De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak me geen zorgen, ben bezig zelf een mormel aan te schaffen, goed gezelschap en praat niet zoveel als bv Burpmans. Enige training in waakzaamheid en verjagen van zowel andere mormels als thee drinkers of zweefteven moet dan volgen. Een vervolg training van het apporteren van gitaren al dan niet met stukjes eigenaar volgt later. Met een beetje geluk is het bij de volgende BBQ hier verstandig ook iets voor de hond mee te brengen.
Het vinden van een hond blijkt nogal lastig, wil geen puppy traject in maar een jonge hond van 1 of 2 jaar, type ben ik al uit.

Net of je een auto koopt, zo'n 2e hands dingetje van het type?

Ik heb hier nog wat konijnen in de aanbieding, van het type puur natuur.
Gratis af te halen, je moet ze wel zelf vangen. Dat dus weer wel.

Doen het heel goed in dijken en andere zanderige gronden.

Van welk merk was nu de hond waar je oog op is gevallen? Of is het meer een schroothondje, voorkant Mercedes, achterkant VW Lupo. Type buldog. Grote kop en de rest bungelt er achteraan.

Nee denk aan labrador retriever, eventueel een tweede hond type bloeddorstige kwijlende rottweiler met enorme hoektanden, maar die is meer voor het buiten gedeelte, zodra die een gitaar hoort gaat ie los.

Labradors zijn allemansvrienden en hebben geen flauw benul wat waaksheid is. Aangezien mijn elektronica lab (waar op de deur heel bescheiden 'werkplaats' staat) grenst aan dé honden-uitlaat-singel van het pittoreske dorpje Maasland, dat deel uitmaakt van de Cittaslow hoofdstad van Nederland, weet ik daar alles van. Als 't er al eens eentje blaft is het van enthousiasme omdat hij/zij in de verte een vriendje aan ziet komen. Zelfs de plaatselijke chihuahua's lopen kwispelstaartend door als ze er eentje zien. Behalve dan die van de zoon van de Maarten, die ergens achter ons woont. Dat wil zeggen: Maarten woont ergens achter ons, de zoon elders. Die chihuahua loopt gewoon keffend rond de hele singel, ongeacht of 't ie wat onheilspellends ziet of niet. Je ziet dan ook altijd eerst de vrouw van Maarten met dat kef-geval lopen en op 10 meter afstand Maarten met hun eigen chihuahua, die vaak op drie poten hinkt. Beide tegelijk uitlaten lukt niet en dat hinken is vrijwel zeker aanstelleritis omdat meerdere dierenartsen er naar hebben gekeken en niets hebben kunnen vinden.

Waarom niet in stijl blijven en zo'n Mongools blafbeest nemen? Je ziet aan de oogopslag, dat die fanatiek anti-gitaar, anti-theedrinker en anti alles zijn, wat hun baasje nog meer als ongedierte beschouwt. Het enige nadeel is, dat ze pro lekker-zacht-bed zijn, dus je zult wat concessies moeten doen met de nachtrust. Je kunt natuurlijk een hondenhok in elkaar timmeren en vervolgens zeggen 'jij slaapt lekker in dat hok', maar of dat enig resultaat zal hebben betwijfel ik. Zo aan diezelfde oogopslag te zien loop je het risico dan zelf in dat hok te moeten slapen.

Altai_Mongol_Konch_Nokhoi.jpg

Laatst bewerkt:
Je ziet aan de oogopslag, dat die fanatiek anti-gitaar, anti-theedrinker en anti alles zijn, wat hun baasje nog meer als ongedierte beschouwt.
Dat klinkt naar DSSS
Het enige nadeel is, dat ze pro lekker-zacht-bed zijn, dus je zult wat concessies moeten doen met de nachtrust.
Het wordt nog iets FHSS.

Je kunt natuurlijk een hondenhok in elkaar timmeren en vervolgens zeggen 'jij slaapt lekker in dat hok', maar of dat enig resultaat zal hebben betwijfel ik.
Modern, LBT erbij, is dat bij zo'n mormel wel aan te leren?

