De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je die snurkers tegenkomt kun je beter proberen ze weg te lokken van de MBF-Berg met een suikerklontje of iets dergelijks.

Roep gewoon kiepkiep kiep of poelepoele poele of iets anders waar ze op reageren en zorg, dat ze in het buitenBergse verdwijnen.
Dan moet je ze wel eerst weten te vinden... Mammoeten schijnen vrij goed te zijn in camouflage.
mammoth_129665.jpg

Hmmm tja, ik zie waar het probleem zit.

Nu is dat eenvoudig op te lossen door er even een potje memory op los te laten. Je draait er steeds twee om en dan onthoud je heel goed waar die stonden. Op die manier kom je er altijd wel achter.

Als je kleinkinderen hebt, zoals bijna al mijn leeftijdsgenoten, laat je die dat even doen, want die zijn er veel beter in.

HALLOOOO!!!! Tot welk niveau zijn we hier gezakt?
Vroegah werd er nog regelmatig een berg opgeblazen. Weliswaar standaard de verkeerde, maar de "BOEM" was tenminste mannelijk.

Waar hebben we het nu over?
Het camouflagepatroon van de Wolharige mammoet en een potje Memory met de kleinkinderen...
Nog even en jullie gaan theedrinken bij Puf z'n buurvrouwen. Getverrrrr!!!!

Hm, moet ik het toch weer met Roel eens zijn, wat een geneuzel op de Berg. Ik was beter gewend. Wordt mij verweten dat ik loop te tetteren maar Puffelmans blijft maar op zijn toetsenbord klepperen.

Wordt weer tijd voor een BBQ.

Toch weer eens met Roel? Over wat meer dan nog, wat wij niet weten? Wel klef hoor.

Maar vooruit bij wijze van hoge uitzondering dan en enkel in dit geval, ben ik met je eens dat het tijd is voor BBQ, daar is het altijd tijd voor.
Kwestie is waar en wanneer en met wie?
Vindt de tijd tot aan de najaars MBFBMCPBBQ wel erg lang. Hebben we niet wat te evalueren of zo, onder het genot van een BBQ?

Met de komende tropische temperaturen lijkt mij een ijsparty meer op zijn plaats, welke plaats en waar laat ik in het midden.

Wat zeur ik, komt de thermometer een keer boven de 30, gelijk het land in een hitte coma.

Op of in de Cariben, waar ik nu had kunnen zijn. Is het elke avond BBQ.

Wie had er nu meer H. HH of de H mammoet?

Jaloers waarde Puffeling? Dat ik toevallig enkele keren op een lijn zit met Roel, wat niet wil zeggen dat we zoals andere meteen achter elkaar gaan staan, we zitten immers. Veel veiliger. En nee, we zijn niet aan het roeien.

Bahbahbah en nog eens bah. Typisch Nederlands. Lekker zaniken, dat het niveau zo gedaald is door wat anderen hier posten en natuurlijk moet er dan meteen een medestander dat ondersteunen. Nogmaals bah. Als jullie het niveau dan weten op te krikken, laat dat dan eens zien in plaats van neerbuigend te doen tegen anderen of zullen we jullie voornamen maar veranderen in 'Geert'?

Nu kan zo'n combinatie van gelijkluidende voornamen best wel positief werken, maar bij jullie heb ik daar m'n ernstige twijfels over. Als het al niet lukt om in de juiste trein te stappen weet ik het wel!

Een voorbeeld van een positieve samenwerking zien we hier in het pittoreske Maasland in restaurant Midden-Inn met Kees (van Riet) en Kees (van Trudy), waarover ik al eerder heb verteld. Zondag zijn we na een uitgebreid kijkje achter de coulissen van Madurodam daar maar weer eens even wezen bikken. Uiteraard zullen onze criticasters het wel een onvoldoende mannelijk menuutje vinden, maar ik heb toch maar weer een keer varkensmedaillons in champignon saus genomen en ik kan melden, dat Kees en Kees weten hoe ze dat moeten bereiden en serveren. Die jongens zijn tenminste positivo's en dat kunnen we hier goed waarderen.

