Brutus, blijf jij maar lekker beweren, dat je niet chagrijnig bent. Dit zijn dus jouw opgewekte, vrolijke berichten.......

.
Laat ik je eerst uitleggen, wat ambachtslieden zijn, want blijkbaar ga jij er van uit dat dit een begrip is, dat nog uit de middeleeuwen stamt. Niet verwonderlijk voor iemand, wiens mentale leeftijd vermoedelijk een veelvoud is van zijn fysieke leeftijd.
In
Encyclo - SchoolTV - Eigenwijzer begrippenlijst kun je de volgende omschrijving vinden:
ambachtslieden
lui die een ambacht uitoefenen; ambacht is handwerk dat aangeleerd moet worden en als broodwinning wordt beoefend
Mijn officiële werkomschrijving bij de Kamer van Koophandel is 'reparateur van elektronisch speelgoed'. Dat is werk, dat ik met mijn handen doe, dat ik mezelf heb aangeleerd en waarmee ik de boterham voor mijn gezinnetje verdien. Als zodanig ben ik dus een ambachtslied.
Met die werkomschrijving loop ik dan weer niet te koop omdat veel van de geachte clientele zich beledigd voelt als hun hobby wordt omschreven als 'speelgoed'. Daarom noem ik mijzelf maar 'Technische Dienst', wat de suggestie werkt, dat dit een belangwekkende bezigheid is. Desgewenst mag 'Servicedienst' ook of 'Servicestelle', wat de Duitse fabrikanten dan weer graag willen horen. De laatste twee omschrijvingen vind ik wat minder geslaagd omdat velen van de geachte clientele dat opvat als een soort helpdesk. Resultaat daarvan is dan weer, dat ik gemiddeld meer dan een uur per dag bezig ben met het beantwoorden van mailtjes van de meest uiteenlopende aard om nog maar niet te schrijven over de persoonlijke berichten op dit forum, maar dat terzijde.
Vervolgens verwacht ik van iemand, die enige romantiek in zijn leven toestaat, dat-ie het begrip 'mijn duifje' heel goed herkent en dat dus niet uitgelegd hoeft te krijgen ((
trefwoorden: water, dragen, zee). Iemand, die geen romantiek kent en blijkbaar zoiets als de stoere zeeman uit wil hangen, waarmee ik niet per sé jou bedoel Brutus (
trefwoorden: schoen, passen, aantrekken), snapt daar sowieso geen hout van, dus die ga ik het niet uitleggen (
trefwoorden: paarlen, zwijnen, werpen).
Vogels houden wij overigens niet, maar er zijn er wel een heleboel in onze tuin te vinden. Naast verschillende soorten mezen en vinken huizen er ook merels, spreeuwen, mussen en een stelletje Turkse tortelduifjes in onze tuin. Ik heb al eens verteld, dat wij een tot wensput omgebouwd whiskeyvat hadden, wat dit jaar is opgevolgd door een omgebouwd wijnvat, dat nu dezelfde functie vervult. Dit wordt door de merels en mezen gebruikt als badkamer, wat ik vanuit mijn werkplaatsje goed kan zien. Ik zit dan ook regelmatig met de voeten op de vensterbank te kijken hoe hun verrichtingen zijn.
Waarom ik dat allemaal hier nogmaals moet schrijven weet ik niet, want dit heb ik al eens uitgebreid aan de orde gesteld. Blijkbaar wordt er hier bar slecht gelezen.
Over de Turkse tortels en het spreeuwenjong, dat ooit in de spouwmuur is gelazerd, schrijf ik een andere keer. En om de meelezertjes gerust te stellen: dat spreeuwenjong heeft het overleefd, mede dankzij onze hulp.