Sjongejonge Hobbyist, je maakt het wel weer heel erg bont. Overigens moet die laatste afkorting LBB zijn, oftewel: "Look Before Bite"

En Labrador Retrievers mogen zeer zeker tot de "vrienden" gerekend worden, maar "allemansvrienden" zijn het zeker niet.
Onze Lilly bijvoorbeeld: blaft tegen alles wat in de lucht hangt en een raar lawaai maakt. Zoals hete luchtballonnen. Daar heeft ze een schurfthekel aan. Zodra ze op een willekeurige zomeravond de tuin in loopt en begint te blaffen, weten we: o, d'r hangt weer zo'n groot uitgevallen teelbal in de buurt.

Drones heeft ze ook een hekel aan. Begint ze ook tegen te blaffen Nu kan het zijn dat dat iets te maken had met het feit dat ik "Ballon!" riep toen zo'n multikopterlawaaikreng op 5 meter hoogte boven onze tuin hing, maar ze maakte een boel lawaai.
De eigenaar van de drone trouwens ook, toen ik met wat on- en overrijpe tomaten begon te gooien. Maar dat terzijde.

Dus eerst zelf de media opzoeken.
En als vervolgens de paparazzi in en boven jouw bosjes gaan hangen, met rotte tomaten gooien. :confused:

En nee. Deze keer ga niet zemelen over zo iets als; dat het verbazingwekkend lijkt, dat een scherpschutter nog geen drone met een tomaat kan raken op vijf meter.

Jan, ik zie dat je de volgende xxxBBQ serieus aan het voorbereiden bent.
Is dit jullie klassenfoto?
uruguayans-barbeque-beef-during-an-attempt-to-create-the-biggest-barbeque-in-the-world-in-montevideo-on-april-13-2008-in-the-attempt-to-set-a-guinness-world-record-1252-people-grilled-more-than-2600-pounds-of-beef-on-a-single-circular-grill-nearly-a-mile-in-length.jpg

...En nee. Deze keer ga niet zemelen over zo iets als; dat het verbazingwekkend lijkt, dat een scherpschutter nog geen drone met een tomaat kan raken op vijf meter.
Ooit van Pythagoras gehoord? Die beste man heeft iets uitgedacht waar een doorsnee uitvoerder in de bouw best gebruik van zou kunnen maken...
IK heb het alleen maar over hoogte gehad, niet over afstand...

Scherpschutter of niet, ik heb begrepen dat een bepaald soort nootjes, al dan niet met meerdere verpakt het meest doeltreffende middel is. Over de ballistische eigenschappen van tomaten is weinig bekend.

Is dit jullie klassenfoto?

Nope! Ik hou niet zo van massaliteit, behalve dan als het de euro-bedragen betreft, die op mijn bankrekening staan en waar een + teken voor staat. Helaas bestaat dat laatste alleen in mijn dromen, maar dat terzijde.

Ik hou meer van een klein, select en uitgelezen gezelschap.

Dit is gewoon wetenswaardige informatie.

In analogie hierop, een iemand die voor zijn werk i.p.v. met echte oefenmunitie (hardware) het woord pinda mee krijgt (dus niks ga je het veld in).

Die missen wat training om de motoriek, oog hand coördinatie verder te ontwikkelen.

Het is dan ook niet te verbazen dat het door de lucht verplaatsen van o.a. groenten resulteert in een mislukking.

Wat wel choquerend is, Pythagoras er bij halen, die beste man heeft met het hele gebeuren van met niks het veld in gaan van doen!
Maar wat blijkt nu.
Het luchtruim indringende voorwerp, blijkt zich 5 meter boven de grond te verkeren.
Een bovenhands geworpen tomaat verkort de totaal af te leggen afstand met een behoorlijke factor.

Waar ik nogal creatief en snel tot de volgende conclusie kom.
Hoogte tussen los laatpunt geworpen tomaat, 2 meter boven de grond
Vliegend object 5 meter boven de grond.
Resulteert in de volgende verhouding 3,4,5 en daar hebben we Pythagoras.

M.a.w. de maximaal te overbruggen afstand om het doel te raken, was hooguit 5 meter.
2 stappen vooruit, sprong in de lucht en je had hem zo uit de lucht kunnen plukken.

