De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, nu dat stelletje machtswellustelingen hun lolletje hebben gehad en de splinternieuwe despoot hebben laten zien waar de knopjes zitten, is het eigenlijk onze tijd om eens onze knopjes te gaan misbruiken.

We zouden bijvoorbeeld in het buitenbergse zo veel mogelijk berichten als kwalijk kunnen gaan rapporteren Of - beter nog - we zouden Taurus Flyer terug kunnen vragen, dan rapporteren anderen wel voldoende. Dan hebben ze tenminste wat te doen en hebben ze geen tijd meer om zich ongevraagd en ongewenst met MBF-Berg zaken te bemoeien.

Maar gaan wij zoiets doen? Nee hoor! WIJ ZIJN NIET ZO !!!

Wij MBFB-bewoners staan ver boven zulke akties. Wij zijn namelijk aardige mensen.

Maar goed, genoeg geschreven. Vanavond 20.00 uur hebben wij nu iets meer te bespreken. De agenda is ook uitgebreid met punt 3: verlenging kontrakt MBFB-stoker/slijter.

Behalve datgene wat Jan al terecht opmerkte, kunnen we ook Henri Z. en Sander S. wel weer richting forum lokken.
Van Henri weet ik dat 'ie af en toe meeleest en Sander is recentelijk al weer op het forum verschenen.

Toevoeging aan de agenda:
Punt 4: complete verbanning van alle Belgische biertjes op de Berg.

O ja Stevo: Beter mikken voortaan. Zelfs de glazen staan nog in de kast...

Mijn forumradar signaleerde opeens een aantal namen maar als eerste die van Taurus Flyer. Alarm fase 4 van kracht en alle mods op de baricaden! Voor Sander en Henri hebben we een apart deel ingericht waar ze gezellig met elkaar kunnen keuvelen zonder dat de rest daar last van heeft. Wal af en toe schonen daar het datagebruik dan schrikbarend omhoog schiet.

En ja, na het eerste deel vanaf pagina 26 leek het dat een overname van De Berg niet meer mogelijk was maar toch een succesvolle poging gezien alhier. Op vrijwillige basis weer opgegeven maar het is net als met die ene verzekering;

*handig die mannetjes die weten hoe je een Berg over moet nemen*

Zwaait nog even naar de geschrokken bewoners en huppelt weer vrolijk verder, mede door het feit dat het geval Taurus Flyer een loze kreet van een oude wat verwarde man bleek te zijn, maar dat terzijde.

@Roel; dat partijtje AMM's (anti-mod mijnen), wilde je dat afgeleverd hebben bij het opleidingsinstituut, of moet ik ze vanavond meenemen naar de Wok Inn? (neem dan wel een aanhangertje mee)

*handig die mannetjes die weten hoe je een Berg over moet nemen*.

Burpke problemos, moetjos problemos :

How does radioactive fallout occur?

The radioactive fallout material is formed by the splitting of nuclei (centre part of atoms), this splitting of nuclei is called "nuclear fission" and is how, presently, all nuclear power plants produce energy to generate electricity. When nuclear fission is carried out, amounts of radioactive waste is produced activating soil, air, water and any other substances near where fission took place. So when a nuclear weapon is used close to the surface of the earth, the force of the explosion causes the earth's surface to be destroyed. Material from the surface are sucked up into a fireball which, in turn, rises to form a cloud.
Two types of fallout:

Tropospheric fallout (see diagram below for location of troposphere)

If the force of the explosion is low, or possibly a medium power the cloud formed by the explosion does not go past the atmospheric layer between the troposphere and stratosphere, this layer is called the tropopause. The particles from the explosion float about the earth at the latitude of the fallout and precipitation brings these particles back to earth, cleansing the atmosphere.
Stratospheric fallout (see diagram below for location of stratosphere)

If the force of the explosion is great enough to penetrate particles beyond the tropopause, the atmosphere cannot be cleansed as the smaller particles float in the stratosphere and there is no precipitation of any form here. These particles can remain in the stratosphere for a very long time. They spread themselves apart, horizontally so eventually particles are found throughout the whole of the stratosphere. In polar regions during winter and early spring, vertical mixing occurs bringing material down into the troposphere which, in turn, is then cleansed by precipitaion.