Kijk Jan, wat jij eet, moet je helemaal zelf weten. Op jouw leeftijd moeten dat natuurlijk licht-verteerbare hapjes zijn. Ik zal daar geen oordeel over vellen. Waarover dan wel? Nou over het simpele feit dat ook jij het niveau niet terugbrengt waar het ooit was.
Je kunt dan wel roepen dat een aantal lieden hun voornaam moeten gaan veranderen in allemaal exact dezelfde, maar besef je de implicaties van zo'n voorstel wel? Stel, we veranderen onze voornaam allemaal in Kees. (Om een of andere reden heb ik de laatste jaren wat moeite met "Geert")
"Kees, kun je even tegen HH zeggen dat ze haar theezakjes opruimt?" Kees (aka Burp) gaat dat doen en voor je het weet hoor je een vreselijke kreet en ligt Kees (aka Burp) zijn laatste reutel uit te blazen onder de voormalige kabelbaan.
"Kees, kun je die Fennek even verplaatsen?" Kees (aka MP) loopt met een brede grijns richting Fennek, start het bul en rijdt vervolgens enthousiast achteruit de vaarvijver in. "Sorry, zat geen binnenspiegel in!"
Nee, dat zijn constructieve bijdragen.... NOT!

Nou over het simpele feit dat ook jij het niveau niet terugbrengt waar het ooit was.

En daar gaan we weer: bahbahbah en nog eens bah. Zanikpieren, dat een ander het niveau niet terugbrengt. Staat er soms op mijn voorhoofd geschreven: NIVEAU TERUGBRENGER? Nounounou nou? Als je het zo goed weet:

DOE DAT DAN ZELLUF!!!!!

Klim boven op de berg, rijd er met de Fennek naartoe, ga met de voormalige kabelbaan omhoog, zorg hoe dan ook, dat je boven op de berg komt te staan. Een hoger niveau is er hier niet te bereiken. Spreek dan het gepeupel toe en kom tot de ontdekking, dat niemand naar je luistert. Ze horen je namelijk niet. Je kunt je dan echter wél op de borst kloppen, dat jij in ieder geval weer 'op niveau' wat hebt medegedeeld.

Kunnen we Burpmans (aka Kees) niet boven op de Berg wat op niveau laten orakelen, evt samen gezellig met Roel (aka ook Kees). Lekker rustig op het vertrouwde lagere niveau.

En dat van de verkeerde trein.... Dat ie dacht naar de BBQ te komen met het ov? Was nooit gelukt en terug al helemaal niet.

Kunnen we Burpmans (aka Kees) niet boven op de Berg wat op niveau laten orakelen, evt samen gezellig met Roel (aka ook Kees). Lekker rustig op het vertrouwde lagere niveau.
Kijk, weer een bewijs dat jij op een duidelijk later tijdstip tot het Berg-gezelschap bent toegetreden, met je " op het vertrouwde lagere niveau" .
Jammer.

En daar gaan we weer: bahbahbah en nog eens bah. Zanikpieren, dat een ander het niveau niet terugbrengt. Staat er soms op mijn voorhoofd geschreven: NIVEAU TERUGBRENGER? Nounounou nou? Als je het zo goed weet: DOE DAT DAN ZELLUF!!!!!
Hee, wie is hier nou de (zelfbenoemde) Bergmanager? Nounounounou?

Corrien zei:
Klim boven op de berg, rijd er met de Fennek naartoe, ga met de voormalige kabelbaan omhoog, zorg hoe dan ook, dat je boven op de berg komt te staan. Een hoger niveau is er hier niet te bereiken. Spreek dan het gepeupel toe en kom tot de ontdekking, dat niemand naar je luistert. Ze horen je namelijk niet. Je kunt je dan echter wél op de borst kloppen, dat jij in ieder geval weer 'op niveau' wat hebt medegedeeld.

Rethorische vraag: Zie ik er uit alsof ik een Bergrede ga houden?
Nee. Ruim 2000 jaar geleden is er Iemand mij reeds voorgegaan.
En zelfs toen was het paarlen voor de zwijnen gooien.
Laat ik daar dus geen tijd aan spenderen.

Kijk, weer een bewijs dat jij op een duidelijk later tijdstip tot het Berg-gezelschap bent toegetreden, met je " op het vertrouwde lagere niveau" .
Jammer.

Ach ik pas me aan. Het wellicht hogere niveau van daarvoor heb ik inderdaad niet meegemaakt. Ik hou het op de vergrijzing van de Berg, iets hoog houden is dan zo wie zo moeilijk, heb begrip hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back