De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmmmm.... proef ik hier enige rivaliteit t.o.v. de overige krijgsmacht onderdelen?
Als je vaker met dit soort volk te maken hebt, ik heb dat wel eens met de hoogste in rangorde (mariniers).
Een zandhaas (landmacht) durft zich alleen hoger te stellen t.o.v. De ander, veilig achter het toetsenbordje.
Terwijl een marinier dit rechtstreeks, zonder tussenkomst van een beschermd schild o.a. in de vorm van een beeldscherm dit gewoon zegt aan de bar tegen de ondergeschikte

Zoiets heeft natuurlijk te maken met te grote ego's, te lange tenen en een gebrek aan zelfbeheersing. Als jij vredelievend aan een bar hangt en weet, dat er eentje gelijk begint te meppen als je wat tegen 'm zegt, hou je natuurlijk je waffel.

Waar jij het idee vandaan haalt, dat die dekzwabberaars het hoogste in rang zijn, is mij een raadsel. Dat je nogal eens met die jongens en meisjes in aanraking komt heeft blijkbaar je inzicht vertroebeld.

Dekzwabberaars zijn marine mensen.
Een Marinier is iets anders.
Meer een kruising tussen marine, landmacht en nog wat meer krijgsmacht onderdelen in.

Ik heb een scherp realistisch beeld van die rangordes en soorten takken van sport.

Mijn eerst echte kennismaking met het militaire apparaat en al hun faciliteiten waar je als burger handig gebruik van kunt maken, vond vele jaren geleden plaats. Op de Marinierskazerne Savaneta Aruba.

Als de hoogste baas in rangorde op die kazerne mij uitnodigde voor pilsje, dan kan ik dat moeilijk weigeren.

Als daar vervolgens van die hoge piefen van de marine aanschuiven.

In het gesprek wat dan volgt op zo'n middag. Wordt al gauw duidelijk welk onderdeel het hoogste in rangorde is.

Dat met de grootste mond, anders krijg je geen strepen,balken of hekjes.
normaal is het bij de lokale winkel het zo, Hoe meer strepen zo groter is de zak.

Op zich komt dat aardig overeen met het matcho gedrag.

Met toch een kanttekening vanaf 3 formaten onder het maximum.
Beginnen ze weer normale burgerlijke no matcho trekjes te vertonen.

Dan zijn ze weer net zoals ik.
Doe lekker normaal en maak gebruik van het menselijke netwerk.

Ons kent ons en velen kennen elkaar.

Met toch een kanttekening vanaf 3 formaten onder het maximum.
Beginnen ze weer normale burgerlijke no macho trekjes te vertonen.

Dan zijn ze weer net zoals ik.

Waarmee jij wil suggereren, dat jij normaal gedrag vertoont?

Het is maar een vraag, hoor!

T.ov. de kwebbelaar van een paar weken geleden bij de MBF......BBQ.

Ja toon ik in zekeremate een normaal gedrag.

Een Marinier is iets anders.
Meer een kruising tussen marine, landmacht en nog wat meer krijgsmacht onderdelen in.

Dus eigenlijk meer een soort van buitenechtelijke, uit inteelt en groepssex voortgekomen bastaard, zeg maar....

Hmmmmm

Groet, Bert

Er wordt dus aardig wat afgefriemeld binnen Defensie, kennelijk niet alleen in de gouden koets.

Dus eigenlijk meer een soort van buitenechtelijke, uit inteelt en groepssex voortgekomen bastaard, zeg maar....

Hmmmmm

Groet, Bert

Wat fijn dat je het zo visueel omschrijft, waar voor geen dank. En ik vermoed dat dit inderdaad al generaties zo gaat, heel verklaarbaar dat dan weer wel.

Het kan nog erger, dat zit in Den Haag, waar dat uit voortgekomen is wil ik niet weten en niet zien, zelfs een ei lijkt me te hoog gegrepen. Het moet bijna kunstmatig zijn maar welke zot doet dat dan, zelf kunnen ze het niet.

Betreffende de NZMBFBBBQ.

Over niet al te lange tijd gaan wij voor niet al te lange tijd met verlof.
Niet al te lang na ons wederkeren zal ik een voorstel doen voor een datum voor de NZMBFBBBQ.

Voor alle Lieden/Figuren die denken hier alvast een feestje te kunnen gaan vieren:
Ons gezamenlijke erf wordt dan nog steeds continue bewaakt!

Door onze buren, door Buck (de uiterst scherpe hond van de buren), door Niels (onze Siamese kater, die Buck van het erf jaagt (gewoon omdat dat hij (en Buck) denken dat de verhoudingen zo liggen).

Maar vooral ook door tante Riet; die onze hoeve dag en nacht zal bewaken.
Daar toe heeft zij natuurlijk alle middelen, en onze instemming, deze naar eigen goeddunken te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Geen idee, nog geen hond, kat of tante op de BBQ gehad, geen hoge verwachtingen maar valt te proberen.

Ik heb Robert inmiddels gewezen op de NZMBFBBBQ en 'm geschreven, dat we dan geen excuses accepteren en 'm desnoods gaan halen. Ik hoop, dat ik hiermee niet het gras voor de voeten van de gastheer wegmaai, maar ik wil gewoon zeker weten, dat er dan iemand aanwezig is, die Burpmans stil kan krijgen.

Beste Puffel,

Het beste wat je kan overkomen;.... is het niet te proberen!

Laatst bewerkt:
Ik heb Robert inmiddels gewezen op de NZMBFBBBQ en 'm geschreven, dat we dan geen excuses accepteren en 'm desnoods gaan halen. Ik hoop, dat ik hiermee niet het gras voor de voeten van de gastheer wegmaai, maar ik wil gewoon zeker weten, dat er dan iemand aanwezig is, die Burpmans stil kan krijgen.

Niemand (ook tante Riet niet) heeft er hier enig probleem mee als er iemand hier het gras wil maaien.
En dan mag je het nog meenemen ook, ja echt!

Weet je wel hoe ver Eibergen is? Dat is echt bijna Duitser's-land hoor.
Dat trekt een Tucker als Robert niet.

Burp krijgen we wel stil met een paar meter duct tape.
Maar waarom zouden we hem niet gewoon laten orakelen?
Ooit hadden we ene Jomanda, en daar konden we ook mee lachen toch?

Laatst bewerkt:
Helaas heb ik het visueel niet, maar selectief oostindisch doof werkt prima. Laat maar orakelen, inderdaad uitgesproken Burpmans. Hoewel uitgesproken dan weer een verkeerde woordkeus is eigenlijk...

Hoewel uitgesproken dan weer een verkeerde woordkeus is eigenlijk...

Als ik het allemaal zo eens goed begrepen heb, is de woordkeus wel goed, maar de tijdsvorm niet... Voltooid verleden tijd? volgens mij is'tie nu nóg niet stil....

Groet, Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back