De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja. De foto's..
Niemand van ons zal ontkennen (of zal daar enig nut toe zien) dat Roel "aan het kijken was".
Roel "kijkt" niet; Roel "neemt waar".

Nog zo iets:
Erwin Lokhorst zei:
De procedure van de nachtelijke beveiliging zal waarschijnlijk wel weer gebaseerd zijn geweest op het principe van; Risico = kans x impact.
( de kans was "substantieel" x impact "nihil" = risico "verwaarloosbaar")
Feit was dat onze hoofdbeveiliging als eerste (in ons onderkomen, "het dode schaap"), "snurk" geluiden wist te produceren.
Uitstekend staaltje performance van wacht houden.

Zeker weer aan allerlei andere dingen zitten denken tijdens de cursus "VCA Basis" hé?
Het principe is: Risico = Kans x Effect x Tijd blootstelling.
En ja, die laatste afweging heb ik inderdaad gemaakt in de tijd tussen het moment van rits slaapzak sluiten en wegzakken in Morpheus' armen. Twee keer zelfs.
De eerste keer:
Wat is het risico dat een of andere autochtone E&W-er amok gaat maken in de onmiddellijke nabijheid van mijn nachtelijk onderkomen?
Kans: Nihil. Reden: ze zijn waarschijnlijk toeterlampion dronken, dus de (slingerende) dijk is een formidabel obstakel, aangezien hun dronken geslinger absoluut niet te synchroniseren valt met de slingerende Rijnbandijk;
Effect: Ook nihil. Dronken lui hebben de oog-hand-coordinatie van een nat vloeitje, dus verwondingen kunnen ze niet aanrichten. (Schade wellicht wél, maar da's Puf z'n probleem)
Tijd blootstelling: nul. Áls men al een poging zou doen onder het echtelijk gezag uit te komen (gezien de beschrijving van het vrouwelijk deel der E&Wer bevolking door Puf acht ik die kans sowieso al nihil) is de tijd waaraan ik/wij aan enig autochtoon gevaar zouden zijn blootgesteld ook nihil, want na 100 meter Rijnbandijk ligt men óf in de berm aan de "veilige kant" of in de plomp. Want, zoals hier vaker opgemerkt: De Rijn is dichtbij.
Kortom: ik kon met een gerust hart gaan knoeren.

De tweede keer:
Wat is het risico dat ik wakker gehouden wordt door gekwebbel/gesnurk komende vanuit de slaapkamer van "Het dooie schaap"
Kans: Groot. Als men wakker is kwebbelt men (lees: 90% Burp en 10% Lokhorst) en als men meurt snurkt men. (100% Burp en 100% Lokhorst)
Effect: Herrie.
Tijd blootstelling: gezien de inname van alcoholica door beide heren (tenslotte moest ik elke keer de koelbox openmaken; nog pijn in m'n rug van!) zou die wel eens verd*md lang kunnen zijn.
Remedie: Zelf eerder gaan snurken. Ik geen last en zij wellicht.
Maar dat laatste zal mij aan een niet nader te noemen lichaamsdeel oxideren.

Overigens nog iets:
Erwin Lokhorst zei:
Ik heb niets tegen thee, nog tegen theedrinkers.
Waarom vatte jij, toen Burp een ogenblikje zijn kwebbel hield en Maarten iets over thee zei, onmiddellijk de bijl ter hand en begon je als een malloot onschuldige stukjes hout te slachten? Ik had mijn camera ingesteld op een sluitertijd van 1;400ste en moet je kijken wat een agressie hier ten toon wordt gespreid:
11207363_737578696351709_3911098776224018201_n.jpg

Dat gekwebbel was achteraf gezien wel erg nadrukkelijk, een beetje soft, niet echt MCP, vrouwelijke kant, avatar, thee....... Ik zoek er niks achter, ook bij Brutus niet, maarhu.....

De tweede keer:
Wat is het risico dat ik wakker gehouden wordt door gekwebbel/gesnurk komende vanuit de slaapkamer van "Het dooie schaap"
Kans: Groot. Als men wakker is kwebbelt men (lees: 90% Burp en 10% Lokhorst) en als men meurt snurkt men. (100% Burp en 100% Lokhorst)
Dat weet jij natuurlijk niet zeker, want je lag als eerste te snurken. Dat Lokhorst snurkt wil ik geloven, maar volgens mij blijft Burpmans ook in z'n slaap gewoon doorleuteren.

