mocht je dit niet begrijpen raad ik je aan deze verhandeling door te lezen vanaf pagina 20. Ben je daarmee klaar kun je aansluitend deze draad doorlezen tot dit punt. Snap je het dan nog niet, dan adviseer ik je aan deze draad niet meer te bezoeken.)

Wim

Wim: van harte!
band.gif

@Dhr. van Essen,
Mag ik u namens de Zuid-Hollandse koe - en die van de gemeente Midden-Delfland in het bijzonder - vriendelijk verzoeken uw nodeloze en misplaatste denigrerende opmerkingen t.a.v. voornoemde huisdieren achterwege te laten? Als er ergens stoere koeien rondlopen is het wel hier in de cittaslow hoofdstad van Nederland. Altijd de uier vol, altijd de blik gericht op de volgende grasspriet en altijd de bilpartij mals gehouden voor de laatste dienst, die ze de mensheid kunnen bewijzen (echt meer dan voortreffelijk om te wokken). En dan uitgemaakt worden voor watje? Met name Clara 32 van Parallelweg 17 is danig van slag door zo'n rotopmerking.

Kijk, dat er boeren zijn, die vanwege volkomen onduidelijke redenen de koeien nu al op stal zetten, zal wel waar zijn. Ik ben ze hier echter nog niet tegengekomen, dus ik vraag me af waar dhr. A. Los eigenlijk gevestigd is :confused:? Eigenlijk vraag ik me nog meer af hoe 't ie het in z'n hoofd kan halen om die lieve dieren nu al 'op stal' te zetten, maar dat terzijde.

@Dhr. van Essen,
Mag ik u namens de Zuid-Hollandse koe - en die van de gemeente Midden-Delfland in het bijzonder - vriendelijk verzoeken uw nodeloze en misplaatste denigrerende opmerkingen t.a.v. voornoemde huisdieren achterwege te laten?
Beste Jan. Ja, dat mag je. Niet dat ik iets met het vriendelijke verzoek doe, maar dat terzijde.
Als er ergens stoere koeien rondlopen is het wel hier in de cittaslow hoofdstad van Nederland. Altijd de uier vol, altijd de blik gericht op de volgende grasspriet en altijd de bilpartij mals gehouden voor de laatste dienst, die ze de mensheid kunnen bewijzen (echt meer dan voortreffelijk om te wokken). En dan uitgemaakt worden voor watje? Met name Clara 32 van Parallelweg 17 is danig van slag door zo'n rotopmerking.
Aangezien Clara 32 van slag is, zal ze voor het melkquotum van Parallelweg 17 weinig betekenis meer hebben; ik stel dan ook voor haar bilpartij vanavond op haar merites te beoordelen... Voor Burp met pittige saus, voor mij met ketjap en wat jij eroverheen gooit mag je helemaal zelf weten. Clara 32 zal het op dat moment waarschijnlijk aan haar voornoemde bilpartij roesten.

Kijk, dat er boeren zijn, die vanwege volkomen onduidelijke redenen de koeien nu al op stal zetten, zal wel waar zijn. Ik ben ze hier echter nog niet tegengekomen,
Dat is een kwestie van vaker je neus buiten je soldeer-atelier laten zien. Kort geleden maakte ik een rondvlucht in een DC-3 boven Rotterdam en Midden Delfland en wat zag ik op de weilanden? Niks, nada, noppes als het om koeien gaat.

dus ik vraag me af waar dhr. A. Los eigenlijk gevestigd is :confused:? Eigenlijk vraag ik me nog meer af hoe 't ie het in z'n hoofd kan halen om die lieve dieren nu al 'op stal' te zetten, maar dat terzijde.
Zoals ik al zei: watjes. Zowel de boeren als de koeien. De boeren omdat ze het wellicht koud zouden krijgen als ze na 01-09-12 de koeien op stal jagen, de koeien omdat ze niet anders gewend zijn.

