De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
3 Dagen op en neer gereden naar Barendrecht de afgelopen dagen. Kom je langs de snelweg steeds de vlag van het Westland tegen.
Als je een foto jat vanaf het internet, moet je niet net doen alsof je er bent geweest.
Dat noemen ze fake nieuws.
Dus in het vervolg ff zelf de foto maken.
foto gejat.JPG

Waarom ga je er niet gewoon even langs ? Je hebt vast nog wel een kapot of twijfelachtig Robbe/Futaba servootje liggen waar Jan even zijn licht over kan laten schijnen. Dan kun je meteen uitleggen wat je echt van hem wilt.

Futaba is import zonder Robbe(inmiddels Ripmax) toeslag. Ga Jan nu niet in verlegenheid brengen voor een paar €'s.
Voor een daalder omzet moet hij dat joch, uit beleefdheid, ook nog een kop koffie aanbieden en minimaal een half uur gezwets aanhoren.
Service is een groots goed maar d'r benne grenzen.

Hoewel het vermoedelijk geen enkel nut heeft zal ik toch de heren een stukje geschiedenisles geven:

- Op 1 januari 2004 zijn de gemeenten De Lier, 's-Gravenzande, Monster, Naaldwijk en Wateringen samengevoegd tot de gemeente Westland. Tot aan die tijd stond het pittoreske dorpje Maasland bekend als 'De groene Oase van het Westland'. Het ging toen echter nog over een gebied met die naam, niet over een gemeente.
- De gemeenten Maasland en Schipluiden kozen echter 'gras voor glas' en gingen op die datum (zeer tegen mijn zin) samen verder als gemeente Midden-Delfland.
- Op 28 juni 2008 kreeg de gemeente Midden-Delfland het predicaat Cittaslow hoofdstad van Nederland, wat inmiddels meerdere jaloerse reacties heeft ontlokt aan enkele MBFB-bewoners. Inmiddels behoren er wereldwijd zo'n 250 gemeenten tot de Cittaslow community. Kort samengevat zijn dit gemeenten, waar het leven goed is en men minder dan 50.000 inwoners heeft.
- de vlag van Midden-Delfland ziet er zó uit:

Midden-Delfland.jpg

Service is een groots goed maar d'r benne grenzen.
Jij hebt blijkbaar nog geen ervaring met Robbe Technische Dienst Nederland.

Jij hebt blijkbaar nog geen ervaring met Robbe Technische Dienst Nederland.
Ik wel als je een meisje was :friends:
Het factuur bedrag is bij mijn nog nooit hoger geweest, in vroegere tijden 0 gulden en tegenwoordig 0 euri, natuurlijk heb ik wel zelf de pakketzegel moeten lappen aan de transporteur om het elektronisch defecte speelgoed in Maasland te krijgen.
Maar ook wel al een keer een symbolisch servo'tje terug gekregen ter compensatie van de porto kosten.

Volgend jaar een lustrum feestje, 55 jarige bestaan, gaan we dat nog meemaken?

Ik hobby best wel wat en veel met elektronica, maar het zenderspul e.d. als daar de rook uit is ontsnapt, is het toch wel het eerste aangewezen adres om er nieuwe rook in te laten plaatsen.

Jaja! Betaal jij de bekeuring?
Je koopt zo'n dingetje van amper 50 euri.
Of neemt een andere foto/video camera.
Zolang het maar geen mobile telefoon is.

Succes met de mobiele fotografie.:)

roze.jpg

oeps, even een kleine correctie.
Verbod uitgebreid vanaf 1 juli
Vanaf 1 juli 2019 geldt dit verbod niet meer alleen voor het vasthouden van een telefoon, maar voor alle mobiele elektronische apparaten. Dus ook voor navigatiesystemen, tablets en muziekspelers.

Het gaat nu meer deze kant op wat nog mag.
1155988.jpg

Laatst bewerkt:
Hobby het gaat niet altijd om wat wel of niet mag. Het gaat ook om wat veilig is. Als ik aan het auto rijden ben wil ik m'n kop er bij houden. Nou was dat al moeilijk met elke vlag van Westland die ik tegenkwam, laat staan wanneer ik nog iets anders dan de auto moet bedienen.

Hoewel het vermoedelijk geen enkel nut heeft zal ik toch de heren een stukje geschiedenisles geven:

Bla bla bla bla

Toen ik vertelde over de vlag heb ik toch niet gevraagd of Jan weer even wou laten zien wat ie allemaal weet? Eerlijk is eerlijk.. Ik ben heerlijk in slaap gevallen van je compleet nutteloze en niet interessante verhaal.

- de vlag van Midden-Delfland ziet er zó uit:

En waar is de MBFB afbeeldingen politie nu om te vertellen dat je plaatje zomaar ordinair van het interweb komt? Nou nou nou nou?

natuurlijk heb ik wel zelf de pakketzegel moeten lappen aan de transporteur om het elektronisch defecte speelgoed in Maasland te krijgen.

En een wortel voor het paard wat daar nog voor de pakketwagen (in deftige termen 'transporteur') staat.