Nu las ik onlangs ook ergens dat een zanger of zo, dit ook had gedaan.
Ff zo'n vlieg ding uit de lucht plukken.
Die moest het wel bekopen met wat pleisters.
Het is nog gevaarlijk speelgoed ook, op menig keukenmachien met zo'n ronddraaiden hakselaar mes, zit een beschermkap.
Niet persé bedoeld om de te hakken groente in de buurt van het mes te krijgen/houden, maar meer bedoeld om niet te verworden tot vleeshakselaar, vingers en zo.

Het lijkt me beter om Lilly te trainen op wat lager hangende ballonnetjes.

Het luchtruim indringende voorwerp, blijkt zich 5 meter boven de grond te verkeren.
Een bovenhands geworpen tomaat verkort de totaal af te leggen afstand met een behoorlijke factor.

Waar ik nogal creatief en snel tot de volgende conclusie kom.
Hoogte tussen los laatpunt geworpen tomaat, 2 meter boven de grond
Vliegend object 5 meter boven de grond.
Resulteert in de volgende verhouding 3,4,5 en daar hebben we Pythagoras.

Voor mij is dit algebra. Kan er misschien enige ondertiteling worden gegeven?
Sowieso was Pythagoras netjes getrouwd met Mynagoras en had-ie dus geen verhouding. Vervolgens snap ik niet waar jij de 4 vandaag hebt gehaald. Is dat een goocheltruc? Die 3 geloof ik nog wel, die kan ik zelf met enig nadenken nog wel uit dit S-G-verhaal destilleren.

M.a.w. de maximaal te overbruggen afstand om het doel te raken, was hooguit 5 meter.
2 stappen vooruit, sprong in de lucht en je had hem zo uit de lucht kunnen plukken.

Wacht even. Is hier rekening gehouden met de windrichting? Van ballistiek snapte ik de ballen, maar wat ik er van heb onthouden is, dat je altijd rekening moest houden met de windrichting, vooral als die wind meer dan een briesje is. Kijk, je kunt dan wel met een tomaat gaan keilen en loepzuiver berekenen onder welke hoek, met welke snelheid en in welke richting je moet gooien, maar als het een beetje waait is 't ie natuurlijk mooi mis. Als het hard waait is 't ie zelfs lelijk mis. En als het stormt en je krijgt de wind van voren heb je zelfs kans dat-ie niet het object raakt, maar je eigen bakkes. Uiteraard moet het dan wel loeihard stormen en moet je behoorlijk stom zijn om met zulk weer met tomaten te gaan keilen. Zelf in de lucht springen moet je dan al helemaal vergeten. Je kunt dan namelijk gewoon rustig met je armen over elkaar voor het huiskamer raam gaan kijken hoe zo'n drone met een rotgang wegwaait en mogelijk z'n eigenaar er achteraan.

Sowieso was Pythagoras netjes getrouwd met Mynagoras en had-ie dus geen verhouding. Vervolgens snap ik niet waar jij de 4 vandaag hebt gehaald. Is dat een goocheltruc? Die 3 geloof ik nog wel, die kan ik zelf met enig nadenken nog wel uit dit S-G-verhaal destilleren.

Nooit gehoord van de 3, 4, 5 driehoek? (3 kwadraat + 4 kwadraat = 5 kwadraat)

Nou, als jij je dan zo graag als vreselijke slimmerik wil ontpoppen, vertel ons dan eens precies hoe Hobbyist aan die 4 meter is gekomen? Nounounou nou?

Ik zal je op weg helpen, de hoogtelijn is 5 - 2 = 3 meter. Jij mag nu verder.....

Hebben we het nu nog steeds over Roel zijn tomaten gooi techniek? Als hij iets gooit dan is het met zijn pet. Belangrijker: waar en wanneer is er een MCPBBQ?

O jeetje, dat is een volkomen verkeerde vraagstelling. Straks komt Hobbyist weer met één of andere verhandeling. Dat hebben we al gezien met Pythagoras toen Roel begon met "en?" Deze keer gaat het vermoedelijk over Newton en wordt ons voorgerekend met welke snelheid zo'n pet zich vooruit beweegt na het werpen en met welke snelheid deze reageert op de zwaartekracht. Nu was Newton ook de bedenker van de differentiaalrekening, dus dat kan nog knap ingewikkeld worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back