Bahbahbah en nog eens bah. Was gevoelloos en gespeend van enig medeleven met een excellente vertegenwoordigster van het ras Holstein-Friesian (EX94 was haar laatste puntenklassering en da's niet mis). Clara 32 van Parallelweg 17 is vier jaar en in de bloei van haar leven. Dat ze nu even in een dip zit wil nog niet zeggen, dat ze dan maar meteen naar de slager moet. Kom op, zeg! Nee, haar ferme boe-geroep mag hier nog vele jaren over de landerijen schallen en haar bovengemiddelde produktie van 9000 liter melk op jaarbasis zal de zakken van de bijbehorende agrariër nog wel een tijdje mogen spekken.

Overigens is het natuurlijk een uitermate slecht plan om hier voor het vertier met één of ander aftands vliegend tuig brandstofdampen uit te komen braken over het prachtige weidelandschap van Midden-Delfland. Doen wij ons uiterste best om het hier groen te houden (links of rechts maakt ons niet uit), komt een ander, die hier helemaal niet hoeft te zijn, even nodeloos rondwalmen. Zinloos gewalm zullen we maar zeggen. Dat je daarbij geen enkele koe hebt bespeurd is natuurlijk je eigen schuld. Allereerst zie je ze hier natuurlijk niet vliegen. Daar zijn ze nu eenmaal niet voor gebouwd. Als je koeien wil zien moet je dus naar beneden kijken als je in zo'n herriemakend en stankverspreidend vliegend geval zit. Voorts moet dan het correcte produkt van HansAnders/Pearl/Specsavers/* boven op de neus gedragen worden en moet je natuurlijk ook je ogen open doen. Nu is dat gevlieg best wel slaapverwekkend, zeker voor de iets minder jeugdige passagier, maar daaraan moet je je natuurlijk niet overgeven als je wat wil zien.
Ik snap trouwens al helemaal niet, waarom je hier vliegend rond komt kijken. Houd gewoon beide benen aan de grond of gebruik de fiets. Da's stukken gezonder en je ziet veeeel meer.

* Vul zelf het correcte antwoord in.

Als je echt de melk productie wil laten dalen dan moet je bovengenoemde vooral laten fietsen al daar. Bovendien mocht er een hamburger op vier poten gezien worden, ruik je 'm ook, dat is niet erg mits ie op de grill ligt, zoniet dan is er ver boven vliegen de beste optie, buiten er helemaal niet komen maar dat terzijde. En wat moet je met melk? verdunnen met gedistileerd kan, maar is meestal niet te drinken en zonde van de toevoeging.

Bahbahbah en nog eens bah. Was gevoelloos en gespeend van enig medeleven...
Klopt. Medeleven is emotie. En emotie kun je uitschakelen.

... met een excellente vertegenwoordigster van het ras Holstein-Friesian (EX94 was haar laatste puntenklassering en da's niet mis). Clara 32 van Parallelweg 17 is vier jaar en in de bloei van haar leven. Dat ze nu even in een dip zit wil nog niet zeggen, dat ze dan maar meteen naar de slager moet. Kom op, zeg! Nee, haar ferme boe-geroep mag hier nog vele jaren over de landerijen schallen en haar bovengemiddelde produktie van 9000 liter melk op jaarbasis zal de zakken van de bijbehorende agrariër nog wel een tijdje mogen spekken.
"Boe" roepen doe je maar op de tribune van een willekeurige voetbalclub naar keuze. Niet over de weilanden. Daar hoort serene rust te heersen. Koeien in weilanden vind ik prima, maar ze moeten wel hun klep houden en gewoon (her-)kauwen. En 9.000 liter melk per jaar in de zakken van de bijhorende agrarier:confused: Dat zullen dan flinke zakken zijn!

