De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt helemaal gelijk Hobby! Behalve dat onze diesels in tanks zit en niet in tonnen. Misschien in de war met de houten vaten van chef Puff? Wanneer je zo'n bootje vergelijkt met het aantal vrachtwagens dat van de weg gehouden wordt dan zijn we trouwens best milieu/klimaatvriendelijk bezig. Maar dat ik klimaatverandering niet in twijfel trek betekend niet direct dat ik heilig ben en alles goed doe he. Dat is ook wel een beetje een misvatting.

Wanneer je zo'n bootje vergelijkt met het aantal vrachtwagens dat van de weg gehouden wordt dan zijn we trouwens best milieu/klimaatvriendelijk bezig.
Hou je zelf voor de gek het heeft niets met het klimaat/milieu te maken, het is een economische centen kwestie.
Voor elke vrachtwagen die meer dan 7,5 ton kan laden, moet in Duitsland maut (tol) betaald worden.
En of de wagen nu vol of leeg is er zal per gereden km betaald moeten worden.

Het laad volume van een vrachtwagen is kleiner dan het laad volume van die olie boot van je.
Daar tegenover staat wel dat een vrachtwagen een hogere transportsnelheid heeft.

In verhouding om dezelfde hoeveelheid peut op locatie te krijgen is zijn veel minder vervoersbewegingen van het rijdende vrachtverkeer nodig dan de klimaat maffia ons wil laten doen geloven.

..................... Maar dat ik klimaatverandering niet in twijfel trek betekend niet direct dat ik heilig ben en alles goed doe he..............
Maak je geen zorgen, dat idee was beslist niet bij ons** opgekomen.

Tja, en wat die klimaat-pessimisten en -ontkenners betreft, fossiele brandstoffen raken ooit op, dus waarom zouden we niet alvast beginnen met de energietransitie nu het nog mogelijk is te grote klimaatveranderingen in te korte tijd te voorkomen. Zon en wind zijn prima energiebronnen, dus waarom zouden we daarvan niet optimaal gebruik gaan maken?

Hou je zelf voor de gek het heeft niets met het klimaat/milieu te maken, het is een economische centen kwestie.
Voor elke vrachtwagen die meer dan 7,5 ton kan laden, moet in Duitsland maut (tol) betaald worden.
En of de wagen nu vol of leeg is er zal per gereden km betaald moeten worden.

Het laad volume van een vrachtwagen is kleiner dan het laad volume van die olie boot van je.
Daar tegenover staat wel dat een vrachtwagen een hogere transportsnelheid heeft.

In verhouding om dezelfde hoeveelheid peut op locatie te krijgen is zijn veel minder vervoersbewegingen van het rijdende vrachtverkeer nodig dan de klimaat maffia ons wil laten doen geloven.

Ok Boomer! Hij was nog nooit meer van toepassing dan nu:rofl:

Tja, en wat die klimaat-pessimisten en -ontkenners betreft, fossiele brandstoffen raken ooit op, dus waarom zouden we niet alvast beginnen met de energietransitie nu het nog mogelijk is te grote klimaatveranderingen in te korte tijd te voorkomen. Zon en wind zijn prima energiebronnen, dus waarom zouden we daarvan niet optimaal gebruik gaan maken?

Iemand met gezond verstand. Vriend:thumbsup:

Potverdorie het zijn niet allemaal narcisten hier op het forum, die je moet lijmen omarmen en knuffelen, in verlegenheid brengen en weet ik wat nog meer lieve aardige schrijfsels aan toe kunt dichten.
Om maar net toe doen dat ze een waardevolle bijdrage leveren in een dialoog.

Maar ik zie nu wel dat je er een vriendje bij hebt gekregen, of je daar dan zo blij van moet worden, succes.....:)

... En we gaan weer in de moppermodus door...
Je doet 't aardig, heer Westerink! Hier, je twee rolmodellen:
mosselen.jpg

... En we gaan weer in de moppermodus door...

Waren we überhaupt gestopt dan?

Je bent ontzettend aardig, heer Westerink!

Aah dank je wel Roel. Leuk zo'n compliment.