Atmosphere.jpg

Maareeuh laat dat de pret niet drukken, jodium pillen te verkrijgen aan de voet van dat euh berg (aan de zachte prijs van 100 Euro the piece, gaat integraal ter bevordering van de collegiale sfeer op het forum en te storten op mijn rekening:Fade-color

Stevo

Pssst... He Jan, heb je die verrekijker nog ergens op kantoor liggen? Moet je voor de lol eens kijken wie er met een emmer jodiumpillen aan de voet van de buurberg staat te posten... :yes:

@Roel; dat partijtje AMM's (anti-mod mijnen), wilde je dat afgeleverd hebben bij het opleidingsinstituut, of moet ik ze vanavond meenemen naar de Wok Inn? (neem dan wel een aanhangertje mee)

Haha, die AMM hebben we gemod naar AMM. Lijkt hetzelfde aan de buitenkant maar zijn eigenlijk Anti Micropuller Mijnen.

Hebben jullie dan de grijsachtig blauwe draad of de blauwachtig grijze draad omgewisseld? Dat maakt namelijk nogal wat uit als je een AMM wilt ombouwen tot een AMM!

Uit de stock van de Bergstrijdkrachten een AMM:

wekker-bom.jpg

Zie jij een gelijkaardige draad zoals jij aanhaalde? Ikke nie. Voor problemen over AMM's verwijs ik je door naar een bepaalde soldaat aanwezig op jullie berg (en kom niet af dat het tankcommandant was hé)

En een chip bij de AMM van de Modstrijdkrachten :

Aegis_example.jpg

Veel gerafineerder.

Stevo

Hebben jullie daar ontploffende printers....? En waar druk je je documentjes dan mee af?
Het is jammer* dat ik mijn praktijk gesloten heb, anders zou ik best een keer wat langer met je willen praten.

*Ik ben me er van bewust dat niemand dat echt jammer vindt maar het valt niet te ontkennen dat ik in die tijd ook best goede dingen heb gedaan, denk daar wel even aan voordat je begint te blaten.

En ja, na het eerste deel vanaf pagina 26 leek het dat een overname van De Berg niet meer mogelijk was maar toch een succesvolle poging gezien alhier.
Een succesvolle poging noemt-ie dat. Er heeft een mod op een knoppie gedrukt en vervolgens krijgen we een vertoning van wat blijkbaar de hobby's zijn van enkele mods: ééntje is druk bezig met atoombommen en de illegale verkoop van blauwe pilletjes, waarvan hij zelf veronderstelt dat er jodium in zit. De volgende geeft blijk van een ongezonde belangstelling voor lawines en de derde heeft een weliswaar gezonde belangstelling voor schaarsgeklede dames, maar zou zich beter op zijn eigen leeftijdsgroep kunnen richten.

Zoiets noem ik nu niet bepaald een overname van een gezond bloeiende MBFB-economie.
Mijn gedacht!

Enne, o ja, de vergadering is geschorst en wordt morgen voortgezet. Alleen over punt 4 van de agenda hebben we overeenstemming bereikt (unaniem!).

Tussen de soep en de patatten nog een bordje samengesteld om die AMM's mee aan te sturen;

Men merke op dat er een waaier en uitgebreid assortiment bestaat, naast de geliefkoosde AMM, de AHZM, ASSM, AJM en ARM.......you name it we've got it

full

De plannen voor een APH-AJHM zitten in de pijplijn en zijn bijna klaar, alleen de afkorting bekt niet zo lekker;)

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
.... een bordje samengesteld om die AMM's mee aan te sturen;

okay, in photoshop ziet het er best grappig uit. Mooie aanvulling op de bombrief-per-email denk ik. De Belgische politie is echt gezegend met zulke briljante koppen als jij.

