De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
DIENSTMEDEDELING

funny-street-signs-24.jpg

GELDT VOOR HET GEHELE MBF-BERGGEBIED

Geweldig lied, sterke tekst. Weer wat geleerd: it's a koko fruit of the koko tree from het kokopalm family.

Gelukkig dat die Monty Python knakkers dat nog niet wisten bij het maken van "The holy grail". Dan hadden we de discussie moeten missen of kokosnoten trekken en of een Europese zwaluw (geen Afrikaanse) een kokosnoot kan dragen of dat ze dat misschien met z'n tweeën zouden kunnen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat de vraag of kokosnoten "trekken" louter en alleen een academische is. Kortom: Iets voor (semi-) geleerden, die hieraan tijd besteden om te voorkomen dat hun echtgenote hen dwingt om in de tuin te gaan werken / de auto te wassen / of iets anders nuttigs uit te voeren waarmee ze hun handen smerig maken.

Wellicht interessant, maar absoluut geen toegevoegde waarde voor het beter functioneren van de maatschappij.
Het vraagstuk op zich doet me denken aan "de kwestie Geelkerken" uit 1944.

Het antwoord is overigens erg simpel:
kokosnoten kunnen niet trekken, want ze hebben geen handjes.

Roel, voordat je er nog meer gooit zal Alfred eerst wel even langs de tandarts moeten.....

Ik heb ook niet gevraagd dat 'ie ze met z'n gebitje moet vangen en meteen verscheuren... Nu begrijp ik dat eigen risico voor de tandarts in de basis-ziektekostenverzekering.

Zo te zien verloopt het bij Rheli's helischool ook niet altijd zoals het de bedoeling is:

thechivefunnyphotos18.jpg

Zo te zien verloopt het bij Rheli's helischool ook niet altijd zoals het de bedoeling is:

thechivefunnyphotos18.jpg

Nou, zijn verwondingen vielen best mee ! Hij had alleen wat builen en schrammen totdat er plots iemand verscheen met een defribilator en meende die toe te moeten passen op de piloot. Dus graag wat aandacht voor het niveau van de hulpverleners.

MP , die stickers zijn speciaal gemaakt voor helipiloten met ADHD waarvan het aantal zorgwekkend is toegenomen. Gouden handel dus ! Jan profiteert daar overigens ook van, uitgerukte potmeters zijn geen uitzondering maar dat terzijde. Nu ga ik mijn vloot vervoeren naar het o zo mooie Sauerland om daar eens een weekje te fladderen.

Zo! Meneer gaat "even" naar het o zo mooie Sauerland om daar een weekje te fladderen... En wat zien we daar dus? Jawel...

full

Nu waren de verhouding tussen Duitsland en de omringende landen al niet best, maar meneer moet het allemaal nóg een tikkie aandikken.
En bedankt hoor...

tunnel?

Hi,
Iemand heeft een bril nodig...
De visie van R*** "nijgt" naar tunnel-visie. Hoe blind kan je zijn....
Voor allen:
Have a nice weekend!

Zo! Meneer gaat "even" naar het o zo mooie Sauerland om daar een weekje te fladderen... En wat zien we daar dus? Jawel...

full

Nu waren de verhouding tussen Duitsland en de omringende landen al niet best, maar meneer moet het allemaal nóg een tikkie aandikken.
En bedankt hoor...

Och guttegut.... Hellmax is ook wakker geschrokken.
Het
"WORDT WAKKER ER WORDT EEN MEDE HELI-VLIEGER AFGEPLAST!!!!"
-alarm is zeker afgegaan?

Er zit overigens een daverende inconsequentie is je vorige posting.
Je beweert dat ik neig naar tunnelvisie, en meteen in de volgende zin vraag je je af hoe blind iemand kan zijn...

Iemand die blind is, heeft één ding niet: tunnelvisie!

Wat ik mij afvraag: je ziet een mooie blauwe, bijna wolkeloze lucht en dan komt er iemand opeens met een tunnel aanzetten. Waar zou 't ie die nou in vredesnaam zien :confused:?

Kijk, als iemand in de kleine uurtjes naar de lucht staat te staren en dan opeens roze *lifantjes door het beeld ziet vliegen weet ik waardoor dat komt. Ik kan er zelfs wel begrip voor opbrengen. Mij hoor je dan geen commentaar leveren. Maarre, als je dan opeens een tunnel denkt te zien is er meer aan de hand. Dat kan nooit helemaal goed zijn.

En wat heeft tunnelvisie er nou mee te maken dan?

Wikipedia zei:
Tunnelvisie, in de context van een zoektocht naar de juiste interpretatie van een verzameling waarnemingen, is het bezien van alle aanwijzingen vanuit één als juist aangenomen hypothese, waardoor andere verklaringen over het hoofd worden gezien, bijvoorbeeld bij het oplossen van misdrijven. Tunnelvisie is de onkunde, onwil of onmogelijkheid om bepaalde dingen waar te nemen die binnen iemands directe belevingswereld liggen. De reikwijdte van de mentale blik op concepten en begrippen wordt beperkt tot het eigen aandachtsveld. Er wordt ook wel gezegd dat iemand oogkleppen draagt: net als bij een trekpaard verhinderen dergelijke kleppen dat men om zich heen kan kijken en daardoor afgeleid raakt van hetgeen direct voor hem of haar gebeurt.
De term 'tunnelvisie' wordt ook wel gebruikt voor een bekrompen visie. Iemand met zo'n soort tunnelvisie heeft geen oog voor aanwijzingen of argumenten die niet in lijn zijn met de eigen vaste overtuiging.

Heeft dus niets te maken met blind zijn of niet. Om tunnelvisie te hebben hoef je helemaal niet te kunnen zien, blind of niet maakt dus niets uit. Wie is er nou inconsequent, nou, nou, nou?

Sjongejonge... Burp heeft wikipedia ook gevonden hoor...
Het door jou gekopieerde citaatje begint al met een zin die op tunnelvisie lijkt:
Tunnelvisie, in de context van een zoektocht naar de juiste interpretatie van een verzameling waarnemingen...

Andere contexten belicht het citaat dus niet. Dát, mijn beste, en niets anders, lijkt vrij sterk op de door jou geciteerde explicatie van het begrip "tunnelvisie".
En jij neemt dat klakkeloos over:confused:

Ik weet niet hoor, maar waarom moeten er nu opeens algemene beschouwingen worden gehouden over het begrip 'tunnelvisie'? Ik wil eerst wel eens weten, waar er hier een tunnel wordt verondersteld, want daar begint het ge-oh mee. Zonder tunnel blijft er van het hele woord alleen visie over en daarvan zal Roel heus niet worden beschuldigd.

Overigens zijn hier op de MBF-Berg visies, van welke soort dan ook, voorbehouden aan het MBFB-management, dus sowieso vraag ik me af waar men zich tegenaan bemoeit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back