Het is wel te merken, dat jullie te veel met Burpmans omgaan. Jullie hadden kunnen volstaan met de eerste twee woorden. Dat was voldoende geweest. Dan hadden we kunnen zeggen: zand erover en laat die kamelen - van wie ze ook zijn - lekker verder hoppen. Maar nee hoor, er moet weer een overvloed aan overtollige woorden worden gespuid. Die van Von Puffelstein zijn natuurlijk belachelijk, dus daar verspil ik geen woord aan. Op die van Lokhorst heb ik het volgende te melden:
Kees, Kees en Femke doen niet aan bezorgen. Jullie lezen het goed: Femke, de dochter van Kees en Riet werkt nu ook in de zaak. Zelfde postuur als Kees, zelfde karakter. Valt niet mee te spotten. En nee, geen potentiëleaanstaandeschoondochterkandidaat (6 x woordwaarde). Was wel een klasgenootje van de zoon op de basisschool, maar is al getrouwd en heeft 3 kinderen, waarvan de oudste inmiddels al weer 11.
Een vogelvijver hebben wij niet. Wel een waterpartij, die ik 'wenspunt' heb gedoopt en die gebaseerd is op een wijnvat (vroeger een whiskyvat). Het geval heb ik eigenhandig gefabriceerd (wel gekopiëerd, zo eerlijk ben ik wel) en zonder onbescheiden te zijn mag ik het wel een Van Mouwerik topprestatie noemen. Het is de vogel badkamer van de buurt: eerst om de beurten pa en ma merel uit onze tuin, waarna alles z**knat is (nee, niet het kleurtje van dit forum, gewoon nat van het water, dus een waterkleur), vervolgens de pimpel- en koolmeesjes. Die komen in groepjes van 3 of 4, in ieder geval de pimpelmezen. De tortelduiven komen er alleen drinken, die badderen er niet.
Slapen in het schuurtje zal niet gaan omdat dit één van de manco's is van ons huis. Elk huis heeft wel een schuurtje of een garage, maar wij hebben geen van beide. Toen we het huis kochten was er wel een garage, maar die heb ik eigenhandig omgebouwd tot elektronica lab, dus dubbelwandig gemaakt, kippengaas tussen beide wanden geplaatst, twee labtafels met elk een variac en een berg stopkontakten naar binnen gezeuld, alsmede twee ladenkasten met documentatie. Vele meters plank gemonteerd voor inkomende reparatiegoederen, enz. enz. In mijn elektronica lab wordt NIET GESLAPEN, OOK NIET ALS IK AAN HET WERK BEN, wat tegenwoordig beperkt blijft tot de ochtenduren van de maandag t/m de donderdag.
O ja, en v.d.p.g. ben ik niet. Nog niet, tenminste.