Heb je trouwens zin om mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek naar de hersenfuncties van Schijfkwallen (klasse Scyphozoa) in vergelijking met Belgische dienders?
Hier is alvast je voorschot. Aangezien je alles met digitale plaatjes bij elkaar fantaseert neem ik aan dat je er blij mee bent.

9640753-plundering-van-geld-met-dollarteken-illustratie-groene-zak-geld-tekening-gea-soleerde-geld-tas-met-d.jpg

...de derde heeft een weliswaar gezonde belangstelling voor schaarsgeklede dames, maar zou zich beter op zijn eigen leeftijdsgroep kunnen richten.

Ik proef een lichte jaloezie.. Ik kan mij herinneren dat een Berg bewoner eens met een stel dames in een militair uniform aan kwam zetten, toen was er geen reactie......tja. Maar geen nood ik verklap geen PB's, de locatie voor dit oord komen naar je toe, een keer veranderen van ski-oord kan geen kwaad toch...

Uit de stock van de Bergstrijdkrachten een AMM:

wekker-bom.jpg

Zie jij een gelijkaardige draad zoals jij aanhaalde? Ikke nie.

Dat dan mooi vervelend voor je, want als je die draden door elkaar haalt tijdens het monteren, kom je vrij snel Yassir Arafat tegen.

Ter jouwer info: Die is al een tijdje geleden overleden, dacht naar de hemel te gaan met een slordige 70 maagden, maar kwam in plaats daarvan in een vrij langdurige bosbrand terecht./I]

Stevo zei:
Voor problemen over AMM's verwijs ik je door naar een bepaalde soldaat aanwezig op jullie berg (en kom niet af dat het tankcommandant was hé)

Beste brave zooiensteker...
Ten eerste ben ik geen "soldaat"; dat ben ik slechts twee maanden geweest, maar dat is ondertussen 35 jaar geleden;
Ten tweede ben ik ooit wél tankcommandant geweest. Weliswaar van een vrij klein tankje, de AMX-13, maar toch.

Stevo zei:
En een chip bij de AMM van de Modstrijdkrachten :(wazig plaatje)

Chips zijn om te eten. Verre verwanten van de patatten, alleen dan koud en rond, in plaats van balkvormig en heet. Als je dat als Belg niet weet, ben je al helemaal het frituurvet niet waard.
Dat wist je natuurlijk al sinds dat we je van de Berg afgeknikkerd hadden, maar ik noem het voor de zekerheid nog maar een keer. Sommige mensen hebben nu eenmaal een selectief geheugen. Mijn vriend PH_AJH zou dat waarschijnlijk een vorm van zelfbescherming noemen.

Laatst bewerkt:
-rectificatie-
Ik werd er per PB op gewezen dat ik in post #714 een lid van de Belgische politie tegen het zere been heb getrapt wat natuurlijk nooit leuk is, maar zeker ook niet de bedoeling. Humor is soms lastig te volgen op een forum - maar zo was het wel bedoeld.
Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat ik politieagenten, moderators en mijn vrouw (vooral die) zeer hoog acht en dat er van venijn geen sprake is.

Wacht eens even. In dat geval heb ik ook ernstige bezwaren tegen de laatste regel van posting #703.

Laat die excuses maar horen, mijnheer Burpmans!

Laten we wel wezen. Het is hier op de MBF-Berg gebruikelijk om elkaar grondig af te plassen. Zodra je dat serieus gaat nemen ben je verkeerd bezig.

je begrijpt het principe niet helemaal Jan. Excuses maak je als je per ongeluk iemand kwetst, niet als dat de bedoeling is. Kijk even.

Zie jij meneer Barton excuses maken? Nou dan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zodra je dat serieus gaat nemen ben je verkeerd bezig.

Maar als je er mee worstelt is het prijzenswaardig als je in een PB'tje om opheldering vraagt. En ben ik ook niet te beroerd om in een retour-PB'tje op serieuze toon aan te geven dat er geen kwaad achter zit.

(om vervolgens in het draadje weer vrolijk verder te plassen :-) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back