De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjongejonge, wat een reuring ineens hier! Hebben jullie niets beters te doen of zo? Zeker herfstvakantie?
Kan het een beetje rustiger? Dan kan ik weer lekker verder leutelen.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
D'r zijn lieden, die altijd met hun gedachten bij carnaval zijn......

Maarre, je hebt me nu laten denken aan de elfde van de elfde, wat mij logischerwijze doet denken aan Het Elfde Gebod in Tilburg. We kunnen daar natuurlijk best wel eens met z'n allen naartoe gaan. Niet om te kijken hoe ze dat met die kruiken doen, maar om te bikken. Moet je hun meest bekende menu eens zien:

menu20elf20geboden201kl.png

En dat alles voor de somma van €21. Als Roel mee gaat, kunnen we 'm na afloop volgieten met koffie. Dan hebben we in ieder geval een rustige terugreis.

Kruiken zijn om (in een beschaafd tempo) leeg te drinken. Niet om vol te z**ken. Dat ten eerste.

Ten tweede verblijven hier wat lieden die het zich permitteren te insinueren dat ik een notoire zuiplap ben. Buiten het feit dat dit berust op verzinsels, hersenspinsels, achterklap en roddels, levert het mij ook nog een keer imagoschade op. Ik zal mijn advocaat (man van vlees en bloed en niet zo'n laf geel drankje met slagroom) opdracht geven eens een onderzoekje naar deze lieden uit te voeren, om te kijken of ze in hun schuurtje wat te verbergen hebben.

Als laatste:
@Jan: Van je geloof gevallen? In dat Tilburgse menu staat niks wok-waardigs...
En mij volgieten met koffie, zodat je een rustige terugreis zou kunnen hebben is natuurlijk het meest domme wat je zou kunnen doen. Van cafeïne wordt ik wat "drukker".:onweer:

En mij volgieten met koffie, zodat je een rustige terugreis zou kunnen hebben is natuurlijk het meest domme wat je zou kunnen doen. Van cafeïne wordt ik wat "drukker".:onweer:

Alles beter dan dat continue gebler van "en dattumuh tovvvve jongenzzz zzzijn - hips - dat willen wuh wee-hee-ten" van de vorige keer.

Jan...controleer even de schoorsteen van het kacheltje in je schuurtje want zo te zien krijg je net iets te veel kwalijke dampen binnen. Of het wordt gewoon tijd even pauze te nemen, dat kan ook.

Jan...controleer even de schoorsteen van het kacheltje in je CENSUUR want zo te zien krijg je net iets te veel kwalijke dampen binnen. Of het wordt gewoon tijd even pauze te nemen, dat kan ook.

Wat verwacht je nu met het plaatsen van dit bericht?
Dat iemand anders het quote?
Jan ziet jouw bericht zelf niet.

Bij deze dan.

Jan...controleer even de schoorsteen van het kacheltje in je schuurtje want zo te zien krijg je net iets te veel kwalijke dampen binnen. Of het wordt gewoon tijd even pauze te nemen, dat kan ook.

Jan heeft een ommetje teveel gemaakt in gezelschap van z'n maatje met dezelfde voornaam. "de Wandelaar" heet 'ie van achteren.

Ach Roel, als jij zo graag wil, dat ik reageer op de quote van dat vervelende sujet, dat wij vroeger de MBFB-ziele(n)knijper-ZK-ZVWVP noemden wil ik je wel je zin geven, hoor.

Er is in die quote sprake van een schoorsteen. Die hebben wij. Bovenop het woonhuis. Het is er één met twee rookkanalen.

