De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, nou geef je 'm nóg een reden dat we er wegblijven...

trefwoorden: eigen glazen, ingooien
Hoezo, er wegblijven? Daggutnie(t).

Kijk eens, we gaan onze handen natuurlijk niet in een wespennest steken, dus laat-ie eerst maar eens zorgen, dat ze weg zijn. Op welke manier dan ook. Pas daarna gaan we het hebben over de onwenselijkheid van kwalijke dampen tijdens het aangenaam verpozen.

Kwalijke dampen heb je alleen als je achter iemand gaat staan, gelukkig in mijn geval/voorval zat er nog een deur tussen.

En wespennesten kun je laten opruimen, zou dat Burpmans niet laten doen maar dat terzijde.

Wespennesten opruimen is één ding, ze vinden is een ander paar mouwen.

Ik heb er vandaag 3 gevonden.
Niks geen grote zichtbare nesten die in een boom hangen of zo, maar kleine gaatjes in de grond (formaat muizenhol) , verstopt onder de begroeiing in de slootkant.
Alle drie bij de buren. Niet dat ik er van uit ga dat wij geen wespennesten hebben, maar bij de buren kun je ze beter vinden. (iets met netter in de tuin en zo)
Het is inmiddels een heel stuk rustiger, eigenlijk zien we nu helemaal geen wespen meer.

Helaas heeft ons landelijk defensieplatform het laten afweten op het gebied van burgerbescherming, en daardoor voelde ik mij niet langer geroepen mij aan de Chemical Weapons Convention te houden.
Het zou zo maar kunnen dat Irak om minder is binnengevallen.

Voor alle Theedrinkers (waar ik niets tegen heb); we hebben alles geprobeerd.
Munttakjes op tafel en zwaaien, sinasappel met kruidnagel, aluminiumhoedjes...

Ik pleit noodweer.

Ik pleit noodweer.
Ha jakkie van noodweer, hebben we allemaal last.

Voor alle Theedrinkers (waar ik niets tegen heb); we hebben alles geprobeerd.
Munttakjes op tafel en zwaaien, sinasappel met kruidnagel, aluminiumhoedjes...
Pak het probleem bij de bron aan, je weet waar veel kuiltjes met wespen in de grond zitten.

Een beetje milieu en omgevingsvriendelijke methode is het in de vroege avond, als de wespen op stok of in het gat zitten.
Ze te trakteren op een flinke warme scheut thee. Warm is hierbij dan weer wel, net van de kook af.
Rekening houdend met de omgeving, laat de thee maar in de roulatiecadeauverpakking zitten.

Helaas is dat goedje nog steeds over al te koop, dus ik zie het probleem niet.

Zal Burb niet leuk vinden met z'n voorkeur voor slow-BBQ'n.
Ik voorspel, als hij dit leest, wel weer een praatje over de kwaliteit van te snel gegaard vlees.
En dan ben je weer een uur verder...

Na zoveel jaar nog steeds mijn naam niet goed spellen, jammer.

En ja, ik kan er wel weer een praatje over houden maar dat is net als paarlen voor de zwijnen.

Toch mooi dat jullie het, dankzij of ondanks mijn aanwezigheid, ook leuk hebben gehad. Het was voor mij net iets te ver rijden en vrouwlief vond het geen goed idee om er de ongeveer 1100km voor te rijden. Dus op de camping maar een lekkere t-bone als troost gebraden.

Tja, als je je forumnaam zelf ook al niet goed spelt krijg je dat, hè? Het is "Burpmans" !

Als ik jou was zou ik trouwens in het vervolg zo'n t-bone gewoon als karbonaadje braden en niet als troost. Volgens mij smaakt-ie dan voor geen meter.

Als de heren wat beter hadden opgelet hadden ze gezien, dat dit een Engels familielid is van Deesel. Het is een verre neef waar 't ie zich nogal voor schaamt. Tijdens het filmpje zat-ie zó te kijken:

7-5-13-lost-pug-diesel_opt.jpg

Het is onze eigen onvolprezen Deesel ver beneden z'n waardigheid om met iets anders rond te lopen dan met een fles, bij voorkeur een gevulde Jan de Wandelaar. Hoewel.....lege flessen terugbrengen doet-ie ook met plezier. Met dozen heeft-ie niets. In ieder geval niet met papieren dozen en al helemaal niet als er kopieerpapier in heeft gezeten.

Volgens mij heeft Von Puff zich inmiddels meer toegelegd op de inkoop van Sterk waterachtige distillaten.
Van Weltmeister Klasse, dat dan weer wel.

Dus dat laatste kratje JD zal hij wel in de "waterbak" van Deesel hebben gekieperd.

Ook al is whisky verkeerd geschreven zoals bij JD dan nog geef ik het niet aan dat mormel.

Inkoop ligt wat stil, iemand nog naar Oostenrijk binnenkort?

.... iemand nog naar Oostenrijk binnenkort?

Pet-Masq-2011-Chihuahua.gif

Lijkt me duidelijk wiens beurt het is.

'T is toch nog een aardige trippel.
Dus wellicht is dit efficiënter.
hondenkar.jpg

Gelukkig staat Deesel iets lager op de pootjes, zodat de kar meer horizontaal blijft.
We willen natuurlijk niet dat er onderweg gemorst wordt.

Laatst bewerkt:
Heb een variant gehoord voor thee drinkers, vind het wel lekker "bekken"

ZWEEFTEVEN!

Is lekker duidelijk, en maak je geen zorgen ook voor thee drinkende mannen geldig, klopt precies.

Als je het mij vraagt neemt die thee-fobie van jou inmiddels wel heel ernstige vormen aan Puf. Vroeger hadden we hier op de Berg een ziele(n)knijper, die daarover dan een verhelderend gesprek met je kon hebben. Niet, dat-ie je daarmee van je fobie af hielp, maar wel van je geld. Tevens wist je daarna zeker, dat je het de rest van je leven uitstekend zonder zo'n dokter Phil type kon stellen.

Nu had die voormalige ziele(n)knijper ook de akelige gewoonte om vervelende dingen te zeggen over en tegen Deesel. Dat heeft 'm heel wat flessen Jan de Wandelaar, vele broekspijpen en behoorlijke hoeveelheden pleisters gekost.

Nu wil ik me nergens tegenaan bemoeien, maar als jij opeens begint om Deesel een 'mormel' te noemen ben je verkeerd bezig en vraag je om moeilijkheden. Het is maar, dat je het weet. Dat je geen Jack Daniels in z'n drinkbakje wil kieperen is dan weer wél een goede zet. Het heerschap heeft namelijk de schurft aan whiskey en blieft alleen whisky, waarbij 't ie de gewoonte heeft om zelf z'n drinkbakje te vullen. Als jij dus zuinig bent op je voorraad 'beroemde kip' en je broekspijpen en je enkels graag heel wil houden zou ik maar op m'n woorden letten als ik jou was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back