Hobby het gaat niet altijd om wat wel of niet mag. Het gaat ook om wat veilig is. Als ik aan het auto rijden ben wil ik m'n kop er bij houden.
Bij de meeste nog autorijdende mensen, zit het hoofd nog vast aan de romp.
Maar jij hebt dus een losse kop.
Laat me raden...
9200000061968258.jpg

En een wortel voor het paard wat daar nog voor de pakketwagen (in deftige termen 'transporteur') staat
Ja dat werkt kei goed.
De pakketbezorger of eigenlijk de koetsier omdat het paard met wagen is.
Die heeft vaak geen zin om helemaal de prairie op te gaan tot ver in de binnenlanden, maar het paard dat wil maar al te graag de wortel.
Dit resulteert nog steeds in een perfecte pakketbezorging en pakket ophaling.

En waar is de MBFB afbeeldingen politie nu om te vertellen dat je plaatje zomaar ordinair van het interweb komt? Nou nou nou nou?
Oh Jan post alleen maar functioneel toegevoegde waarde plaatjes.
Maar blijkbaar zijn ze in Midden-Delfland analfabeet en moeten ze het vertellen met plaatjes.
Bij ons in Brabant, doen we het met een lettertje.

Toelietoelie.jpg

.

Laatst bewerkt:
Typisch Brabants, op de vlag van de gemeente Sint Anthonis staat natuurlijk geen 'S', maar een 'T'.

Op het gevaar af, dat Botter/Christian/Mopper opnieuw in slaap valt achter het stuur en om Hobby terecht te wijzen:

over de Midden-Delfland vlag is nagedacht. Deze is samengesteld uit de wapens van Schipluiden en Maasland. De bovenzijde is van Schipluiden en bevat een schip, de onderzijde is van Maasland en bevat de 'M' van Maas.

Een Brabander snapt natuurlijk niet de symboliek, die hier achter schuilgaat en herkent natuurlijk ook niet de letter. Die vinden de eigen gemeentenaam al veel te moeilijk en spreken deze uit als 'Tunnis' :hammer:.

Oh jee... Krijgen we zo meteen weer de hele verhandeling over Maaslander die niet uit Maasland komt, enz enz enz.
Laat Brutus het maar niet lezen, want dan krijg je er nóg een preek overheen waarvan de moraal is dat kaas niks anders is dan bedorven melk.
Maaslander, Goudse, Edammer, Brie, Emmenthaler, maakt niks uit; voor de machinekamerkoning telt maar één waarheid:
kaas is bedorven melk en derhalve niet voor consumptie geschikt.

Ik dacht.......
Bluf!
ga me nou niet wijs maken...........
Hoewel je jou alles kunt wijsmaken ga ik dat toch niet doen. Óf je leest het niet óf je leest het verkeerd óf je valt in slaap.

Voor de meelezers (behalve Brutus): ik heb al eens uitgebreid uitgelegd, dat Maaslander kaas niet uit Maasland komt, zelfs niet uit het land van Maas en Waal wat de fabrikant ons wilde en wil doen geloven. Ook heb ik al eens verteld, dat het een laffe soort Goudse kaas is met weinig (kaas)smaak. De fabrikant van Maaslander is de firma Westland, die uiteraard niet uit het Westland komt, maar uit Huizen. Dezelfde fabrikant maakt ook Old Amsterdam, wat wél een overheerlijke kaas is. Echter, zoals je inmiddels zult begrijpen, komt deze kaas niet uit Amsterdam, is het niet écht een oude kaas en is het vanzelfsprekend ook een Goudse kaas. Rest nog te vertellen, dat Goudse kaas praktisch niet in Gouda werd of wordt gemaakt.

Hahahaha Jan. Jaja. Je gaat ons zeker ook nog vertellen dat Bridget Maasland niks met Maasland te maken heeft hahahaha hou iemand anders voor de gek :rofl:

Ik ben maar geïnteresseerd in één soort kaas en dat zijn peekaas. Het liefst zoveel mogelijk.

Typisch Brabants, op de vlag van de gemeente Sint Anthonis staat natuurlijk geen 'S', maar een 'T'.
Tjonge jonge hoe diep kun je nog weg zakken.
Plaats ik met opzet de vlag van Toelietoelie, kom je met Sint Anthonis op de proppen.
Zeker gekken naar het adres op de laatste facturering?
Any way, daar gaat mijn incognito voor de buitenwereld forum aanwezigheid, dank u wel!!

Over een paar jaar krijgen we een nieuwe vlag, na de fusie met de gemeentes Cuijk, Boxmeer, Mill en Grave hoewel het vestingstadje Grave nog niet wil.
Een andere vlag is dan nog eens niet het probleem, een andere naam voor de nieuwe gemeente eigenlijk ook niet.
En ik vind het eigenlijk ook niet erg dat we als Tunnisenaren onze top 1 positie van gemeente met de rijkste inwoners van Brabant kwijt raken.

Bedenk je wel even dat jij in 1 van de rijkste inwoners van Brabant kan zijn omdat Jan je altijd matst?
Ik ben zo wie zo niet de rijkste inwoner in ons dorpje en al helemaal niet in de gemeente.
Maar ik heb wel meer vermogen dan het gemiddelde vermogen van een Tilburgs huishouden.
Iemand moet tenslotte ook onderaan het lijst staan, ja toch?

Jan heeft de laatste keer alleen gehandeld als diagnose steller en als pakketdienst.
De rekening werd uit coulance afgetikt door de curator van Graupner.

En eigenlijk was het ook niet helemaal gratis, de pakketzegel van de pakjes transportfirma moest ik zelf betalen met ook nog een extra wortel.
Maasland is best wel ver weg zo vanuit het oosten van Brabant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back