De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij zit Roel 's avonds laat aan de babbelnootjes.
En waar Jan aan zit weet ik niet, maar knapper is ie er niet van geworden.

Ik ga eens even kijken waar Cees uithangt, want het wordt een beetje stil hier.
(trefwoorden: knuppel, hoenderhok, gooien)

Cees is sinds gisteren niet beschikbaar......trefwoorden: branden, billen, blaren, zitten

Héhé... de heren zijn ook wakker. Waarom, denken jullie, dat ik tot gisteravond/vanochtend vroeg samen met Burp aan tafel 4 heb vertoefd?
Nou? Nounounou? Waarom denken de heren dat ik gisteravond tussen de bedrijven door nog een klein theoretisch college "waarnemen" heb gegeven?

Puf wilde ook nog komen, maar uiteindelijk nam hij het risico niet. Hij was bang de weg terug naar de ger niet meer te vinden. (In feite standard procedure als hij weer eens ingenomen heeft, maar goed) Nu kon hij, indien nodig, ook geen nieuwe voorraad laten aanrukken.
Ik heb een van de dames maar even aardig aangekeken en die had nog wat flessen Apfelkorn liggen. Uitstekend spul om bijvoorbeeld whiteboards mee schoon te krijgen.

Héhé... de heren zijn ook wakker. Waarom, denken jullie, dat ik tot gisteravond/vanochtend vroeg samen met Burp aan tafel 4 heb vertoefd?
Nou? Nounounou?
Laat me raden: Burpmans heeft bij jou zitten uithuilen nadat-ie gisterochtend verticaal had gediscussieerd.

Waarom denken de heren dat ik gisteravond tussen de bedrijven door nog een klein theoretisch college "waarnemen" heb gegeven?
Geen flauw idee. 't Was anders wel een flinke lap tekst, waar we errug veel van hebben opgestoken. Onze dank!

Discussiëren (met een dubbel puntje op de e) hebben Roel en ik zeker gedaan, maar wel op een beschaafde wijze. Lekker zittend aan tafel 4 over de goede oude tijd dat er nog andere mensen hier bij de Berg aan het rondhuppelen waren en soms zelfs zwaaien. Een hebben we uitgezwaaid maar dat lag in de lijn der verwachting.

En de drastische aanpak moet je niet op mijn bordje schuiven waarde Jan, moet die Puff er maar niet zo'n rommel van maken. Als ik ga ruimen da doe ik dat goed, geen half werk en indien daar groot materieel voor nodig is dan schroom ik niet dat in te zetten. En dan nog de rommel, want dat was het, die lag opgeslagen in de Ger. Iedereen weet dat je geen spullen op moet slaan in een Ger, zeker niet als Puff daar vertoefd. Dus zwaai maar dag met je handje naar die troep. Opgeruimd staat netjes, in alle opzichten.

Nou? Nounounou? Waarom denken de heren dat ik gisteravond tussen de bedrijven door nog een klein theoretisch college "waarnemen" heb gegeven?

Puf wilde ook nog komen, maar uiteindelijk nam hij het risico niet. Hij was bang de weg terug naar de ger niet meer te vinden. (In feite standard procedure als hij weer eens ingenomen heeft, maar goed) Nu kon hij, indien nodig, ook geen nieuwe voorraad laten aanrukken.
Ik heb een van de dames maar even aardig aangekeken en die had nog wat flessen Apfelkorn liggen. Uitstekend spul om bijvoorbeeld whiteboards mee schoon te krijgen.

Je bedoeld dat je gisteravond samen met Burp maar zonder Jan (en mij en vele anderen, uiteraard) aan tafel 4 hebt zitten "vertoeven" ?
Wel met de (aankomend)vegenist/prikker, maar niet met onze Bergoudste?

Verder wil ik me er niet tegenaan bemoeien hoor, maar dat whiteboard zal nu wel behoorlijk plakken na die apfelkorn.
Brutus zal er wel weer over gaan beginnen dat het bordje wel zal kleven nadat jij de dames aardig hebt aangekeken, maar dat wil ik hier liever niet lezen.

Laatst bewerkt:
Als ik ga ruimen da doe ik dat goed, geen half werk en indien daar groot materieel voor nodig is dan schroom ik niet dat in te zetten. En dan nog de rommel, want dat was het, die lag opgeslagen in de Ger. Iedereen weet dat je geen spullen op moet slaan in een Ger, zeker niet als Puff daar vertoefd. Dus zwaai maar dag met je handje naar die troep. Opgeruimd staat netjes, in alle opzichten.

