De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Potverdorie, niet gedacht en voorspeld dat ik het op zo'n korte termijn (deels) met Jan eens zou zijn. De meest linker staat bij mij standaard koud en de middelste van de twee kan mijn goedkeuring ook wegdragen, dat drink ik meestal uit de tap op de tennisclub. Let op, niet rechtstreeks van de tap in mijn mond maar eerst in een daarvoor bestemd glas.

En jullie beweren verstand te hebben van BIER????

Een derderangs goedkoop pilsje en een overrated dropwatertje????

De eerste levert me al na één consumptie koppijn op, en de smaak van de tweede doet me vertwijfeld terugverlangen naar bijvoorbeeld lauwe Amstel, of desnoods een Heineken uit blik, lauw bij de supermarkt vandaan....

Groet, Bert

400px-La-gamme-IJ.jpg

Beweren we dat dan? Moet je per sé eerst ergens verstand van hebben om het lekker te vinden. Neem nou wokstukkies-bief. Moet je dan eerst verstand hebben van een koe, weten wat de voor- en achterkant is en weten waar de melk er uitkomt. DAGGUTNIE!
Of neem vrouwen. Als je daarvan eerst verstand moet hebben wordt het een onbegonnen zaak en is de mensheid binnen één generatie uitgestorven.

De eerste levert me al na één consumptie koppijn op,
Je moet jezelf ook niet met het flesje op je harses slaan. Je gebruikt gewoon een opener om de kroonkurk er vanaf te wippen en anders leert Roel je wel een handigheidje met een aansteker. Ik neem tenminste aan, dat je die niet hebt weggegooid bij het laatste pakje sigaretten.
Na verwijderen van de kroonkurk zet je het flesje aan de lippen en doet: gloegloegloe. Niet te gehaast en niet te lang achter elkaar, anders krijg je een hoestbui. Dat herhaal je dan een aantal keer tot het flesje leeg is, desgewenst een aantal keren aaaaaaaaah uitroepend.

en de smaak van de tweede doet me vertwijfeld terugverlangen naar bijvoorbeeld lauwe Amstel, of desnoods een Heineken uit blik, lauw bij de supermarkt vandaan....
Hebben jullie een supermarkt aan boord? En is daarvan de koeling stuk??? Ik neem aan, dat daarvoor de eerste machinist verantwoordelijk is.

ZOU JIJ DAN NIET EENS ALS DE GESMEERDE BLIKSEM AAN HET WERK GAAN?

Wat nu als één van de bemanningsleden na gedane arbeid even wil genieten van een ijs- en ijskoud gezondheidsdrankje? Die doet dan één keer 'nip' (gloegloegloe doe je alleen bij bier) en springt dan vermoedelijk meteen vertwijfeld overboord, waarna de kapitein weer een reddingsoperatie in gang kan zetten.

Laatst bewerkt:
Het leven begint met enthousiasme, meestal een aantal maanden voor de geboorte of ben je dat al vergeten?
Voor jouw algemene ontwikkeling, hier de militaire definitie van het vaderschap:
10 minuten Ritmeester, 9 maanden Wachtmeester, de rest van je leven Betaalmeester.

Potverdorie, niet gedacht en voorspeld dat ik het op zo'n korte termijn (deels) met Jan eens zou zijn.
Dat dacht ik al.... Blijkt dat je dus een voorspeller van de kouwe grond bent.

De meest linker staat bij mij standaard koud en de middelste van de twee kan mijn goedkeuring ook wegdragen, dat drink ik meestal uit de tap op de tennisclub. Let op, niet rechtstreeks van de tap in mijn mond maar eerst in een daarvoor bestemd glas.
De middelste van de TWEE? Je weet tennis slecht is voor je gezondheid hé?
Nee? Dacht ik al...

Een derderangs goedkoop pilsje en een overrated dropwatertje????

De eerste levert me al na één consumptie koppijn op, en de smaak van de tweede doet me vertwijfeld terugverlangen naar bijvoorbeeld lauwe Amstel, of desnoods een Heineken uit blik, lauw bij de supermarkt vandaan....

Groet, Bert
Bert, het is echt beter voor je als je eens een raampje open zet in de vetput van je. Of, om even in scheepstermen te blijven, een "koekoek".
Een beetje frisse lucht bevat meer zuurstof en minder CO2. Dus krijg je minder koppijn.