Overigens is het natuurlijk een uitermate slecht plan om hier voor het vertier met één of ander aftands vliegend tuig brandstofdampen uit te komen braken over het prachtige weidelandschap van Midden-Delfland. Doen wij ons uiterste best om het hier groen te houden (links of rechts maakt ons niet uit), komt een ander, die hier helemaal niet hoeft te zijn, even nodeloos rondwalmen. Zinloos gewalm zullen we maar zeggen. Dat je daarbij geen enkele koe hebt bespeurd is natuurlijk je eigen schuld. Allereerst zie je ze hier natuurlijk niet vliegen. Daar zijn ze nu eenmaal niet voor gebouwd. Als je koeien wil zien moet je dus naar beneden kijken als je in zo'n herriemakend en stankverspreidend vliegend geval zit. Voorts moet dan het correcte produkt van HansAnders/Pearl/Specsavers/* boven op de neus gedragen worden en moet je natuurlijk ook je ogen open doen. Nu is dat gevlieg best wel slaapverwekkend, zeker voor de iets minder jeugdige passagier, maar daaraan moet je je natuurlijk niet overgeven als je wat wil zien.
Ik snap trouwens al helemaal niet, waarom je hier vliegend rond komt kijken. Houd gewoon beide benen aan de grond of gebruik de fiets. Da's stukken gezonder en je ziet veeeel meer.

Vliegen in die DC-3 was een uitermate goed plan. Heeft overigens behoorlijk geholpen om de luchtvervuiling boven Midden Delftland enigszins te bestrijden. Een signifikant deel van de smerige aromatische koolwaterstoffen die daar in de lucht hingen, verdwenen in de inlaten van de machtige stermotoren van de DC-3, werden daar verbrand en kwamen er als bijzonder onschuldige roetdeeltjes weer uit. Dus.
En wellicht ten overvloede: ik heb mijn benen in de loop der jaren meer dan genoeg gebruikt. Meestal lopend en een deel fietsend. Vandaar dat ik nog bijzonder gezond ben voor mijn leeftijd.

...En emotie kun je uitschakelen.
Misschien, dat jij dat kunt, maarre ikke nie(t).

"Boe" roepen doe je maar op de tribune van een willekeurige voetbalclub naar keuze.
Naar ik mij heb laten informeren is dat uit de mode. Ook het 'hi ha hondensnikkel' en het refereren aan het beroep van de moeder van de scheids schijnen ze tegenwoordig niet meer leuk te vinden. Je moet tegenwoordig blijkbaar verwijzen naar de veronderstelde etnische achtergrond van de tegenpartij en uiteraard elkaar nare ziekten toewensen. Dat is de juiste sportbeleving.

Niet over de weilanden. Daar hoort serene rust te heersen.
Nou, hier niet hoor! Onze weidedieren mogen gewoon hun ge-boe, ge-bè, ge-kievie, ge-utto, ge-snater of ander ge-luid ten gehore brengen. Het zou ook wat moois worden als je overal iemand moet neerzetten om te roepen "koppen dicht, hier moet serene rust heersen".

Koeien in weilanden vind ik prima,
Ik ook!

Heeft overigens behoorlijk geholpen om de luchtvervuiling boven Midden Delftland enigszins te bestrijden.
Je weet zeker, dat je boven Midden-Delfland (mét koppelstreepje en zónder t) hebt gevlogen? Wij wonen hier ín vogelvlucht zo'n 10 km van de kust en onder de rook van het Westland. Zoals iedereen weet zijn tuinders uitermate milieubewuste ondernemers, die uitsluitend voor schone rook zorgen. Onze lucht is dus voor Nederlandse begrippen best wel aardig te noemen. Er wordt wel eens door boze tongen beweerd, dat wij hier ook onder de rook van de eerste en tweede Maasvlakte, Pernis, Den Haag, Rotterdam en nog wat buitengebieden leven, maar dat zijn smerige leugens. De rook, die daar vandaan komt, waait de Nederlandse binnenlanden in en daar hebben wij geen last van.

