De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kees en Kees, dat is pas verwarrend hoewel ik verwacht dat ze achter elkaar gaan staan. Wie dan voor staat maakt ook niet meer uit.

En Burp orakelen? Hooguit zorgen dat er geen ongemakkelijke stiltes vallen, daar ben ik dan wel weer goed in. Zelfs gelijktijdig een pilsje nuttigen en een stukje vlees bakken zonder ook maar de aandacht van een van de drie (niet wie van de drie) te laten verslappen. En dat zonder hoog houden!

Hee, wie is hier nou de (zelfbenoemde) Bergmanager? Nounounounou?

Ach, opeens last van selectief geheugenverlies? Ook vergeten wie er zelf is komen vragen of 't ie alsjeblieft de MBFB-Beveiliging voor z'n rekening mocht nemen? Ik citeer:

Jan, als je een commandant van een bataljon "Gebirgsjäger" om je grondgebied te beveiligen nodig hebt, hoor ik het wel.
..............hierna volgt een stuk zelfverheerlijking, dat ik uiteraard heb verwijderd, behalve de slotzin...............
Kortom: ik weet alles om indringers op een Arbo-technisch verantwoorde manier van de berg af te knikkeren...

Nu heb ik zelf niet gevraagd om de taak van manager, deze is mij opgedrongen. Dat zelfbenoemde is dus nogal discutabel. Daarnaast heb ik in mijn functie omschrijving nergens opgenomen 'niveau handhaver'. De enige, die hier in z'n functie omschrijving 'handhaver' heeft staan ben jij zelf, dusssss....need I say more?

Nu heb ik zelf niet gevraagd om de taak van manager, deze is mij opgedrongen. Dat zelfbenoemde is dus nogal discutabel.

Ach gossie... en wie hebben -volgens jouw beleving- jou ertoe "opgedrongen" dan?

19_zuidweg_cartoon_glasbergen_4.gif

Groeten, Ramses
.

Corrien zei:
"Nu hebben ze weer een commissie in het leven geroepen met de fraaie naam: "beheerscommissie ter bescherming van het berggebied en de forum-berg in het bijzonder", oftwel de B.B.F.. En je raadt natuurlijk al, wie ze tot voorzitter hebben gebombardeerd."

Tja,.. na het nogmaals nalezen van de eerste pagina`s van deel 1 van dit roemrijke epos, moet ik Roel helemaal gelijk geven, zelf benoemd a la lettre!
Nergens in de postings voorafgaand aan jouw posting is te lezen dat "ze" een commissie in het leven hebben geroepen of jou tot voorzitter hebben gebombardeerd?

Corrien zei:
Aan wie ik het te danken heb weet ik niet, maar ik ben nu BERGBEHEERDER :banana: :banana: :banana: .

Wie dit voor mij geregeld heeft weet ik niet, maar :worship: :thumbsup: duizend maal dank :thumbsup: :worship:

Ook hier vind ik anders dan alleen deze posting van jouzelf geen enkele andere info welke dit kan bevestigen...?
Sterker nog, je blijkt het zelf ook niet te weten?

Maar mij om het even hoor, geniet van al je "opgedrongen" en "verworven" functies!!
Je bent er -toegeven- wel goed in!

Doet me alleen een beetje denken aan verkiezingsuitslagen in dictaturen... "Ik wilde het zelf niet, maar 99% van het volk heeft mij gekozen als leider..."

dictator-level-nicolas-maduro_c_2256827.jpg

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Och jeetje, al weer eentje, die het eens is met Roel. Dat neemt toch wel bedenkelijke vormen aan. Betaalt-ie daarvoor of zo?

Nu vraag ik me wel af, waar jij je als buitenBerger tegenaan denkt te bemoeien. Ik ben dan ook niet van plan mij tegen deze insinuaties te verdedigen en trouwens, ik had opgegeven dat je t/m blz. 20 moest lezen. Dat heb je dus (nog) niet gedaan.

Er is slechts één detail, waar ik op in zal gaan:

er is nooit iemand geweest, die heeft beweerd, dat het hier op de Berg een democratie is. Het is echter ook geen dictatuur, al zou het m.i. wel stukken beter zijn als het dat was. Het is een olichargie en dat zal het ook altijd blijven.

Een dictatuur kan geregeld worden hoor, geen probleem. Wat we er mee opschieten zou ik niet weten, behalve dat velen verbannen worden naar een diep dal of plots verdwijnen.

Wat corruptie erbij, ook geen probleem, voor het juiste bedrag drink ik desnoods thee.

Ik ben dan ook niet van plan mij tegen deze insinuaties te verdedigen

Neejuh, geen insinuaties, gewoon feitelijke constateringen!

Nu vraag ik me wel af, waar jij je als buitenBerger tegenaan denkt te bemoeien

Dat lijkt me toch wel duidelijk? Ik heb het niet zo op dictaturen of oligarchies...
REVOLUTIE!

"Bij een oligarchie is de macht in handen van een kleine groep mensen.
Deze mensen kunnen zijn onderscheiden door onder andere hun koningschap, rijkdom, familiebanden, educatie of prestige."

Nou vraag ik me wel af welke kwalificatie in dit rijtje jij jezelf toedicht?!

Ik zeg tijd voor een coup!
Weg met het oude regime, die kunnen we wel aan (voor zover deze zichzelf niet vernietigd)
Het lot van alle dictaturen of oligarchies...