Gut, MP... Heb je een nieuwe printer?

Beweren we dat dan?

Je moet jezelf ook niet met het flesje op je harses slaan. Je gebruikt gewoon een opener om de kroonkurk er vanaf te wippen en anders leert Roel je wel een handigheidje met een aansteker. Ik neem tenminste aan, dat je die niet hebt weggegooid bij het laatste pakje sigaretten.
Na verwijderen van de kroonkurk zet je het flesje aan de lippen en doet: gloegloegloe. Niet te gehaast en niet te lang achter elkaar, anders krijg je een hoestbui. Dat herhaal je dan een aantal keer tot het flesje leeg is, desgewenst een aantal keren aaaaaaaaah uitroepend.

:schrik: Wil je nu aan een zeeman (een machinist nog wel) uit gaan leggen hoe een flesje bier geopend, dan wel genuttigd dient te worden????

Hebben jullie een supermarkt aan boord? En is daarvan de koeling stuk??? Ik neem aan, dat daarvoor de eerste machinist verantwoordelijk is.

ZOU JIJ DAN NIET EENS ALS DE GESMEERDE BLIKSEM AAN HET WERK GAAN?

Wat nu als één van de bemanningsleden na gedane arbeid even wil genieten van een ijs- en ijskoud gezondheidsdrankje? Die doet dan één keer 'nip' (gloegloegloe doe je alleen bij bier) en springt dan vermoedelijk meteen vertwijfeld overboord, waarna de kapitein weer een reddingsoperatie in gang kan zetten.

Met onze koeling is niks mis, dank u, maar wat we ook aan ons lippen zetten, dat effect zal het niet hebben....

Wij zijn namelijk al weer een jaartje of twee volledig drooggelegd...

Humpfh.

Maar daarom weet ik nog wel dat Hertog Jan nog laffer dan paardepis is, en Palm, tsja... wat het ook is, bier is het niet! Zat word je er overigens wel van, van beide, dat dan weer wel.

Maar er gaat toch nog steeds maar weinig boven een "achterhoekse landwijn"....

Groet, Bert

Bert, het is echt beter voor je als je eens een raampje open zet in de vetput van je. Of, om even in scheepstermen te blijven, een "koekoek".
Een beetje frisse lucht bevat meer zuurstof en minder CO2. Dus krijg je minder koppijn.

Een koekoek???? We zitten hier niet in de binnenvaart!:rolleyes: Nondeju!

In de koopvaardij heetten die dingen hééél vroeger "daglichten" maar dan praat je al gauw over schepen van tussen de twee wereldoorlogen in of ouder.... Sindsdien heb je hooguit nog storeluiken die open kunnen, maar zelfs dat hebben wij niet. Al het andere wat ik open zou kunnen zetten brengt onze zeewaardigheid ernstig in gevaar...
Daarnaast laat het op zijn best water naar binnen, en hoewel water OOK zuurstof bevat, toch niet in een voor mensen bruikbare vorm....

Maar zelfs al zou ik boven de waterlijn wat open (kunnen) zetten, dan verdwijnt daar eerder wat door naar buiten dan andersom:

Gewoon om jou weer even up to date te brengen: er zijn al een tijdje geleden dingen uitgevonden die lucht kunnen verplaatsen. Ventilatoren heten die dingen, en daar hebben wij er twee van, elk goed voor zo'n 10.000 kuub lucht per uur, en momenteel staat er maar ééntje bij, omdat die in zijn eentje al 50% overcapaciteit heeft...

Koekoeks, zegt ie....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
En dan kun je in de zon gaan zitten? Laat dat eens aan Burpmans weten, want dat is een hobby van 'm.

Nou nee....

Op het huidige bootje zou je dan tussen de keerkringen moeten zitten op de breedte van de declinatie, en dan moet je de sloep lanceren zodat die niet in de weg zit...

En als je dan rechtop blijft staan en je niet al te breed maakt, dan kun je héél even in de zon zitten op de zonsdoorgang....

Nu nog uitzoeken wat dat allemaal betekent en dan zul je zien, dat in de zon zitten voor deze jongen niet weggelegd is, wat dan weer als positieve kant heeft dat een bezoek van van Burpensteyn weer wat minder waarschijnlijk wordt....