Dat weet jij natuurlijk niet zeker, want je lag als eerste te snurken.
Ik geef het ongaarne toe, maar je hebt gelijk: ik weet het niet zeker. Maar daarom schrijf ik ook over "risico" en "kans". Ik heb geen glazen bol en m'n tarotkaarten zijn versleten, dus aan voorspellingen waag ik me niet. Ik benader zoiets liever wetenschappelijk. Hoewel dat in E&W waarschijnlijk door een aantal theeleuten weer niet op prijs wordt gesteld, maar dat terzijde.
Corrien zei:
Dat Lokhorst snurkt wil ik geloven, maar volgens mij blijft Burpmans ook in z'n slaap gewoon doorleuteren.
Tja, dat zou je Lokhorst moeten vragen. Ik weet natuurlijk niet welke van de twee als eerste lag te knoeren.

Overigens is niet alleen MP verdacht stil, maar ook vriend Hobbyist.
Ze zullen toch niet Robert's nieuwe veranda ritueel aan het inwijden zijn?
Bert zou zich daar ook op z'n gemak voelen... Staan ook palen waar hij op kan liggen.

Allemaal mooi en wel, maar Burpmans is over twee weken hier weer in de buurt, met ik heb een kleine dus te grote boot vriendjes. De bestelling van zeemijnen is blijkbaar geanuleerd. Een geluk het geluid van de Tupperware komt waarschijnlijk wel boven het gekwebbel uit. Mijn risico analyse komt voorlopig uit op evacueren en vluchten naar hoger gelegen gebied.

MP is wel erg stil trouwens....
MP is net terug van klus en heeft vandaag dusdanig lopen te stressen, dat hij weinig tot geen tijd heeft gehad om op zijn telefoon te kijken, laat staan te reageren. Wat dat betreft dus maar goed dat ik niet kon komen, want als ik de verhalen hier zo lees, was ik anders vanochtend nooit op tijd het schaap uit gekomen.

We hebben er heel even, zij het kort, luttele tellen, bij stil gestaan dat je jammer genoeg er niet bij was. De herverdeling van het vlees was uiteindelijk belangrijker. Bovendien was Burpmans gelijk weer aan het woord.

We hebben wel even gedacht een biertje achter te houden voor het geval dat je toch zou komen.

We hadden wel wat meer commitment verwacht, beetje kerel was gekomen ongeacht de tijd natuurlijk. De extra ribeye verzachte dat dan wel weer. De herindeling van het dode schaap en complexere risico analyse had het wel weer leuker gemaakt.

Je mag ook langskomen om 'm op te drinken hoor... Als ik 'm kan vinden. Vanwege Jan zit ik hier nog met 6 blikjes verdacht 0,0 spul, dat dan weer wel.

"Langskomen" houdt in E&W in: over de dijk razen of, zoals Burpmans, over de Rijn razen met een bootje met teveel testosteron. Geef Puf ruim vantevoren een seintje dat je langskomt, dan kan hij vanaf de BBQplaats je met een sierlijke boog een blikje toewerpen. Wel goed timen: als je dat niet doet krijg je het blikje (afhankelijk van je vervoermiddel) tegen de koplamp, kuip, voorruit of gewoon tegen je knar. Maar gezien jouw voorkeur voor buitennissige vervoermiddelen, zal het blikje wel tegen de koeienvanger komen.
Hoe dan ook: je hebt schade en/of pijn aan je kop en het blikje is niet meer te nuttigen.
Aan de andere kant: als je het blikje wel nuttigt, heb je ook pijn aan je kop.

Resume: de combinatie E&W en 0,0% levert hoe dan ook koppijn op. Vraag maar aan Jan en Hobbyist.

Ik vraag me af of het nu is gekomen van de 0,0% of door de te grote datastroom, die ik te verwerken kreeg, maar 'the day after' voelde ik me inderdaad niet helemaal senang en had ik ook koppijn. Momenteel gaat het gelukkig wel weer, dus het is geen blijvend iets.

Ik heb ook even geteld. Vanaf 29 mei tot en met nu is dit het 114e berichtje, dat ik ontvang over de MBFBMCPBBQ. Alleen al van al dat geleuter zou een mens scheel gaan kijken, maar dat doe ik van nature al, dus dat zal de oorzaak niet zijn geweest.

Volgens mij heeft Burpmans toch een behoorlijke masterclass "slap leuteren* bij de Ger" gegeven, dus je zou onderhand wel resistent moeten zijn...

*leuteren. Niet te verwarren met leutelen.

Misschien, dat dat juist het probleem is geweest. Nu heb ik in m'n leven heel wat meegemaakt:

- In vroeger tijden lerarenvergaderingen. Daarbij worden gewoon een zwik beroeps-oh-ers bij elkaar gezet, dus dat behoeft geen nadere uitleg.
- In later tijden nog erger: vergaderingen van een modelbouwvereniging voorzitten, waar het agendapunt 'het bargebeuren' aan de orde komt.

Maar dit was ronduit verbijsterend. Ik kan me nu een beetje voorstellen wat Noach heeft meegemaakt toen het een beetje tamelijk erg hard en nogal langdurig begon te regenen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back