En wellicht ten overvloede: ik heb mijn benen in de loop der jaren meer dan genoeg gebruikt. Meestal lopend en een deel fietsend.
Ja, en :confused:?

Vandaar dat ik nog bijzonder gezond ben voor mijn leeftijd.
Houden zo! Een goede gezondheid is je kostbaarste bezit.

Misschien, dat jij dat kunt, maarre ikke nie(t).
Dat had ik gemerkt. Daar zijn overigens pilletjes voor.

Naar ik mij heb laten informeren is dat uit de mode. Ook het 'hi ha hondensnikkel' en het refereren aan het beroep van de moeder van de scheids schijnen ze tegenwoordig niet meer leuk te vinden. Je moet tegenwoordig blijkbaar verwijzen naar de veronderstelde etnische achtergrond van de tegenpartij en uiteraard elkaar nare ziekten toewensen. Dat is de juiste sportbeleving.
Kun je nagaan hoe lang ik al niet meer op een voetbalveld ben geweest. Ik wil dat, bovenstaand lezende, graag zo houden.

Nou, hier niet hoor! Onze weidedieren mogen gewoon hun ge-boe, ge-bè, ge-kievie, ge-utto, ge-snater of ander ge-luid ten gehore brengen. Het zou ook wat moois worden als je overal iemand moet neerzetten om te roepen "koppen dicht, hier moet serene rust heersen".
Weer een bewijs dat het in het westen des lands een ongeregeld zootje is.

Je weet zeker, dat je boven Midden-Delfland (mét koppelstreepje en zónder t) hebt gevlogen? Wij wonen hier ín vogelvlucht zo'n 10 km van de kust en onder de rook van het Westland. Zoals iedereen weet zijn tuinders uitermate milieubewuste ondernemers, die uitsluitend voor schone rook zorgen. Onze lucht is dus voor Nederlandse begrippen best wel aardig te noemen. Er wordt wel eens door boze tongen beweerd, dat wij hier ook onder de rook van de eerste en tweede Maasvlakte, Pernis, Den Haag, Rotterdam en nog wat buitengebieden leven, maar dat zijn smerige leugens. De rook, die daar vandaan komt, waait de Nederlandse binnenlanden in en daar hebben wij geen last van.

Ja, dat weet ik zeker. Tevens weet ik zeker dat boven zowel Midden-Delfland (Wat wordt daar overigens gedolven??) alsmede boven het Westland (zonder koppelstreepje, maar wel weer met een t.... Raar volk!) de lucht uitermate smerig is. Op 400 voet zie ze gewoon een bruine walm hangen. En of tuinders inderdaad die "uitermate milieubewuste ondernemers" zijn, waag ik ernstig te betwijfelen. Uit diverse schoonstenen van kas-complexen kwam een rook die in Pernis niet zou misstaan.

Tevens weet ik zeker dat boven zowel Midden-Delfland (Wat wordt daar overigens gedolven??)
Niets. Ze zijn alleen na meer dan 50 jaar gesteggel de A4 aan het doortrekken van Delft naar Schiedam. Deze wordt dan - weliswaar verdiept -dwars door de drie weilanden aangelegd, die het gebied breed is en gaat er straks voor zorgen, dat de files een stukkie verderop ontstaan.

.... Raar volk!)
Yup, stug, hardwerkend en sympathiek. De ruggegraat van de Nederlandse economie.

Op 400 voet zie ze gewoon een bruine walm hangen.
Je wil dus beweren, dat ze de toiletten van zo'n DC3 gewoon boven ons hoofd legen? Of heeft deze "constatering" weer te maken met het ontbreken van het juiste produkt van HansAnders/Pearl/Specsavers/* op de neus. Waren het niet gewoon zondoorschoten wolken in het avondzwerk?

* vul zelf het correcte antwoord in

kas-complexen
:teacher: Zoiets noem je warenhuizen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back