Groet, Bert

Een koekoek???? We zitten hier niet in de binnenvaart!:rolleyes: Nondeju!

In de koopvaardij heetten die dingen hééél vroeger "daglichten" maar dan praat je al gauw over schepen van tussen de twee wereldoorlogen in of ouder....
Ik kan me zo voorstellen dat die term inderdaad uit de mode is geraakt. Van wat ik links en rechts gehoord heb is bij het moderne "zwarte koor" er weinig dat "het daglicht" kan verdragen.

Brutus zei:
Sindsdien heb je hooguit nog storeluiken die open kunnen, maar zelfs dat hebben wij niet. Al het andere wat ik open zou kunnen zetten brengt onze zeewaardigheid ernstig in gevaar...
Daarnaast laat het op zijn best water naar binnen, en hoewel water OOK zuurstof bevat, toch niet in een voor mensen bruikbare vorm....
Hoezo niet bruikbaar? Jij drinkt ook bier. Bevat ook zuurstof. (naast CO2 dan wel, maar toch) Dáár heb je duidelijk geen moeite mee.

Brutus zei:
Gewoon om jou weer even up to date te brengen: er zijn al een tijdje geleden dingen uitgevonden die lucht kunnen verplaatsen. Ventilatoren heten die dingen, en daar hebben wij er twee van, elk goed voor zo'n 10.000 kuub lucht per uur, en momenteel staat er maar ééntje bij, omdat die in zijn eentje al 50% overcapaciteit heeft...

Koekoeks, zegt ie....

Groet, Bert

Dank voor de update, maar gezien het feit dat je ons nu al dagen belabbert met bijzonderheden van diesel (niet Deezel!!) die niet tegen een koutje kan, kan ik me nauwelijks voorstellen dat die ventilatoren werken. Dat zou nl het eerste zijn wat bij jullie aan boord zou werken. Op jou na dan, natuurlijk...:D

Ik kan me zo voorstellen dat die term inderdaad uit de mode is geraakt. Van wat ik links en rechts gehoord heb is bij het moderne "zwarte koor" er weinig dat "het daglicht" kan verdragen.

Nou... de meesten komen weliswaar uit Oost-Europa, maar ze komen nu ook weer niet allemaal van Trans-Sylvanië hoor....

Hoezo niet bruikbaar? Jij drinkt ook bier. Bevat ook zuurstof. (naast CO2 dan wel, maar toch) Dáár heb je duidelijk geen moeite mee.

Mischien dat men bij de Koninklijke Landmacht andere theorieën aanhangt, maar in de rest van deze maatschappij is men er toch écht van overtuigd dat bier gedronken word voor héél andere bestanddelen dan het kleine beetje zuurstof wat het bevat...

Dank voor de update, maar gezien het feit dat je ons nu al dagen belabbert met bijzonderheden van diesel (niet Deezel!!) die niet tegen een koutje kan, kan ik me nauwelijks voorstellen dat die ventilatoren werken. Dat zou nl het eerste zijn wat bij jullie aan boord zou werken. Op jou na dan, natuurlijk...:D

Hoe denk je dat die Diesel zo koud komt????:confused:

Groet, Bert

Wat een leven is dat eigenlijk aan boord van zo'n schip.
Nooit eens jezelf lekker in het zonnetje kunnen zetten, zelfs een haven in Belgie is al een onvoorspelbaar (behalve voor Burp wellicht) avontuur en dan zijn er overal ter wereld mafkezen die je notedopje willen kapen.

Het was in vroegere tijden al niks en kennelijk tegenwoordig ook nog steeds niks.
Het eten schijnt inmiddels wel beter te zijn. Maar dat is niet zo'n hele grote prestatie.

Ik zou zeggen; knoop een APM 2.6 boardje aan die stuurhut, voer wat waypoints in, en wacht lekker de hele handel op aan de wal.

Ik heb wel wat met schepen hoor, al helemaal indien van vroege oorsprong.
Het liefst op een diepte van 10 tot 35 meter diepte en in helder water.