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Nee hoor, zit een beetje te dissen...

Ik heb trouwens ook helemaal geen tijd voor een revolutie...
Ik ga me weer begeven naar het buitenBergse en ga lekker wat bouwen aan o.a. m`n Spitfire.
Was leuk hier af en toe te vertoeven, maar steek m`n 'schaarse' vrije tijd beter in bouwen ipv forummen.

Ik vertrek wel in (mijn eigen) stijl...

e8816c611e.jpg

Ik heb nog wat achtergelaten voor de Bergbewoners, dat het mag smaken!

13532011BND.jpg

De berg is van jullie!

Ciao!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Beetje weinig flessen, maar goed voor een buitenberger kan het er mee door.

Over de betekenis van oligarchi heeft ie wel een punt maar dat terzijde

Wat corruptie erbij, ook geen probleem, voor het juiste bedrag drink ik desnoods thee.

Met het nieuwe forum hebben jullie moderators toch heel wat meer mogelijkheden? Ik zal geen namen noemen, maar je kunt dan toch vast wel iemand de toegang tot een bepaald draadje ontzeggen? Gewoon bij wijze van proef, voor een paar dagen of zo.

Kijk, en met een paar flessen zwaaien kan ik ook:

famousgrouse.jpg

.
Puf, graaf eens een verticaal tunneltje onder jouw Ger tot je in een verder onbenoemde ruimte terecht komt en aanschouw wat daar nog ligt opgeslagen:

ChiantiRiserva1.jpg

Corrien,... als je indirect op mij doelt dan heb je bovenstaande niet gelezen?
Door die verdomde stijgwind hang ik nog steeds hier, maar was al op weg naar beneden...

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Met het nieuwe forum hebben jullie moderators toch heel wat meer mogelijkheden? Ik zal geen namen noemen, maar je kunt dan toch vast wel iemand de toegang tot een bepaald draadje ontzeggen? Gewoon bij wijze van proef, voor een paar dagen of zo.

Euhhhh,... da`s hetzelfde als tegen iemand die zelf ontslag heeft genomen zeggen: "hierbij ben je ontslagen"!

Maar dat is een dictator of oligarch dan wel weer op het lijf geschreven.
Proberen koste wat het kost de macht te behouden... ook al is het op het absurde af! :D

Groeten, Ramses
.

Gatvrrrr nu is mijn ondergrondse whisky opslag ondekt....

Jan bedankt voor de flessen zal direct actie ondernemen:

Ramses: Foei!

Roel: uit je ouwelullen stoel en doe het hek van de Berg dicht.

Burbmans: kan je dit keer zonder teveel schade wat opruimen?

Oh Roel en vergeet niet die harige mammoeten van de Berg te trappen, zijn toch niet geschikt voor BBQ

Voor ieder het bekende flesje in neutrale verpakking bij de achterdeur.

Slijterij voorraden zijn optimaal maar gek genoeg is het water schaars. Is heel Nederland aan de thee of zo? Brrrrrr

Slijterij voorraden zijn optimaal maar gek genoeg is het water schaars. Is heel Nederland aan de thee of zo? Brrrrrr

Dat van die thee is toch helemaal niet belangrijk? Dat van die slijterij voorraden, daar wordt ieder vaderlandslievende burger geacht onmiddelijk wat aan te doen: Aldus een van onze vroegere vorsten (kan even niet op zijn naam komen, maar hij fröbelde wat in het paleis vóór Willemientje oud genoeg was) die van mening was dat men in het algemeen zowel een hekel aan leeg fust als aan vol fust diende te hebben....

Ik weet het niet maar ik heb de laatste dagen last van een verschijnsel dat bierflesjes spontaan verdampen lijkt het wel, zo is je flesje vol, zo is ie leeg, heel raar.

voor het juiste bedrag drink ik desnoods thee.

Zoveel voor je principes, ik wist het wel.

Een prima Feature ja, het is inderdaad gewoon mogelijk iemand de toegang tot een draadje te ontzeggen. Valt het op dat TF niet meer aanwezig is dan?

Burbmans: kan je dit keer zonder teveel schade wat opruimen?

Is heel Nederland aan de thee of zo? Brrrrrr

Opruimen werd niet gewaardeerd dus daar zie ik even vanaf tenzij er een duidelijke opdracht komt. Ik ben zelf meer van een globale opdracht en verwacht dat een intelligent person dit zelf goed in kan vullen. Helaas werd deze gedacht hier niet gedeeld met alle gevolgen vandien.

En dat je een thee liefhebber bent waren we inmiddels achter, Foei!

Ik weet het niet maar ik heb de laatste dagen last van een verschijnsel dat bierflesjes spontaan verdampen lijkt het wel, zo is je flesje vol, zo is ie leeg, heel raar.

Daar ga ik in mee. Ik denk dat ze het Nederlands kampioenschap "bier uit fles verdampen" hebben gestart zonder ons daarvan te verwittigen.

Dan moet je eens leren de dop op het flesje te laten zitten.

Ik zit daar met een problem, laat ik de dop op het flesje dan is het lasting verdampen, maar ook drinken is wat moeilijk. Nu denk ik meer in oplossingen maar het lijkt er op dat zodra de dop van de fles is het verdampen subie(r)t begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back