Ondertussen was ik begonnen aan voorbereidingen aan de MBFBBBQ. Ik dacht even langs te gaan bij de vegetarische slager. Na meerdere malen bijna van de weg te zijn gereden door een, zo het leek, dolle stier in een leger voertuig was na een paar ontwijk routes de accu van mijn elektrische auto leeg. Ja en daar sta je dan ergens op een ver Bergweggetje zonder stroompunt. In de verte kon ik nog 'nananana' boven het geroffel van de 6 cilinder Deutz uithoren. Gevolgd door iets als 'lekker voor je Westerink! Met je millieuvervuilende accu's!' terwijl de Fennek nog eens lekker en tevreden een paar zwarte rookpluimen uit scheet. Op deze ouderwetse Berg waar met zoveel klimaat ontkenners natuurlijk geen zonnepaneel of waaipaal in de verste verte te bekennen stond ik dus mooi in mn (spreekwoordelijke) hemd. Op zoek naar hulp trof ik ergens een slijterijtje. Na mn verhaal gedaan te hebben tegenover een slijter met een hoop tevreden bulder gelach werd mij een voor mij onbekende borrel toe geschoven. Sindsdien herinner ik me niks meer. Ik heb de auto ook niet meer terug kunnen vinden. Op de plaats delict trof ik nog wel wat legervoertuigachtige bandensporen aan. Wat zich daar nog heeft af gespeeld laat zich alleen maar raden. Ik ben ondertussen natuurlijk druk op zoek naar de waarheid maar de waarheid wordt op de Berg nogal graag verdraaid of in zn geheel ontkend dus ik vrees voor het ergste. Voorlopig verplaats ik me weer per waterscooter of op de rug van een Olifant. Probeer die maar eens de pas af te snijden met een Fennek.

Het nadenken is niet alleen op de Berg een probleem.... maar wie doet een poging voor een echte MBFMCPBBQ desnoods met Burpmans en oordoppen?
Ik heb geen tuintje, wel 2 balkons waarbij je vanaf de één niet de andere kunt zien.

Ondertussen was ik begonnen aan voorbereidingen aan de MBFBBBQ. Ik dacht even langs te gaan bij de vegetarische slager.
Goed bezig, het begin is er.
Hier jouw slager.

Laatst bewerkt:
Wanneer je toch op de Duitse toer gaat Hobby dan prefereer ik meer deze slager. Of schlager zo u wilt
Smaken verschillen, maar dat hadden we al gemerkt met de voorbereiding van een MBFBBBQ wat een buiten Bergse hardware activiteit is.

Ik kijk en luister liever hier naar als het in het Duits is. ipv naar een geel, nagenoeg stilstaan beeld op jouw buis.

Waren we überhaupt gestopt dan?
Definieer 'we'.

Christiaan W. te E. zei:
Aah dank je wel Roel. Leuk zo'n compliment.

Ondertussen was ik begonnen aan voorbereidingen aan de MBFBBBQ. Ik dacht even langs te gaan bij de vegetarische slager. Na meerdere malen bijna van de weg te zijn gereden door een, zo het leek, dolle stier in een leger voertuig was na een paar ontwijk routes de accu van mijn elektrische auto leeg. Ja en daar sta je dan ergens op een ver Bergweggetje zonder stroompunt. In de verte kon ik nog 'nananana' boven het geroffel van de 6 cilinder Deutz uithoren. Gevolgd door iets als 'lekker voor je Westerink! Met je millieuvervuilende accu's!' terwijl de Fennek nog eens lekker en tevreden een paar zwarte rookpluimen uit scheet. Op deze ouderwetse Berg waar met zoveel klimaat ontkenners natuurlijk geen zonnepaneel of waaipaal in de verste verte te bekennen stond ik dus mooi in mn (spreekwoordelijke) hemd. Op zoek naar hulp trof ik ergens een slijterijtje. Na mn verhaal gedaan te hebben tegenover een slijter met een hoop tevreden bulder gelach werd mij een voor mij onbekende borrel toe geschoven. Sindsdien herinner ik me niks meer. Ik heb de auto ook niet meer terug kunnen vinden. Op de plaats delict trof ik nog wel wat legervoertuigachtige bandensporen aan. Wat zich daar nog heeft af gespeeld laat zich alleen maar raden. Ik ben ondertussen natuurlijk druk op zoek naar de waarheid maar de waarheid wordt op de Berg nogal graag verdraaid of in zn geheel ontkend dus ik vrees voor het ergste. Voorlopig verplaats ik me weer per waterscooter of op de rug van een Olifant. Probeer die maar eens de pas af te snijden met een Fennek.

Sterk spul hé, die Fishermans Friend?
*The looser formerly known as

maar wie doet een poging voor een echte MBFMCPBBQ desnoods met Burpmans en oordoppen?
Ik heb geen tuintje, nu zijn er hier wel wat mogelijkheden in de buurt, maar of dat het kan tippen aan een echte MBFMCPBBQ?

Laten we eerst eens beginnen met een datum en locatie en of meerdere datums en locaties.

Nu zag ik dat de vaargroep in Flevoland op 6 juni een open dag heeft.
Is daar net zoals vorig jaar iets mee te combineren?

Voor @Christian Westerink een MBFMCPBBQ is een activiteit van de Berg bevolking, maar speelt zich niet af op de Berg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back