Nou, dat valt erg mee hoor...

er zijn bepaalde "opofferingen" die samengaan met het zeemansleven, maar de voordelen zijn er ook naar:

Zéér grote mate van zelfstandigheid, je weet redelijk zeker dat als je een klootzak als collega hebt, dat je daar over een aantal weken van verlost bent, je verdient goed, en je hebt (tenminste, ik wel) 26 weken vakantie per jaar. en als je thuis bent, ben je ook echt THUIS, je neemt je werk niet mee naar huis, je zit niet s' avonds chagrijnig op de bank als het die dag op het werk tegengezeten heeft.
Geen collega's die met hun ellebogen werken om bij de baas in een goed blaadje te komen op jacht naar de volgende promotie, want van elke rang is er maar één aan boord,

het werk is over het algemeen leuk en vooral uitdagend, en afgezien van wat kleinigheidjes kun je in heel grote lijnen zelf je werktijden en werkdruk bepalen.

Nadeel is het getril en gerammel, en het van huis zijn.

Maar ja, ik ben niet anders gewend, en het klamme zweet breekt me al uit als ik alleen al denk aan aan de wal werken, 48 weken werken en 4 weekjes vakantie waarin je op reis schijnt te MOETEN want anders tel je niet mee, iedere avond moe en chagrijnig op de bank zitten, of erger nog, werk mee naar huis nemen. Klootzakken als collega's en de frustratie dat je de komende jaren week in week uit weer met die eikel geconfronteerd wordt....
Futloze weekenden waarin je eigenlijk wilt gaan vliegen, maar eerst nog met moeders de vrouw de wekelijkse boodschappen moet doen en daarna de klusjes in huis per sé af moet maken voor je wat anders MAG gaan doen...

Nee hoor, geef mij maar het zeemansleven! Daar is helemaal niks mis mee, en eerlijk gezegd, als iemand mij vraagt hoe ik het vol houd, dan zeg ik maar niks en denk ik bij mezelf: "nee, hoe hou JIJ het vol???"

Groet, Bert

Nou dat valt dan gelukkig reuze mee.
Zeker dat halve jaar aan vrije weken, daar kan ik niet altijd tegen op.

Ik ben niet zo'n zeevaarder.
Leuk zo'n zee; maar ik moet minsten de kust kunnen zien (des nood's met verrekijker) En; of minimaal een tweede motor hebben, of (in tweevoud) een anker met minimaal 1,5x de diepte aan lijn. En een marifoon.
En anders; :nooo:

Ter illustratie;
Op zeer jonge leeftijd (1e klas lagere school) moesten wij een rondvaart maken in de sloten van Amsterdam. Een hoogst hachelijke en onverantwoorde onderneming, aangezien er niet in enige reddingssloepen was voorzien.
Mijn overtuiging was dat er een mogelijkheid was dat dit vaartuig zou kunnen zinken, en die optie zinde mij niet.

Goedgelovig als ik toen nog was, wist de begeleiding mij te overtuigen dat dit niet mogelijk was omdat deze boten niet op het water dreven, maar op rails liepen. Wat mij toen als een logische en deugdelijke oplossing voor het gevaar leek.

Wat zijn de lessen in het leven toch leerzaam. ;)

Oh. en verder ben ik in de (inmiddels gelukkige) gelegenheid, dat ik geheel zelf mijn tijd; kan, mag en zal moeten indelen.
Maar die 26 weken per jaar nietsnutten, daar kan ik mijn Mik niet mee verdienen. ;)

Maar die 26 weken per jaar nietsnutten, daar kan ik mijn Mik niet mee verdienen. ;)

:D ik krijg dan gewoon doorbetaald.... :yes:

Maar eerlijk is eerlijk: dat salaris ligt dan wel ongeveer de helft lager dan voor iemand die aan de reis betaald wordt...
De enige reis die ik op contractbasis gedaan heb (in 2007), verdiende ik ruwweg 10.500 euro bruto per maand, maar had ik thuis geen inkomsten. Dat klinkt leuk, maar is het niet...

Groet, Bert

Dat zal best.

Niet dat je dan iets "verdient", daar heb je die andere weken van het jaar "je het snot voor de ogen moeten werken".

Al die tijd had ik ten minste vaste grond onder mijn voeten.
Kon, na bedachte arbeid en andere verplichtingen ook nog "iets leuks" gaan doen. En als dat niet voor vandaag was, dan morgen, volgende week of etc.

Nee niets voor mij:
Ik wordt al zeeziek als ik in het vooronder koffie ga zetten als we de pieren bij Ijmuiden uitvaren.
Elke avond lekker thuis, waar ik altijd nog tijd heb om iets te gaan doen.
Beetje knutselen, moestuin, kipjes, schapen, houtkachel, alles lekker bij de hand.

