Mag ik er op wijzen, dat het blabla niveau van dit draadje tot de maximale waarde is gestegen? Ik denk er zelfs sterk over een vroegere deelnemer terug te vragen.
Het begint er al mee, dat er een actrice wordt genoemd, die vér voor jullie geboorte in een film speelde. Een oude doos dus, die ook nog eens droevig aan haar einde is gekomen. Al haar familieleden zijn ook nog eens genoemd, behalve haar broer Wolfi. Wat interesseert dat een Berg-bewoner nou helemaal? Nounounounou nou?
Vervolgens oppert iemand het idee om een foto van Baggeraar te plaatsen. Het idee alleen al. Nu is het al wel een hele poos komkommertijd op de Berg, maar als er helemaal niets meer te verzinnen valt: verzin dan ook niets en zeker niet zoiets abjects (zie het Woordenboek der Nederlandsche Taal). Tsssssssssssssssssssss!
Tot overmaat van ramp gaan we het dan ook nog eens over normen hebben. Zijn we hier nou helemaal van de ratten besnuffeld? Ons fraaie Berg-epos, onze roemrijke Berg-geschiedenis, die gaan we toch niet helemaal te grabbel gooien? Zeker een voorbeeld nemen aan iemand uit de 2e kamer van het Nederlandse parlement, die het heeft over 'normen en waarden' en dan de meest vreselijke dingen uitkraamt? Ik zou zo zeggen: doe eens normaal, man!
Als dit nog even zo doorgaat ga ik me ernstig beraden op mijn functie. Dat doe ik sowieso al omdat ik vind, dat ook charismatische leiders van een welverdiende oude dag mogen genieten, maar dit terzijde.