Het kan wel zijn, dat je in het buitenBergse wat te vertellen hebt, maar hier op de Berg begin je onderaan de maatschappelijke ladder en is bescheidenheid de gepaste houding. Je staat nu met je ene voet op de eerste trede van de ladder en pas bij gebleken geschiktheid mag je de tweede voet bijvoegen. Daarna beginnen we aan de tweede trede. Zo zijn wij hier allemaal begonnen en velen zijn zelfs ook zo geëindigd. Wat je nu hebt uitgevreten valt onder de noemer 'onbetamelijk gedrag, een MBFB-medewerker onwaardig'. Als je een papierprikker en een vuilniszak als gereedschap meekrijgt gebruik je die en niets anders. Voor andere werkzaamheden vraag je eerst toestemming.

Nu zijn er eigendommen van het MBFB-Beheer, die in de Ger lagen opgeslagen, zomaar vernietigd. Juist nu de eerste meer-dan-40%-probeerselen van van Puffilen waren gelukt. Ik kan wel janken.
En dan plaatjes uploaden zonder ze eerst aan te passen aan het forum formaat! Heeft de server soms al niet genoeg te doen? Schande!
En dan heb ik het nog niet eens over de rommel, die je in het buitenBergse hebt opgeruimd. Doe dat voortaan in je eigen tijd en niet als dienstdoend MBF-Bergfunctionaris!

Nee, als ik dag met m'n handje ga zwaaien* is dat naar een nieuwbakken papierprikker als 't ie zoiets nog een keer flikt.

*Uiteraard zeg ik nooit dag met m'n handje omdat ik dat niet kan. Ik ben per slot van rekening geen buikspreker, die net kan doen alsof het geluid uit m'n hand komt.

Laatst bewerkt:
Je bedoeld dat je gisteravond samen met Burp maar zonder Jan (en mij en vele anderen, uiteraard) aan tafel 4 hebt zitten "vertoeven" ?
Wel met de (aankomend)vegenist/prikker, maar niet met onze Bergoudste?
Dat is correct en tevens juist. Denk even na over de volgende spreuk:
"Quod licet Iovi non licet bovi." Waarbij ik opmerk dat ik hier al iets geruimere tijd op de Berg vertoef dan jij. Om Sherlock Holmes te citeren:
"So, what's your point?"

Verder wil ik me er niet tegenaan bemoeien hoor, maar dat whiteboard zal nu wel behoorlijk plakken na die apfelkorn.
Nou, waarom doe je het dan? Zonde van de serverruimte.

Brutus zal er wel weer over gaan beginnen dat het bordje wel zal kleven nadat jij de dames aardig hebt aangekeken, maar dat wil ik hier liever niet lezen.
Laat aan Brutus wat voor Brutus is. Dat wist Caesar (Ja, die ouwe Julius) al, en hier blijkt weer uit dat jij je klassiekers niet kent. Julius kreeg daar overigens (heel even maar) behoorlijk spijt van, maar, zoals eerder hier gemoreerd: "Spijt is verstand wat te laat komt."
Geldt overigens niet alleen voor Julius, maar dat terzijde.

En als je het niet wilt lezen, kun je Brutus ("onze" Brutus welteverstaan) op je negeerlijst zetten. Dat schijnt een teken van zwakte te zijn, volgens zelfverklaarde deskundologen, maar dat moet je dan maar accepteren.

Dus jij (als de eerste (zelf benoemde) de beste, beveiligingsmedewerker) wil jezelf (en Burp, kennelijk), gelijk stellen met de (wederom zelfbenoemde) elite?
Laat me niet (of eigenlijk wel) lachen.

En Brutus?
Niets mis mee.
Ten alle tijde sta ik achter Brutus.

Eerlijk gezegd vind ik dat met z'n tweeën aan tafel 4 zitten gedurende de avond en tot de morgen ook nogal verdacht. Die Burpmans wordt net aangesteld als MBFB-milieumedewerker en dan gaan de heren samen aan tafel 4 zitten 'discussiëren'. Dat zal wel konkelen zijn geweest en ik heb het donkerbruine vermoeden, dat ze daarbij ook een discussie hebben gehad over iemands positie op de Berg (trefwoorden: stoelpoten, zaagzaag).

Ik zal H. Helga eens vragen, want die is altijd op de hoogte van alle geruchten op de Berg. Laat me het niet merken.

En Brutus? Inderdaad, poten af van Brutus. Niks 'op de negeerlijst'! Ook ik schaar me meteen achter Brutus, maar dat had ik al eerder laten merken.