Maar gelukkig zijn ze er nog; De mannen van Jan de Witt, de mannen met een V.O.C. mentaliteit. :D

Laatst bewerkt:
Maar daarom weet ik nog wel dat....censuur...... nog laffer dan paardepis is,
Jij weet dus hoe paardenpis smaakt. Ik zal maar geen commentaar leveren. Ik hoef ook niet te weten welke gewoontes iedereen er op nahoudt.

Maar er gaat toch nog steeds maar weinig boven een "achterhoekse landwijn"....
Je bedoelt dus Grolsch. Toegegeven, je kunt merken, dat ze hun best hebben gedaan. In hoeverre dat gelukt is, is een tweede. Je vraagt je bijvoorbeeld af waarom zo'n flesje niet met een gewone kroonkurk dicht kan. Nu zit er zo'n ingewikkeld beugeltje aan, dat natuurlijk het nodige kost. Die kosten moeten dan weer elders worden bespaard en dat merk je.

Nadeel is het getril en gerammel, en het van huis zijn.

En het geschommel en het geklots!.

Futloze weekenden waarin je eigenlijk wilt gaan vliegen, maar eerst nog met moeders de vrouw de wekelijkse boodschappen moet doen en daarna de klusjes in huis per sé af moet maken voor je wat anders MAG gaan doen

Ik weet niet hoe bij jou de taken thuis verdeeld zijn, maar volgens mij is er wat mis gegaan met het afspraken maken over de taakverdeling.

Oh. en verder ben ik in de (inmiddels gelukkige) gelegenheid, dat ik geheel zelf mijn tijd; kan, mag en zal moeten indelen.

Ik begrijp, dat je zelfstandige bent geworden? Al je tijd is dan je eigen tijd en je bepaalt zelf wanneer je wat doet. Als je eens een middagje geen zin hebt doe je niks.

ILLUSIE!

In de praktijk komt daar geen zak van terecht, zijn vrije dagen iets, dat je je nog herinnert uit de tijd, dat je voor een baas werkte en zitten er in een werkweek opeens veel meer dan 5 dagen en 40 uur. Maar je weet, dat je volledig baas bent over je eigen tijd en dat je vrij zou kunnen nemen wanneer je maar wil, maar dat je daar gewoon geen zin in hebt. Vertel mij wat!

Jij weet dus hoe paardenpis smaakt. Ik zal maar geen commentaar leveren. Ik hoef ook niet te weten welke gewoontes iedereen er op nahoudt.

Goed lezen Jan! Ik schreef dat het laffer dan paardenpis IS.... niet dat het naar paardenpis smaakt!

Dat betekent in essentie, dat paardenpis er gewoon rond voor uitkomt paardenpis te zijn, terwijl Hertog Jan (ja, ik noem de dingen bij hun naam) pretendeert bier te zijn maar dat absoluut en bij lange na niet is...

Het is dus laffer dan paardenpis, omdat het ronduit ontkent slootwater te zijn.

Laf ZIJN, is een karakteromschrijving, laf SMAKEN is een smaak omschrijving, maar die heb ik nooit gebezigd.

Je bedoelt dus Grolsch. Toegegeven, je kunt merken, dat ze hun best hebben gedaan. In hoeverre dat gelukt is, is een tweede. Je vraagt je bijvoorbeeld af waarom zo'n flesje niet met een gewone kroonkurk dicht kan. Nu zit er zo'n ingewikkeld beugeltje aan, dat natuurlijk het nodige kost. Die kosten moeten dan weer elders worden bespaard en dat merk je.

Nee, jij bent gewoon chagrijnig dat je er drie maanden over gedaan hebt om uit te vogelen hoe dat beugeltje open gaat, en daarom kraak je het af.

Daarbij bewijzen ze dagelijks dat het ook prima in flesjes met een kroonkurk gaat hoor... Dat jij die over het hoofd ziet in de drankenwinkel omdat je als een peuter aangetrokken word door de vrolijke kleuren van een Hertog Jan etiket (soort van "My First Sony-Effect") en dan al niet meer in de gaten hebt dat het hier over slootwater met een kraagje gaat in plaats van bier, dat is jouw probleem, maar doet niets af van de klasse en eerlijkheid van het oostelijk Godenvocht.... Het is per slot van rekening niet voor niets dat de drie wijzen ook uit het oosten kwamen, niet uit Limburg of Brabant, niet uit een van de Hollanden, niet uit midden Nederland (helaas ook niet uit Noord nederland, maar ja, wij hebben nu eenmaal een reputatie dat bepaalde mensen nu eenmaal niet Dokkum voorbij komen, dus dat schrikt wat af...)