Vervolgens is er sprake van een schuurtje. Hebben wij niet! Dat is een groot gemis bij dit huis. Iedereen heeft wel een schuurtje of zelfs een garage, maar wij niet. Toen wij onze huidige woning kochten in het pittoreske dorpje Maasland, dat vroeger 'De Groene Oase' van het Westland werd genoemd en tegenwoordig deel uitmaakt van de gemeente Midden-Delfland, die zoals een ieder weet is uitgeroepen tot de 'Cittaslow hoofdstad van Nederland', had de woning wel degelijk een garage. Vrijstaand van het huis nog wel. Deze garage heb ik eigenhandig en met veel liefde en inzet omgetoverd tot een elektronica-paleisje. De kanteldeur er uit en een pui er in, een extra raam er in voor het geval het weer een keer zomer wordt en de airco nodig is (ik heb zo'n gevaarte, dat in het raam geplaatst moet worden), isolatie tegen de muren, kippengaas er tegenaan voor afscherming en gipsplaatjes om het af te werken. Een behangetje tegen de muur en laminaat op de vloer om het af te maken. Er werden wel kosten, maar geen moeite gespaard. Twee afgedankte werktafels van Philips, die ik voor een habbekrats kon kopen, met elk een variac, een batterij stopkontakten en een massarailtje. Lampje boven één van de tafels. Verder uiteraard de benodigde apparatuur, allerlei vormen van opslag voor onderdelen, die er ook daadwerkelijk zijn. Kortom: een eldorado voor de beroepshobbyïst, die ik nu eenmaal ben. Hééél bescheiden prijkt er op dit elektronicalab een naamplaatje, waarop staat 'werkplaats'. Bij ons woonhuis zit bij de bel van de voordeur, die bij ons om onduidelijke redenen aan de zijkant van het huis is gesitueerd, een verwijzingsbriefje met 'werkplaats achterom' en op het lab zit nog eens een vervolgbordje met eveneens de tekst 'werkplaats', waarnaast een pijl aangeeft in welke richting men zich moet begeven. Toch lukt het nog steeds menigeen om zich bij de achterdeur van het woonhuis te vervoegen, maar dit terzijde.
Kortom, om een lang verhaal nog langer te maken: grenzend aan ons zelf aangelegde terrasje, dat vroeger een oprit was en waarop tegenwoordig een eigen fabrikaat waterput staat, die voor alle vogels uit de buurt dient als badkamer, voer ik mijn werkzaamheden uit aan de apparatuur van alle forumleden.

En dan is er in die quote nog sprake van een kacheltje. En tja, dat heb ik ook. In mijn elektronicalab, dat ik heel bescheiden 'werkplaats' noem, wordt het bij lagere buitentemperaturen namelijk koud als de zon schijnt. Ik ben namelijk aangesloten op de centrale verwarming van het woonhuis en de thermostaat is nu eenmaal in de woonkamer gesitueerd, die op het zuiden ligt en uitkijkt op een brede singel, waarin vele eenden, meerkoeten en zwanen vertoeven. Heb ik trouwens al eens verteld over de nachtelijke concerten van de eenden, de nestbouw van de meerkoeten en het gezinsleven van de zwanen, die dit jaar vier kinderen hebben grootgebracht? Zo niet, dan doe ik dat een andere keer wel. Ik dwaal af. Terug naar het kacheltje. Ik heb zo'n elektrisch convector-dingetje, dat achter mijn rug, onder de pc en naast de stelling staat, waarop de inkomende reparaties wachten.

Roel, ik hoop, dat je tevreden bent met deze reactie en nu geïnformeerd bent over mijn hele hebben-en-houwen. Voor eventuele verdere vragen ben ik altijd bereid om een vervolg-posting te plaatsen. Alleen niet als je wil weten, wat nu in vredesnaam een variac is. Dat zoek je zelf maar op in wikipedia.

Laatst bewerkt:
Jan, duidelijk verhaal.
Toch nog 1 vraagje: als maar 1 werktafel is voorzien van verlichting, waarom zijn beide dan voorzien van een dimmer?

waarom zijn beide dan voorzien van een dimmer?

frown.gif
Je moet wél het hele wikipedia verhaal lezen!

Ik heb boven mijn werktafel zo'n rond tl-buisje. Ooit cadeau gekregen van een forumer. Er zijn namelijk ook aardige...(de meeste, maar naar blijkt niet allemaal).
De andere werktafel doet dienst als inpaktafel, dus daar is geen aparte lichtvoorziening. Met de twee grote tl-buizen aan het plafond, waarvan eentje een warmtint is, is er namelijk voldoende licht. Tevens doet-ie dienst als reserve-werktafel, dus daarop staat ook een (reserve-)oscillosscoop. Enne ja, ook 'oscilloscoop' zelf opzoeken op wikipedia.

Laatst bewerkt:
"Wikipedia" is een heel vies woord...

Ooit dreigde er zelfs een verwijzing naar FPV in te komen; gelukkig in de kiem gesmoord als zijnde "niet relevant".

Het is hooguit nuttig om als uitgangspunt te dienen aan de hand van de links onderaan de pagina.

Tja, als het te veel moeite is om wiki te raadplegen, blijf je maar onwetend.

Sjonge Jan, zoek je brilletje eens, want het lezen gaat steeds slechter worden. Ik gebruik Wikipedia hooguit voor de links die onderaan de pagina's staan. Die geven meer diepgang dan de pagina zelf. Anders blijf je zo'n "Wiki-deskundoloog"*.

(*Je denkt ergens over mee te kunnen l*llen, maar als het serieus wordt, val je door de mand wegens gebrek aan diepgaander kennis.)

scope

Zeg Jan,
Was(of is) 1 van die scopes een 1725A?

Reply: Ah, nog een prettige voortzetting.

Laatst bewerkt:
Nee hoor, twee van mijn drie werkende scopes mag je best wel 'vintage' noemen, maar niet zó vintage. Overigens zijn ze wel allemaal van HP, maar zulke dure jongens heb ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back