Laatst bewerkt:
Met al die mensen die zich eensgezind achter mij scharen, lijkt het mij dan maar verstandig om na te gaan denken over preventief een vork in te slikken....

Groet, Bert

Mocht je enige plannen hebben met een vork, en mocht ik toevallig in jouw directe omgeving verkeren; dan gaarne even overleg.

Gelijk even op zoek naar mijn gympies en een stukje Kevlar.

In al mijn bescheidenheid; Als Jan achter Brutus gaat staan, dan sta ik natuurlijk achter Jan.
Ik weet mijn plaats en weet die ook te waarderen.

Ik heb daar geen hulp bij nodig, dankuwelmaartochmaarniet, en als jij zo rap achter Jan gaat staan....

wellicht dat Jan dan de vork ook maar stand-by moet gaan houden....

Want wat je nu weer met je gympies en een stukkie Kevlar moet?

Groet, Bert

Dus jij (als de eerste (zelf benoemde) de beste, beveiligingsmedewerker) wil jezelf (en Burp, kennelijk), gelijk stellen met de (wederom zelfbenoemde) elite?
Laat me niet (of eigenlijk wel) lachen.
Zelfbenoemd? Daggutnie. Hoogstpersoonlijk aangesteld door de ModelbouwforumBergbeheerder, inclusief opleidingsinstituut.

En Brutus?
Niets mis mee.
Ten alle tijde sta ik achter Brutus.

Gatsie. Ik hoop niet te dichtbij, anders valt het onder ongetimiwenstivisexiviteiten. En als we iets hier niet willen, is het dat wel.

Ik heb daar geen hulp bij nodig, dankuwelmaartochmaarniet, en als jij zo rap achter Jan gaat staan....

wellicht dat Jan dan de vork ook maar stand-by moet gaan houden....

Groet, Bert
Precies. Ik voorspel voor niemand de komende tijd een zeepje laat vallen.

Brutus, je bedoelt toch echt een vork inslikken hè en niet toevallig zo'n ding op een andere manier naar binnen werken:

Man opgewonden van vork in puddingbuks? - VK Magazine

Enne Erwin, we kunnen natuurlijk ook naast Brutus gaan staan onder het motto: allen voor één en één voor allen.

dyn003_original_300_320_jpeg_2625965_9a12b3c2ee7acd1275b2efc8dfb365d8.jpg

Groet, Bert

Over "klassiekers":
Er was ooit eens ene Brutus die lang lang geleden ergens iets in wilde (en ook deed) prikken.
Het is nooit leuk "om geprikt" te worden, en daar tegen kunnen gympies of een stukje Kevlar helpen.
Wel een beetje jammer dit.

@Corrien,
Ja we kunnen dat wel, maar een brede rug voor mij lijkt mij het beste alternatief.
Maar toch een klein beetje Charlie.

Eerlijk gezegd vind ik dat met z'n tweeën aan tafel 4 zitten gedurende de avond en tot de morgen ook nogal verdacht. Die Burpmans wordt net aangesteld als MBFB-milieumedewerker en dan gaan de heren samen aan tafel 4 zitten 'discussiëren'. Dat zal wel konkelen zijn geweest en ik heb het donkerbruine vermoeden, dat ze daarbij ook een discussie hebben gehad over iemands positie op de Berg (trefwoorden: stoelpoten, zaagzaag).

Wat ben je ook een ondankbaar stuk (vr)eten! Is er wat te vieren omdat Burp even wat heeft opgeruimd, denk jij weer dat we een Berggreep (equivalent van staatsgreep, maar dan op de Berg) aan het beramen zijn. En als je donkerbruine vermoedens hebt, zou ik die niet gaan uiten. Zeker niet als er al lieden achter je staan. Dat is nogal ongepast.

Ik zal H. Helga eens vragen, want die is altijd op de hoogte van alle geruchten op de Berg. Laat me het niet merken.
Waarom zou je Helga vragen, als je zelf die geruchten verspreidt?

En Brutus? Inderdaad, poten af van Brutus. Niks 'op de negeerlijst'! Ook ik schaar me meteen achter Brutus, maar dat had ik al eerder laten merken.
Ik stel voor dat jullie in een kringetje gaan staan. Dan kan iedereen achter iedereen staan. Niet echt gezellig, maar het straalt wel eenheid uit. Totdat iemand last krijgt van een "donkerbruin vermoeden". Ik zit ondertussen wel aan tafel 4, als je het niet erg vindt.
En als je het toch erg vindt: dikke pech.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back