Er mankeert niks aan de achterhoekse landwijn! Ja?

En het geschommel en het geklots!.

Alweer zoeen die over geschommel en geklots begint te piepen! Als je nu eens dat slootwater liet staan, dan raakte je maagje en je evenwichtsorgaan niet zo van streek, en blijkt een mens toch echt prima tegen enige beweging te kunnen...

Op de Kermis betaalt men er voor! Veel! Voor slechts enkele minuten op zijn best!

Ik weet niet hoe bij jou de taken thuis verdeeld zijn, maar volgens mij is er wat mis gegaan met het afspraken maken over de taakverdeling.

Oh, heel simpel, en er is niks mis met de taakverdeling bij ons thuis:

Ik ga thuis over de belangrijke zaken zoals de wereldpolitiek, of we manschappen naar Afghanistan moeten sturen of niet, wat het drugsbeleid gaat worden en of volgend jaar de belastingen omlaag moeten.

Mijn vrouw gaat over de minder belangrijke zaken, zoals waar we met vakantie gaan en voor welk budget, of we ons dit jaar een andere auto kunnen veroorloven, en waar ik de boodschappen moet halen, en waar ik die neer moet zetten....

Groet, Bert

Geef je hier niet méér de realiteit weer Bert!

Nou... ik zou het wel weten:

Dan is het jammer van alles wat hier gaande is, maar dan verkocht ik het huis, verlies of niet, en was ik onmiddellijk weg hier...

Waar ik heen wil, hou ik het de tijd die me redelijkerwijs nog rest met dat miljoen wel vol....

En ik denk dat mijn vrouw daar heel blij mee zou zijn, want die vind het hier veel te stil en veel te koud...

Groet, Bert

De scheepsmachinisten die ik ken hebben uiteindelijk allemaal een baan aan de vaste wal gevonden en ....... kunnen 's avonds gezellig in het bijzijn van hun partner, als ze die hebben, een flesje bier opentrekken als ze dat willen. Ploegendienst? Ach dan is er wel een ander tijdstip op de dag. Ik prefereer overigens een wijntje voor die momenten.

Cees

Goed lezen Jan! Ik schreef dat het laffer dan paardenpis IS.... niet dat het naar paardenpis smaakt!

Dat betekent in essentie, dat paardenpis er gewoon rond voor uitkomt paardenpis te zijn, terwijl .............. (ja, ik noem de dingen bij hun naam) pretendeert bier te zijn maar dat absoluut en bij lange na niet is...

Het is dus laffer dan paardenpis, omdat het ronduit ontkent slootwater te zijn.

Laf ZIJN, is een karakteromschrijving, laf SMAKEN is een smaak omschrijving, maar die heb ik nooit gebezigd.

Je l*lt je hier natuurlijk niet uit met dit soort spitsvondigheden. Je weet duidelijk een heleboel van paardenplas. Ik vind het een beetje rare interesse, misschien is het zelfs wel een hobby van je? Ben je soms ook nog op een pelgrimstocht geweest, net zoals van Puffilen met z'n whisky? Een paarden-bah-trail zal ik maar zeggen. Ik heb wel een idee hoe dat komt met al dat zeewater onder je (als je rechtop staat) en rondom jouw blikveld (vooropgesteld, dat je wél af en toe naar buiten kunt kijken), aangevuld met getril, gerammel, geschommel en geklots, maar wie ben ik om Arjan's werk te doen. Die zilte geur vind je zeker nog aangenaam ook?

Er mankeert niks aan de achterhoekse landwijn! Ja?

Jij zegt het! Dat je moet afsluiten met een '?' geeft echter aan, dat je niet helemaal zeker bent van je zaak. De volgende keer afsluiten met een '!'

Psssst Bert, iemand volgt jou. In ieder geval je postings. Dat kun jij zelf niet lezen, maar ikke wél. Zal ik er een keer wat van zeggen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back